Thursday, October 8, 2009

Dalil Tok Guru Nik Aziz – ‘buktikan nama, nombor dan ahli UMNO yang mana, serang dan tetak markas Pemuda PAS’, berdasarkan pakaian bukan ‘dalilnya’


Markas Pemuda PAS diceroboh, petugas ditetak

BAGAN PINANG, 8 Okt: Lebih enam orang petugas Dewan Pemuda PAS (DPP) dipukul dan ada yang ditetak dangan parang oleh sekumpulan lelaki ketika sedang bertugas di beberapa tempat termasuk di markas induk DPP di Bagan Pinang.

Bercakap pada sidang media tergempar di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut siang tadi, Ketua DPP Pusat, Ustaz Nasaruddin Hassan berkata, kejadian itu berlaku lebih kurang jam 1.30 pagi.

Sekumpulan 100 lelaki bermotosikal dikatakan memakai baju BN telah menyerbu dan menceroboh markas induk DPP dan menumbuk petugas yang berada di situ.

Sewaktu kejadian lebih kurang 40 orang petugas berada di markas tersebut. Selain ditumbuk, kesemua mangsa juga dihalau keluar meninggalkan markas itu. Turut difahamkan ramai lagi petugas PAS di pukul malah ada juga yang dikejar dengan parang hingga ke rumah.

Ekoran itu DPP pusat akan membuat laporan polis jam 6 petang ini di Balai Polis Port Dickson. KLIK

Di bawah ini adalah sebahagian komen-komen dari pro PAS khawarij melalui email dalam harakahdaily.net ;

KOMEN PEMBACA

1. Ini baru betul kena tumbuk bukan macam siazeez tu...minta pemuda pas jangan berlengah...bawa pihak yg bertanggungjawab ke muka pengaduilan dengan segera. - teropong jauh.

2. sungguh biadap dan kurang ajar orang yang melakukan angkara ini.. semoga Allah memberi balasan kepada mereka yang tidak bertanggungjawab ini.. ingatlah wahai pemimpin dan penyokong UMNO, doa orang teraniaya selalu akan dimakbulkan Allah.- Hunt, Segambut.

3.Minta PM dan TPM jawab kes ini. Panggil TV3 buat ulasan dan berita terkini. Mereka ni selalu lapor berita yang paslu dan menghebohkan seakan berita benar dan tepat. Menegakkan benda yang salah. -Aziz Ahmad.

4.Inilah hasil budaya Menteri Dalam Negeri yang menghunus keris semasa menjadi Ketua Pemuda Umno, Maka oleh kerana Mentri Dalam Negeri dah menjadi menteri Keselamatan Dalam Negeri maka sistem pembelajaran budaya sudah mampu dilakukan kerana semasa dia bukan menteri dalam negeri dia sanggup menghunus keris,Pemuda yang taksub dengan budaya itu mempraktikkannya samaada terikut ikut atau membuktikan kenyataan "langkah mayat Pemuda Umno dahulu" nak dibuktikan di Batang Pinang. Dalam kes ini Ketua Polis Negara sepatutnya segera turun padang,Perdana Menteri Satu Malaysia perlu segera turun padang bagi membuktikan Rakyat didahulukan pencapaian diutamakan. Rakyat dah pun kena TETAK (didahulukan-undang-undang buang belakang) dan Kecederaan ,pendarahan (pencapaian utama) dah terbukti. -shah.

5.UMNO BN mmg sangat kurang ajar, saya berada disana sejak khamis sebelum penamaan calon dan pulang semula ke kl pada hari selasa bg membantu jentera PAS, apa yg menyedihkan sy apabila sy lalu di hadapan rumah UMNO Rembau dlm keadaan cermin kereta terbuka sy diludah oleh pemuda UMNO Laknatullah. -shahriful.

