Wednesday, October 14, 2009

‘LEGO’-alat permainan kanak-kanak menghina Islam



Sesuatu perkara yang mungkin kita pernah dengar, nampak, baca atau miliki. Namun dimana silapnya sehingga ke hari ini belum ada pihak tertentu mahupun parti politik yang berjuang berlandaskan ISLAM bangkit menentang kebiadaban SYARIKAT LEGO ini.

Berbekalkan kebiadaban ini, maka pusat permainan dan taman tema LEGO akan dibina di kawasan Iskandar Malaysia sedikit masa lagi... apa sudah jadi????

Ni antara email yang pernah di Forwardkan oleh rakan-rakan yahoo suatu ketika dahulu... baca la yer

Boikot, jangan tak boi kot demi ke sucian Agama Islam dan Nabi kita Muhamad S.A.W. Barang sesiapa yang ada connection dengan Kementerian Perdangangan, minta usakan untuk menyekat Barangan Lego diimport dan dijual di negara kita Malaysia . Kalau boleh sebarkan ke negara islam selurih dunia untuk menyekat sikap biadab ini.

Kawan-kawan sekelian,

ni lah satu-satu contoh msg yang seharusnya kita ' on the spot 'forward kat kat saudara-saudara se muslim kita. Ia nya tidak mengandungi unsur-unsur fitnah untuk menjatuhkan sebarang individu atau sesuatu organasasi.

Kita semuanya sudah maklum betapa kerasnya permusuhan kerajaan Denmark terhadap Islam. Khasnya dalam kontek memperlekehkan junjungan besar Nabi Muhammad SAW, seorang manusia yang termulia, diberi kitab termulia, dalam bahasa termulia, di tanah termulia di muka bumi.

Benarlah Kalamullah ' wa lan tar dha ankal yahudu wa laan nasaara hatta attabia millahum '

Posted by dayangwulan at
23:14
Labels: Boneka nabi

Kawan setuju dengan paparan yang dibuat oleh penulis blog ini, adalah wajar kerajaan khususnya JAKIM, Jabatan-Jabatan Agama Islam negeri-negeri juga memberi perhatian khusus pengeluaran permainan kanak-kanak seperti ini masuk ke Malaysia.

Kepada sahabat-sahabat bloggers yang memperjuangkan martabat bangsa dan agama diminta agar perkara ini hebahkan serta dipanjangkan kepada yang berkenaan.






8 comments:

  1. Memahami catatan ini hamba terasa mahu menjadi salah seorang penyumbang kepada terlaksananya tindakan. Tetapi rujukannya. Apa yang salah. Ada gambar ke. Kat mana boleh cari contoh dia. Alamat pihak bertanggong jawab. dsb.

    ReplyDelete
  2. Apa kita nak heran dengan permainan lego. Ia sekadar permainan sahaja pun nak bising. Yang berlaku depan mata pun kita gagal contohnya rasuah, arak tapi kita masih peluk tubuh. Malah kita sokong perasuah, lantik perasuah jadi MB. Inilah yang dinamakan islam plastik.

    ReplyDelete
  3. Ini langkah jahat bukan islam kepada umat islam.
    Di harapkan ianya diharamkan dan sukat banda ini dari dijual kepada orang atau kanak-kanak.
    Puak-puak ini mengambil kesempatan dilihat orang islam tidak sepakat.

    ReplyDelete
  4. jangan ada tolak-ansur dgn mana2 pihak yg mempersendakan agama islam. pihak yg berkenaan peka la sikit!

    ReplyDelete
  5. Maasyaallah....

    Bila Islam berpecah, inilah jadinya...Sampai bila2 pun kita akan diperkotak-katikkan...

    Nanti ada pulak TG kita yang cakap, tak apa...Depa kapiaq, depa X faham Islam....

    ReplyDelete
  6. Terima kasih sahabat semua tolong buat komen.

    Anony, kawan sekadar nak paparkan sahaja, tetapi kalau tuan berpendapat sebaliknya,terserahlah.. Soal kemungkaran dalam negara, kalau tuan rasa perlu menanganinya, tuan boleh sentiasa memantau dan adukan kepada Jabatan Agama Islam untuk diambil tindakan. Negara kita bukankah ada undang-undang syari'ah yang boleh bertindak menanganinya.

    Berhubung dengan 'rasuah',kalau benar terbukti, sila paparkan kebenarannya, jangan kita hanya pandai membawa cerita tanpa bukti, itu fitnah namanya.......

    Dalam hidup bermasyarakat, kita jangan sentiasa memandang keburukan orang lain, mencari salah orang lain sahaja, sesekali cerminkan diri kita sendiri....

    ReplyDelete
  7. Anon MB Pakatan ada yang perasuah?

    MB Mana? Selangor? Kedah? Kelantan? Bekas MB Perak?

    LGE X kira dia KM...

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..