Saturday, October 24, 2009

Anwar -Tentera dilupakan dalam bajet 2010


KUALA LUMPUR, 24 Okt: Ketua Pembangkang di parlimen Datuk Seri Anwar Ibrahim mempertikai bajet 2010 yang langsung tidak diperuntukkan untuk sektor pertahanan.

"Saya agak terkejut kerana pembantangan belanjawan tidak menyebut langsung sektor pertahanan. Selepas menang di Bagan Pinang, pasukan tentera dilupakan. Baru sangat menang, terus dilupakan,"katanya kepada pemberita sewaktu mengulas pembentangan bajet oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak di lobi parlimen siang tadi. KLIK

Begitulah komen dari seorang bekas Menteri Kewangan semasa dalam UMNO-BN, yang mendakwa pakar penasihat kewangan dunia, barua Yahudi-Amerika. Kerana terlalu sangat hendak mencari kepincangan pembentangan bajet 2010 oleh Perdana Menteri, Dato’ Sri Najib Tun Razak petang semalam sehingga dia tidak nampak dan mendengar Dato’ Sri Najib menyebut RM3.7 bilion diperuntukan kepada pasukan keselamatan.

RM3.7 bilion Kerajaan peruntukkan bagi meningkatkan kecekapan anggota keselamatan termasuk menyediakan kelengkapan moden dan canggih.

RM1 bilion diperuntukkan khusus untuk meningkatkan perkhidmatan PDRM selaras dengan sasaran untuk mengurangkan indeks jenayah sebanyak lima peratus dan kadar jenayah jalanan seperti ragut dan samun sebanyak 20 peratus pada akhir 2010.

RM1.9 bilion peruntukan bagi meningkatkan kelengkapan anggota tentera serta membina dan menaik taraf pos kawalan keselamatan sempadan Negara.

Selebihnya, RM622 juta diperuntukan kepada Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia sebagai persediaan bagi memastikan kawasan perairan negara bebas daripada aktiviti penyeludupan dan pencerobohan termasuk ancaman lanun.

Anwar sengaja mengelirukan pembentangan bajet 2010 untuk menarik perhatian anggota tentera bahawa UMNO-BN terus melupakan jasa mereka yang telah memberi kemenangan kepada BN dalam PRK Bagan Pinang.

Begitulah perangai seorang pemimpin yang pernah berbuat pembohongan kepada rakyat dan menganggap bahawa orang lain juga akan berperangai macam dia pembohong, penipu dan putarbelit kepada rakyat.

Tanyalah diri sendiri, apa dia buat kepada rakyat di kawasan yang dia menjadi wakil rakyat sekarang ?

Sudahkah ditunaikan semua janji-janjinya kepada rakyat ?


5 comments:

  1. itulah jenis manusia yang tidak sedar diri bernama Anwar Ibrahim

    ReplyDelete
  2. kalau hati sudah busuk..mulut pun busuk..
    itulah anwar al-juburi

    ReplyDelete
  3. Agaknya tengah mamunkan pakwe&makwe kot sampai telinga tak dengar..kering idea dah si Anwar tue..

    ReplyDelete
  4. Sahabat, tetapi 'sesumpah' yahudi ini terlalu mudah orang terpikat dengan kata-kata berahi dia, sampai ada yang sanggup tadah belakang......

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..