6. Cabar pihak media terutamanya RTM dan TV3 menyiarkan berita ini sekiranya RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN (1 MALAYSIA). Sekiranya pihak media, polis dan kerajaan Barisan Nasional tidak mengambil tindakan, bermakna mereka perlu menukar cogankata tersebut menjadi RAKYAT BN DIUTAMANKAN, RAKYAT LAIN DIPINGGIRKAN. - pas perlis

7.Dimana perginya POLIS & POLIS SIMPANAN(FRU)?emungkinan bersekongkol kot..Elaun lebih masa tibai kerja tuang. - Azlan.

8.Ini ke semangat 1 Malaysia yg sering dilaungkan.Malulah woi.... Apa diorg ingat ni negara mafia ke?Suka2 nak parang kepala org..Ini sudah lebeh.. Ayuh semua pemuda turun ke N9..Support rakan2 kita di sana. M. Faizal

9. Uishh... dahsyat ni.... nampak sangat dorang terdesak nak menang!! Walaupun Isa tu kononnya calon popular ,tapi dorang takut akan gelombang kebangkitan rakyat menentang parti bodoh sombong yang mengangkat pemimpin mereka yang telah mereka tolak sendiri sebelumnya. -Adry.

10. Kebenaran sentiasa dicemburui. Ini kerana yang duduk bersekongkol dengan syaitan memang tak senang melihat kebenaran terserlah. Bertindak sedemikian kan umpama tindakan ammarah syaitan?!!! Teruskan perjuangan, memang kita nak perjuangkan yang hak akan melalui berbagai rintangan. Takbir!!! -S. Dinn.

11. Polis trafik duk ronda sana sini.. siang boleh dikatakan setiap simpang lampu isyarat dari lukut hingga ke tlk kemang ada polis trafik.. peronda duk meronda nampak 3 atau 4 buah sekali jalan... pelik jugak nooo... benda ni boleh berlaku. - Ayahcu.

12. nak harap pihak keselamatan nak jaga keselamatan boleh harap ke jadi kena la lebih waspada orang - orang yang buat keja jahat ni memang hati & perut tak dak kalau ada pun busuk. Penguatkuasa lena aka tak buat kerja memang kita dah tau duit gaji buta simpan untuk pi HAJI makan hari - hari korang pikir le sendri mana depa cari.- angahnya.

13.Bukankah Menteri Dalam Negeri dah ckp... polis tak perlu ramai di Bagan Pinang.... sbb senanglah para samseng BN bertindak sewenang2nya... itu pon tadak paham kaa? - rosli rani.

14. Makin menjadi-jadi mereka itu. Sahabat-sahabat semua, jangan lupa teruskan perjuangan kita dan jangan tinggalkan benteng kekuatan kita iaitu DOA.. innallaha wani`eq malwaqiel. -Atriza.

15. Biasa la puak-puak UMNO ni.. bila dah terdesak, macam-macam diorang lakukan.. walaupun perbuatan itu melampaui batas kemanusiaan dan membelakangkan undang-undang.. kepada pemuda-pemuda PR, harap sentiasa berwaspada.. bagan pinang ni kawasan hardcore UMNO.. puak-puak ni akan melakukan apa saja untuk mempertahankannya.. - Hunt, Segambut.

16. Syabas kepada Umno BN kerana membuktikan sebagai sebuah parti yang ganas... ganas yang dihalalkan... saya percaya polis tidak akan bertindak... Kerana polis adalah sebahagian daripada komponen BN... Ingatlah wahai pemimpin BN kematian tidak kena siapa... mereka yang jahat neraka... jawabannya... mereka yang ikhlas dan menolong agama Nya.. Syurga menantimu. - Zuwan.

17. Kalau aku orang BN aku akan cakap PAS dah terdesak sehinggakan membuat tuduhan tampa bukti dan menuduh pemuda UMNO pukul dan menceroboh markas PAS. Tapi aku bukan orang BN aku harap kepada seluruh petugas pakatan Rakyat harus berwaspada kerana UMNO nak sangat menang kerana PRK ke9 di N9 dan pada tahun 09 adalah talian hayat BN 999. - Annuar.

