Friday, October 9, 2009

Pakatan rakyat boleh bergabung – Pendaftar Pertubuhan (RON)

Pakatan pembangkang boleh mendaftar sebagai sebuah parti gabungan kerana syarat tujuh anggota yang digariskan Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) tidak terpakai bagi parti politik, kata Ketua Pengarahnya Datuk Md Alias Kalil.

Katanya, syarat itu hanya terpakai untuk pertubuhan tidak berstatus kebangsaan yang ingin menjadi pertubuhan kebangsaan sedangkan parti politik sudah berstatus nasional.

Md Alias diminta mengulas laporan media hari ini yang memetik kenyataan Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Datuk Wan Ahmad Wan Omar bahawa pakatan pembangkang boleh membentuk satu parti jika mereka benar-benar mahu berbuat demikian walaupun hanya ada tiga anggota.

Md Alias juga menolak dakwaan pemimpin parti pembangkang bahawa syarat-syarat pendaftaran yang ada menyukarkan mereka untuk merasmikan pakatan mereka. KLIK

Tidak ada masalah kata ROS, bila lagi DAP, PKR dan PAS nak diijabkabul ?

Sudah-sudahlah hidup bersekudukan macam itu………… siang ke lain, malam-malam pakat bertemu……….

Apa yang susah sangat nak didaftarkan, kalau sudah sama suka, sama tujuan dan sama selera, dah boleh makan dan duduk semeja tak kan masih tak serasi lagi kot ?

Bila dah daftar satu bumbung, barulah setaraf dengan UMNO dan Barisan Nasional kan ?

Sebab dulu PAS kata dalam BN ibaratkan sebuah kawah yang di isi dengan makan yang sedap dan enak, tetapi haram untuk di makan, kerana apa ? Kerana di dalam kawah BN ada bercampur gaul dengan berbagai-bagai benda, ada babi, ada, biawak, ada ayam, ada kambing, lembu dan kerbau……….

UMNO kafir, kerana selain orang Melayu Islam menjadi Ahli, ada kalangan Bumiputera yang berbagai-bagai penganut agama. MCA juga kafir, kerana keseluruhan kaum Cina tidak menganut agama Islam, MIC juga kafir, kerana 99% kaum India tidak menganut agama Islam dan lain-lain parti dalam komponen BN juga kebanyakkan tidak menganut agama Islam, jadi Barisan Nasional juga adalah kafir dan haram.
(ungkapan ini mengulangi kata-kata Yusuf Embong, penceramah PAS di FELDA Pahang dalam tahun 2003)

Selepas ini, PAS tidak lagi boleh mendakwa UMNO-BN kafir bila PAS, DAP dan PKR sudah bersetuju didaftarkan dalam satu pertubuhan politik…… Lepas ni PAS janganlah mendabik dada pulak konon berjuang mengikut landasan Islam…… parti awak sudah lebih taraf dari UMNO………. Bapak kafir…..

Agak-agak kawan lah, macam mana ye, PAS nak samak babi supaya jadi halal ?

Mungkin dia orang boleh buat kacukkan, atau permanian berhadas antara babi dan kambing bebiri, jadi nama boleh jadi BABIRI, macam gambar di atas………

Tahniah PAS, PKR dan DAP, parti anda boleh didaftarkan di bawah satu bumbung, tiada masalah kata RON…….. selamat bergabung di dalam satu kawah……… sama rata, sama rasa dan sama menikmatinya, sesuai dengan slogan PAS, Islam untuk semua……….

4 comments:

  1. Den ngaso tak mungkin komplot pembangkang ni akan buat daftar pertubuhan. Ideologi memasing jauh terpesong. Mesti berebut nak jadi pengerusi nnt. Setakat ni jumlah keahlian teramai ialah pas, no2 pkr dan last dap. Mau ke dap terima pas jd ketua? Mau ke pkr terima terutama nuar sodomi yg tak jadi ahli mana2 parti tu. Pembongak je dorg semua ni. Setakat cakap boleh la.

    Tapi jijik la den nengok babiri tu. Samo macam den jijik tgk pas, pkr, dap.

    ReplyDelete
  2. Boleh. Mengapa tak boleh. Namakan ia parti tiga haluan tiga metlamat tiga persimpangan. Kemudian ujudkan tiga jawatan presiden. Memang masing masing sedang sembunyikan hasrat nak jadi presiden sebuah republik pun kan ?

    SEMUA ORANG DAH TAHU DAH.! !!

    ReplyDelete
  3. Kenapa UMNO pilih Isa III

    Kesetian ibu-bapa aku kepada UMNO hancur berkecai bila Isa dipilih menjadi calon PRK N31 Bagan Pinang walaupun beliau didapati bersalah kerana rasuah.Adakah UMNO ketandusan calon yang berwibawa dan bersih? Berilah peluang kepada pelapis untuk menerajui UMNO.

    Pemilihan Isa bermakna UMNO merestui PRK yang paling kotor dalam sejarah.Penipuan, rasuah dalam bentuk wang atau
    bukan wang, sogokan akan menjadi modal UMNO untuk menang kali ini.

    Sifat jijik UMNO ini sudah sebati sejiwa sukar untuk dikikis bukan lagi bersifat rakyat.

    UMNO tidak perlu PAS, DAP atau PKR untuk menamatkan usianya. UMNO akan mati berangan.UMNO dah tenat.

    Ibu- bapa aku dulu lantang bersuara memperjuangkan UMNO, tapi sekarang membisu kelu menunggu matinya UMNO.

    Aku merayu kepada penduduk Bagan Pinang, demi masa depan UMNO,hanya kekalahan dapat mengembalikan UMNO ke landasan yang betul.

    Pastikan UMNO kalah di Bagan Pinang.

    ReplyDelete
  4. YA MUDZ...
    WAHAI AHLI2 UMNO-BeEND BAGAN PINANG, KALAHKAN UMNO DI BAGAN PINANG TU!!!

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..