Sunday, October 4, 2009

Budaya Islam PAS – parovokasi dan menyerang pemimpin UMNO satu trend PAS mengadapi pilihanraya


Budaya keganasan dan provokasi yang kerap dikaitkan dengan DAP ketika tragedi 13 Mei yang juga diwarisi PKR kini sudah meresap ke dalam penyokong-penyokong fanatik serta jumud generasi muda PAS. Tidak hairanlah kalau budaya seperti ini mudah menyerap kerana sudah duduk dalam satu kandang.

Itulah yang berlaku pada hari penamaan calon pilihan raya kecil DUN Bagan Pinang semalam di Port Dickson semalam.

Ahli Majlis Tertinggi (MT), Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim dipukul penyokong parti PAS ketika beliau bersama Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Dato’ Seri Ismail Sabri Yaakob dan beberapa ahli parti daripada UMNO Bera berjalan menuju ke pusat penamaan calon di Dewan Majlis Perbandaran Port Dickson.

Sekumpulan penyokong fanatik PAS melakukan provokasi melampau mengejek dan menayang wang kertas ke muka Ismail Sabri dan juga Azeez. Oleh kerana marah kerana tidak mendapat respons dengan gelagat jumud mereka, maka ‘penyokong-penyokong rimba’ ini menyerang dua pemimpin UMNO tersebut.

Pepatah orang tua ada berkata, ‘masuk kandang lembu mengemboh, masuk kandang kerbau menguwek, masuk kandang kambing mengembek’ dan kalau masuk kandang BABI ?

Terpaksalah ikut perangai babi, diberi makan minum kenyang-kenyang supaya cepat gemuk, montel lepas itu tunggu masa untuk disembelih………

Marilah kita lihat gelagat dalam gambar-gambar budaya penyokong fanatik dan jumud PAS yang telah warisi dari DAP dan PKR…..

Itulah contoh budaya parti PAS yang tidak beradab yang mendakwa sebuah parti Islam, yang tidak berhemah, berakhlak dan bermoral. Begitulah kalau agama dijadikan barua oleh PAS untuk mendapatkan kuasa.

Budaya Islam yang telah diubahsuai oleh PAS untuk menyaingi keganasan yang telah sedia ada dari kalangan penyokong-penyokong DAP dan PKR.

11 comments:

  1. Parti PAS parti hampeh - penjual bangsa dan agama. Merekalah nnt akan jadi ketua masuk ke neraka!! Bangsat Gopala bacakan petikan ayat Quran yg sebenarnya kena kat batang hidung sendiri. Apakah jadahnya penyembah berhala yg tak beriman kpd agama Allah menyebut ayat tersebut. Lainlah kalo dia bacakan ayat2 dari kitab hindu. PAS tentu boleh terima ayat2 dari kitab hindu tu, bukankah PAS parti yg memperjuangkan kuil!!

    ReplyDelete
  2. Kebenaran hanya untuk orang yang mahu melihatnya...

    Sayang solat, berpuasa, belajar agama dll tetapi pintu hati mereka seolah-olah buta...

    Adakah ibadat mereka tidak diterima Allah s.w.t ?

    ReplyDelete
  3. Dulu bila Anwar (bekas TPM) kata, mata dia lebam sebab kena tumbuk dengan KPN semua orang tak percaya. Sekarang mamat rempit (putera UmNO) kata dia kena tumbuk kat tengkuk dia. Agak2 ada orang percaya ker!... Itulah politik murahan UmNO. Saja nak cari publisiti

    ReplyDelete
  4. Aku setuju dengan Yang Gambi, pendapat yang bijak tidak perlu provokasi dan tak perlu campak diri ke dalam kebinasaan.....pilih Calon yang tidak terlibat dengan Rasuah.......rasuah tu keji.

    ReplyDelete
  5. Terima kasih menyampaikan pandangan anda semua...

    Kerana tuan-tuan berada disebelah PAS maka tuan hanya nampak rasuah dan penyelewengan UMNO, kerana pemimpin-pemimpin munafik PAS terlalu bijak berselindung disebalik jubah, serban, perhatikan bagaimana pemimpin-pemimpin PAS, PKR dan DAP merompak harta rakyat di Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor......, jangan butakan mata kerana terlalu taksub dengan jubah serban mereka.....

    ReplyDelete
  6. Dahulu PAS hanya melaungkan Allahuakbar sekarang... KAFIR..firaun..dan perkataan yang sewaktu dengannya Adakah itu tuntutan Islam?

    ReplyDelete
  7. Yang janganlah terkilan Parpu Kari tu masih kanak kanak. Beri peluang dia jumpa Tok Mudim tu dulu; manalah tahu kalau kalau dia akan dewasa.

    Anuar kena tumbuk dulu tak ada orang tenggok. Datuk Abdul Azeez ni kena tumbuk ramai2 depan orang ramai. Ramailah saksinya. Lagi pun yang tumbuk Anuar dulu tu dah kena hukum.

    Tetapi sebab yang ramai ramai tumbuk Datuk Abdul Azeez ni orang pas; mahkamah rakyat N 31 akan jatuhkan hukuman pada 11hb. nanti.

    ReplyDelete
  8. Setuju dengan komen UG dan Che Leh Jangok....., tetapi gologan khawarij ini dia tidak pernah bersyukur dan berterima kasih lebih kurang perangai sesetengah warga Indon juga, dalam keadaan negara huru hara dengan bala gempa bumi masih angkuh dan sombong hendak menyerang Malaysia......

    ReplyDelete
  9. Sikap penyokong Pas yang terlalu taksub, sepatutnya mereka mesti beradap dan tertib tidak terlalu agrisif sebab perjuangan parti Islam atau cuma mahu berkuasa dengan apa cara pun.
    Janganlah kamu fikir boleh buat sesuka hati, pihak keselamatan ada menguatkuasa undang negara.

    ReplyDelete
  10. KOTA SEPUTIH,
    RAKYAT DAH BERSEDIA
    PENGUNDI DAH BERSEMANGAT
    SISTEM DUA PARTI

    ReplyDelete
  11. Jgn kata umno itu islam la...
    buktikan umno tu islam..

    jgn salah tok guru kata umno tu celaka..
    ramai orang umno golongan fasik yg jelas..

    buktikan umno itu islam? bini pm xpakai tudung terang-terangan.. korang kate umno tu islam? lawak ade la.. jgn nak pimpin negara la klu nak pimpin bini pon xlepas.. Allah Maha Mengetahui

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..