18. Syabas kepada saudara kita ini, beliau sanggup mempertaruhkan nyawa demi agama islam. Harap saudara-saudara disebelah sana (BN) berubah la. Depa lupa ke dalam islam dah ajar orang mempunyai latar belakang kurang menarik tidak boleh diangkat menjadi pemimpin. Asyik dok kata pemimpin PR masuk lokap tapi masih boleh jadi pemimpin. Masalahnya pemimpin PR masuk lokap kerana pejuang nasib rakyat, manakala depa buat jenayah untuk diri sendiri. Rasa-rasanya orang-orang BN ni kena banyak baca buku-buku agama terutama mengenai tamadun islam. - Awin, Penang.

19. hey UMNO be end.....nk berperang mana aci 6-7 lawan 100 org...mau 100 lawan 100...baru hampa tau...takat nk jadi jaguh kampong wat pa...berkokok kat dinding...awat utusan malaysia x lapor perkara nih awal2???takut ka??hampa p bg tau kat azeez, nie baru ganas...takat dok bohong kena tumbuk tuh wat pa...kalu kena tumbok pun azeez, jgn jd mcm darai sngt...kalu jantan tunjuk lah kehebatan...takkan hang tahan muka hang kalu kena tumbuk..x kan x lawan balik kot...mcm mana nk jd pemimpin...lembikkk!!!! kalu ada apa2 tobat hg lari dulu......piiiiiiiiiiii raahhhhhhhhhhhh!!! tengok pemimpin PR, kena katok ngan kayu pun steady lg...Hidup PR....!!!!!!!!! -Anak jantan.

20. Ambil lah kesempatan ini untuk berdoa pada ALLAH dirikan lah solat hajat semoga ALLAH mengampuni mereka dan beri mereka hidayat ke jalan yang benar. -Ramli.

21. ape ne dah habis modal ke UMNO BN sampai nak ceroboh tetak petugas pas.kurang ajar langsung tak de pendidikan moral hilang entah ke mana..Polis mane...yg d tugaskan,duduk diam je... entah2 dah kena rasuah....nampak sangat dah goyah UMNO BN!!! teruskan perjuangan... - muk,sarawak.

22. Oleh kerana berlaku provokasi melampau pada awal pagi 7 Oktober 2009 di Bagan Pinang, adalah dimaklumkan kepada seluruh jentera Pakatan Rakyat khususnya PAS supaya tidak membuat tindak balas melampau. Anda dinasihatkan supaya terus sahaja ke mana-mana balai polis yang berhampiran untuk membuat laporan polis atas kejadian yang berlaku. Anda juga dinasihatkan untuk mengambil tindakan undang-undang demi menjamin hak anda. - Izo Muiz.

23. Utusan, Berita Harian, TV3, & semua yg sama waktu dgn nya pro UMNO. Jgn harap la diorang nak siar berita ni kat TV. BN dah rasuah awal2 lagik. + takut diorang out off business. Dgn Nama Allah, berilah kemenangan kepada pejuang-pejuang Islam di Malaysia... Aminn. - Awaken Pelajar IPT.

24. Rasanya kalau dipanggil pihak media kepunyaan kerajaan tak guna. Baik dipanggil CNN, BBC, Al-Jazeera, etc untuk buat lapuran lengkap. Biar tercalar imej mereka di mata dunia. - Aragorn. _

Semangat betul pro PAS Khawarij ni, macam warga Indonesia yang hendak ganyang Malaysia, tapi dia orang ini hanya garang dan berani dengan sesama Melayu je…….
Jeff Ooi DAP komunsi hina Islam, mereka jadi bacul, macam anjing bercawat ekor……… Ronnie Liu buat fatwa ‘orang Islam dibolehkan minum arak’ di Selangor mereka pun ‘take beer’……

Ngah dan Gobala baca dan tafsir ayat Quran untuk mendakwah, mereka pun ‘take beer’…..

