Sunday, October 25, 2009

Ketua samseng jadi takut-Nizar,'Samseng' diupah kawal sidang DUN Perak ?


Nizar Jamaluddin membuat "rayuan peribadi" kepada Sultan Perak supaya membatalkan sidang bajet DUN Perak kerana bimbang berlaku kekecohan jika ia diteruskan.

Nizar mendakwa beliau mendengar dari sumber-sumber tidak sah tetapi boleh dipercayai bahawa UMNO akan mengupah 15 orang "samseng" untuk menggantikan pengawal keselamatan dalam Dewan bagi menghalang berlaku sebarang kekecohan dari pihak kami pakatan rakyat.

Nizar jadi bimbang 15 orang samseng ini telah diarahkan supaya mensasar dan memukul lima ADUN bukan Islam dari pakatan iaitu Chang Lih Kang (Teja), Chan Ming Kai (Simpang Pulai), S Kesavan (Hutang Melintang), A Sivasubramaniam (Buntong) and Thomas Su (Pasir Pinji). KLIK

Kah…….kah…….kah………kah…….kah……… tergelak besar kawan bila baca statement sebegini dalam Malaysiakini.

Mungkin jugalah dek kerana sudah terlalu buas menunjuk lagak-lagak samseng semasa kena turun dari kerusi Menteri Besar Perak, Nizar mula rasa curiga bila pihak-pihak keselamatan mengambil langkah berjaga-jaga pada hari persidangan DUN Perak.

Nizar mendakwa mereka bukan penjenayah yang perlu melalui layanan yang memalukan itu oleh rejim UMNO-BN dan menghina pengundi yang telah memilih mereka sebagai wakil rakyat.

Apa, Nizar lupa ke ? Dr Zambry dan ADUN-ADUN BN di Perak juga telah dipilih oleh rakyat, mereka juga dipilih rakyat sebagai wakil-wakil rakyat mereka.

Kalau Nizar ada penyokong fanatik, tidak mustahil Dr Zambry juga ada penyokong-penyokong fanatik.

Mengapa Nizar dan kuncu-kuncu menjadi takut dan bimbang ?

Siapakah yang selalu menunjukkan sikap kurang sopan disamping membakar semangat penyokong-penyokongnya untuk mengadakan huru hara di negeri Perak mahu pun di dalam Negara ?

Mari kita lihat gelagat samseng penyokong-penyokong PAS anak buah Nizar ;




Nizar jangan hendak mencipta isu baru dengan mendakwa konon rejim UMNO-BN bertindak ganas dan zalim. Kenapa Nizar terlalu suka membuat khabar-khabar berunsur fitnah ?

Salahkah kalau anggota-anggota keselamatan mengambil tindakan terhadap mereka-mereka yang sudah terasuk macam haiwan menggangu gugat ketenteraman awam ?

Perkataan ‘rejim’ atau zalim yang dilemparkan terhadap kerajaan UMNO-BN sepatutnya dihentikan.

Sudah berapa ramai rakyat dalam Negara ini dizalimi ? Kalau benar kerajaan UMNO-BN bersikap zalim. Mungkin Nizar dan kuncu-kuncunya sudah lama lenyap dari muka bumi ini, jadi janganlah mendakwa di dalam perkara-perkara yang tidak berlaku……

Kalau ada dari rakyat Malaysia yang merasa dizalimi, itu silap mereka sendiri yang sengaja mencari padah melanggar undang-undang Negara, mereka yang sengaja mencetuskan hura hara menganggu ketenteraman awam.

Apa yang kawan pelik, dalam samseng-samseng Nizar dan kuncu-kuncunya, ada juga rasa takut dan bimbang. Samseng apa namanya ni ? Samseng tahi kucing……

Nizar, jadilah manusia yang benar-benar berilmu, bertindak jangan ikut emosi atau kerana arahan dari dalang-dalang komunis……. Jangan jadi macam beruk, malu kalau anak-anak melihat orang berpendidikan macam Nizar berperangai macam kebudak-budakan……..