Anwar dan Khalid Samad kata perkataan ‘Allah’ boleh digunakan di gereja dan buku ‘bible’, mereka pun ‘take beer’……

Warga Indon buat ‘sweeping’, bakar bendera, serang Kedutaan Besar Malaysia, mereka pun ‘take beer’

Itulah provokasi terbaru PAS, setelah terasa sangat malu bila isu undi Pos tidak seperti yang didakwa. Masyarakat semakin ramai yang sudah mula sedar, mereka ini terlalu banyak berbuat dusta, berbohong untuk menipu rakyat….

PAS khawarij sebenarnya tidak boleh menerima bahang kekalahan di PRK Bagan Pinang setelah begitu angkuh dan riak menang di PRK-PRK dalam kandang babi sendiri……..

Inilah budaya Islam PAS khawarij……………… sudah terlalu banyak kerja-kerja munafik mereka buat……




16 comments:

  1. Ini bukti PAS menipu rakyat 1Malaysia tentang kempen pilihanraya di Bagan Pinang. Sampai kiamat aku tak percaya pada PAS. http://www.youtube.com/watch?v=htdEWzBD3l0

    ReplyDelete
  2. Ha..ha...

    Tawarkan lah RM 1 ribu untuk sesiapa yang dapat bagi foto yang menunjukkan orang2 Umno yang parangkan mereka tu.

    Kalau X ade...Tak yah cakaplah...Mcm Cite Dato' Aziz jugak korang X nak layan...

    Samalah....

    ReplyDelete
  3. memang bangang a.k.a celaka geng2 hamPAS nih...pastu ada ke dok tuduh yang kerje kerajaan makan gaji buta, korang ade nampak ke? mampus la korang nak carik sorang2 mintak maaf atas fitnah korang tu, sampai kiamat pun blm tentu abis...semua salah baik pi cari pulau duduk la ramai2 korang kt situ...sesama ISLAM melayu je dorg ni berani, dgn DAPBabi kecot telor...

    -silentreader

    ReplyDelete
  4. Betul Putera UMNO, kawan dah tengok clip video tu, janji kerajaan yang memerintah bukan satu rasuah, jangan salah tafsir (lihat blog Penghuni Gua arifomar.blogspot.com), itu satu tanggungjawab, PAS bercakap dengan oarng bodoh boleh lah......

    ISAC dan Anony, kita nak buat macam mana, memang dah kerja mereka suka buat macam tu sejak belum merdeka lagi, baru sangat keluar dari hutan, dia ikut je lagi budaya rimba.... payah nak ubah perangai, makan masa jugalah tu...

    ReplyDelete
  5. UMNO adalah terkenal dengan RASUAH. Dari dulu hingga kehari ini rasuah tidak boleh di pisahkan dari UMNO.

    N31 DUN Bagan Pinang, UMNO telah meletak kan calun nya 100% disahkan mengamalkan RASUAH.

    Setahu Nala, RASUAH adalah HARAM bagi penganut agama islam.

    Adakah orang islam di Bagan Pinang sudah sokong benda yang HARAM?

    ReplyDelete
  6. As'kum bro matlamat menghalalkan cara...

    semua ikutan ajaran sesat tok guru diorang, memfitnah, menuduh, berburuk sangka ini semua tok ni A Jis punya ajaran...sebab tu semua terkurang ajar.

    ReplyDelete
  7. Ala nalapambu, awak pun macam ular juga, lidah bercabang macam biawak juga, satu spesis katakan...... PAS apa kurang dengan rasuah, Anwar apa kurang, raja rasuah dan tambah satu lagi raja jolok belakang......, orang macam wak Anwar lagi minat woi......

    ReplyDelete
  8. Betui din, puak khawarij ni akan buat apa saja asalkan dapat menang....... dia tahu tak menang kat Bagan Pinang,dia mula nak bawak samseng=samseng dari Kelantan konon....... piiiiiiiraaaaaah, samseng taik kucing.....

    ReplyDelete
  9. SALAM:

    oRANG MELAYU INI JANGAN CERITALAH BUKAN SETAKAT NAK JADI PEJUANG NAK JADI KOMUNIS YANG TERBAIK PUN TAK MAMPU..APA LAGI NAK JAI SAMSENG PILIHAN RAYA...MENGALAHKAN PARIA JA..

    ReplyDelete
  10. macam mana boleh jadi macam ni? bukan ke pelik???
    tak pernah terjadi yg mcm ni??

    apa sudah jadi wahai sahabat-sahabtku???

    Apa-apa lihat Cara bersetubuh

    ReplyDelete
  11. Perkara ini usah dilayan.
    Kes mencederakan Dato' Azeen pada hari penamaan calon dinafikan. UMNO tak buat kerja penerobohan itu. Mereka dah tahu tak boleh menang di Bagan Pinang mencari berbagai isu atau tipu daya yang membelehkan mereka bejaya. Penggundi dah faham penipuan yang dibuat.

    ReplyDelete
  12. mula2 aku dngor cerita ni dr berita kt radio,betoi ke? mcm tak caye je sbb sblm ni aku lebih banyak dngor tentang samseng pas yg selalu buat huru-hara..nak tergelak jgk,mana pegi samseng pas yg berani dngn sesama islam tp takut pd kapir.aku rasa ni nk bg tau kat org pas apa akan jd kalau ISA dimansuhkan.yg lawoknya pandai pulak cari polis n fru sblm ni keje dok maki je polis n fru.

    ReplyDelete
  13. Baju koyak,luka tak ada..emmm pelik gak aku tgk..kulit badak ke budak2 pas ni ha?

    ReplyDelete
  14. salam bro YG

    MK rasa la memang patut la klu puak2 pas tu betul2 kena pukul . dah samseng sangat ikut ajaran sesat tok guru nyanyuk tu. samseng sesame orang melayu je berani nya ngan puak dap kafir takut pulak hilang b**u .

    ReplyDelete
  15. Kalau nak tengok samseng pas..yang berlagak pak lebai...berperangai setan ..datang lah kesini..jangan dok menyalak daripada jauh je..

    Yang gelaknya semalam kecoh kata penyokong pas kena serang dengan parang...tapi bodoh punya lakunan mat rempit bertoncang tu..logik ke baju ada kesan hirisan tapi kesan luka takde pulak..mak aii kebal laa mat rempit upahan pas tu..kata 6 orang yang kena tetak mana gambar 5 orang lagi..dah mampus dan dibuang ke dalam laut ke..lagi satu ngape tak buat laporan kat polis..selalunya bila kejadian camni berlaku cepat je pas pegi buat repot..tapi kes ni takde pulak yang ada cuma edarkan gambar kat sidang media jee..nampak sangat penipu nya pak lobai berjanggut sejemput yang mengaku terlebih islam daripada orang islam ni..aku nak nasihatkan kalau nak berlakun tu buat laa real sikit..ni buat orang gelak dengan kebodohan pemimpin pas..yang penyokong tu tak boleh nak diulas pebenda pun sebab mereka ni penyokong "PASTI ANGGUK SAHAJA" kalau nik ajis suruh minum air kahak dan basuhan kaki dia pun mereka sanggup.

    Isu sebenarnya adalah disebabkan pak lobai janggut sejemput tu gelisah dengan sambutan dingin penduduk setempat di setiap ceramah mereka..so mereka terpaksa buat fitnah dan provokasi supaya penyokong tegar mereka diluar kawasan datang beramai-ramai ke bagan pinang so nanti boleh laa tunjukkan kat harakat dan blog blogger mereka yang kononnya pas dapat sambutan daripada penduduk bagan pinang..tu je perkara sebenarnya..

    ReplyDelete
  16. Para sahabat, terima kasih memberi komen yang baik....

    Anak Lenggong, kawan teringin juga nak bersama dengan sahabat-sahabat blogger di Bagan Pinang, tapi apakan daya tiada kemampuan serba serbi..

    Kawan bukan kawan blogger profesional macam yang ada di Bagan Pinang, maka tidak tersenarai dalam jemputan untuk sama-sama berjuang.....

    Apa yang penting nawaitu kawan di sini.......

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..