12 comments:

  1. itulah pasal. dulu bukan main lagi dorang tunjuk samseng dalam dewan.. rasanya dia takut utk hadir sidang kali ini sebab dia takut sivakumar buat kecoh lagi. bukannya dia takut BN mengapa2kan mereka pakatan yang jahanam tu!

    Nizar ni memang manusia yang dicipta untuk menghuru harakan negara. sudahlah di dewan perak dia buat hal.. di dewan rakyat pun dia terkinja2 macam beruk. orang macam dia ni langsung tak layak jadi MB mahupun wakil rakyat sekali pun.

    sebab dia mengsia2kan undi rakyat yang suruh dia membela dan berkhidmat utk rakyat sebaliknya dia pergi buat hal dan tarik perhatian media semata2 nak keadilan yang kononnya dia tidak bersalah dan BN sengaja menjatuhkan dia. manusia macam ni, layak duduk dengan sivakumar, ngeh dan nga di hutan amazon jer YG.

    ReplyDelete
  2. Betul sangat komen MC, perangai beruk yang dia dapat dari PAS........

    ReplyDelete
  3. Salam,

    adillah samseng untuk samseng baru buku bertemu ruas. polis dan pengawal keselamatan tertakluk dengan undang2.

    ReplyDelete
  4. Nizar cuba buat strategi awal memburukkan lawannya..ha..ha...ha..kerja jahat dan bodoh nie budak PAS saja yang expert..dah banyak sangat contoh..

    ReplyDelete
  5. Junah, TokeyGaram, betul bebenar dengan pendapat tuan, dia nak buat cerita lawak macam kita semua bodoh ........ terima kasih di atas komen...

    ReplyDelete
  6. Yang Gambi..mereka bukan saja samseng tahi kucing tapi samseng telor busuk. Bukan setakat jerkah saja, kasi panas sikit terus pecahlah telor tu umpama ayam mengeram..

    ReplyDelete
  7. Sir,

    The Sultan is full of patience. Under normal circumstances, there should have been a few of those awarded Perak's dignitaries, be stripped of such awards for blatant disrespect toward the Sultan.

    ReplyDelete
  8. CCZ, benarlah komen awak tu, dia berani sesama sendiri je. Terima kasih...

    Kenn, betul tu, kebanyakan individu yang berkedudukan tinggi, konon menjadi idola masyarakat tidak pernah menghurmati kedaulatan Sultan, apalagi yang bukan Melayu, mereka menganggap Sultan boleh diperlekehkan.....

    ReplyDelete
  9. SLM BRO...SI NIZAR NI XDE 'BRG' KE PER?..FOBIA X PASAL2 PLAK KEHKEHKEH. DIA SENGAJE NAK TARIK PERHATIAN ORG RAMAI SUPAYA PERJALANAN SIDANG TU AKAN DI BATALKAN. TP DIA LUPA ITU ATAS PERKENAN SULTAN. INGKAR PERINTAH SULTAN BERMAKNA DERHAKA!. TP DIA NI MMG KAKI DERHAKA PUN!. HARKK PTUIH!!

    ReplyDelete
  10. kenapa nak takut,mereka kan parti yang ganas dan rakus apa mau takut,buat fitnah dan kenyataan yang bukan2 terhadap islam tak takut..mea,,

    ReplyDelete
  11. Jeffry, Kelambuharimau, begitulah jadinya bila UMNO mula bertindak melawan keganasan mereka, mulalah jadi kecut dan buat cerita bukan-bukan...

    Kita tengok sahajalah bagaimana terduduknya mereka apabila UMNO bertindak membalas segala perbuatan ganas mereka di Bagan Pinang...... selama ini di mana-mana tempat PRK diadakan merekalah terlalu menunjuk-junjuk sikap samseng mereka....

    ReplyDelete
  12. Salam,
    PKR ini sudah dibenci oleh rakyat dengan gelagat mereka. Belum lagi memerintah negara sudah bertelagah sesama mereka, rakyat sudah tolak parti yang cuma berkepentingan mengadaikan bangsa melayu kepada Cina.Inilah lah Nizar dan kuncu=-kuncunya.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..