Sunday, October 25, 2009

EGM-biar PAS berpecah............Nik Aziz

Mursyidul Am PAS Nik Aziz Nik Mat lebih nekad serta sedia menghadapi sebarang kemungkinan jika cadangannya mengadakan Muktamar Khas boleh mencetuskan perpecahan di kalangan anggota partinya.

Bosan sangat dengan gelagat beberapa pemimpin pro UG yang membangkitkan isu ‘kerajaan perpaduan’ yang disifatkan sesekali timbul dan sesekali tenggelam, demi menyelamatkan parti daripada terus menjadi tanda tanya sehingga menimbulkan kecelaruan dalam parti.

Nik Aziz lebih rela melihat PAS hancur berkecai daripada melihat PAS mengwujudkan ‘kerajaan perpaduan’ dengan UMNO.

Mengapa Nik Aziz marah sangat dengan isu ‘kerajaan perpaduan’ ?

Apakah kerana terlalu yakin bersama ‘pakatan rakyat’, PAS perlu bertindak sehingga menyingkirkan pemimpin-pemimpin yang bersama berhempas pulas menegakkan parti ?

Atau pun Nik Aziz terlalu yakin mahu membawa ahli-ahli dan penyokong ke ‘syurga’ bersama DAP ?

Nik Aziz terpancul mencadangkan agar PAS mengadakan Muktamar Khas mengikut cara apa yang dilakukan oleh parti MCA dan UMNO. Nik Aziz berpendapat, kalau MCA dan UMNO boleh mengadakan EGM, kenapa tidak dengan PAS.

Sejak bila pulak Nik Aziz boleh menerima pakai cara UMNO, setahu kawan selama ini Nik Aziz tidak pandang atau mahu menerima pakai apa-apa saja bentuk pembaharuan atau pendekatan mengikut cara politik UMNO.

Apakah Nik Aziz sudah tertipu dengan suara-suara halus dari nafsu orang yang tergila-gilakan berkuasa yang kini sudah macam cacing kepanasan ?

Suara-suara halus yang ketakutan inilah yang membisik ke telinga Nik Aziz agar menolak apa bentuk cadangan mewujudkan ‘kerajaan perpaduan’ antara PAS dan UMNO, seterusnya menyingkirkan pendokong-pendokong cadangan tersebut.

Kalau tidak, masakan ada yang mengeluarkan kenyataan wujudnya kumpulan Unity Government (UG) dalam PAS.

Sehingga sekarang kumpulan anti UG ini masih mendakwa ada sebuah syarikat swasta yang ada kaitan dengan UMNO membuat penajaan semasa Muktamar PAS Pusat kali ke 55 di Stadium Shah Alam yang lalu.

Apa yang dilihat, budaya berkelompok yang pernah berlaku pada UMNO pada suatu masa dulu telah menular dalam rumah PAS, inilah pewaris-pewaris yang pernah disingkirkan oleh Tun Mahathir dahulu mengaruk dalam kelompok-kelompok PAS.

Kumpulan yang gila kuasa, yang sanggup buat apa sahaja termasuk menjual bangsa, agama dan Negara asalkan cita-cita serakah mereka tercapai…….

Kawan setuju bebenar dengan ungkapan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi, ‘doa mereka (PAS) telah dimakbulkan, kerana sebelum ini mereka yang mendoakan agar UMNO-BN berpecah dan doa yang tidak baik itu kembali kepada mereka’.

10 comments:

  1. Tak mengapa tersingkir beberapa orang dan beberapa kerat ahli (yang kanan pun) asal dapat sokongan daripada kawan kawan PKR dan DAP.

    ReplyDelete
  2. Kau ni memang gambir sarawak betulla.Cakap dan hentam orang suka hati dan betul2 melampau.Samakan keadilan dan pas sebagai babi.Nik aziz berkawan dengan setan.Baik berhentila.Kau memang tak layak jadi blogger.Memecah belah masyarakat adela.Nila buruknye didikan orang umno dan be end.Kalau nak komen,komen jangan sampai cerca dan kutuk.Be profesional.Hujah biar berfakta jangan main sedap mulut dan pandangan kau saje.Nak cakap bak agama biar berilmu dalam agama,tak faham tanye orang yang alim dan ikut orang yang alim.Seperti orang yang sakit jumpa doktor la.YAng aku hairan orang umno yang jahat2 kau tak komen pun.Ini berat sebelah ni bro.Isa samad pun kau puji.Takde calon lain ke?Ataupun umno dah tiada calon lain yang sesuai.

    ReplyDelete
  3. Mengikut ramalan Tok Bomoh yang Ekeng selalu jumpa, Nik Ajis akan menafikan apa saja yang dikatakannya, hatta apa jua yang ditulisnya. Kita tunggu siapa yang kena!

    ReplyDelete
  4. Anon, sebelum buka mulut, patut cermin diri dulu. puak2 kamu (yg kesemunya ahli syorga nik ajis tu) tak kurang hebat dengan maki hamun dan kata nista. malah bab mencarut lagi depa terer. dimana letaknye keislaman kamu dan mereka? nilah dia.. kuman nuuuuuuuuuun diseberang lautan nampak, gajah depan mata tak nampak. masih buta sampai sekarang ekk.. demi dendam kesumat.. kesian.

    yang pandai hanya ejek orang pasal islam. takbur betul. keislaman kamu tu dah kukuh benar ker?

    Meluat

    ReplyDelete
  5. Terima kasih Che Lah Jangok dan Ekeng. Tapi itulah kerja tok guru, pandai berdalil semenjak berkawan dengan Anwar......

    Anony, insan yang tak berani beri nama, mengaku berani dan telus tapi pondan berjanggut. Tak betul ke cakap kawan ni ? Kalau tak masakan erdogan-erdogan dalam PAS beria-ia benar nak tengok puak-puak UG disingkirkan ? Tuh... Salehuddin dah bersemangat nak bawa isu ini ke PAS pusat, konon amanat tok guru......

    Kalau pasai cerca mencerca ni sebenarnya kawan belajar dari blogger PAS dan PKR lah, orang-rang seperti andalah yang telah jauh memesongkan akidah ummah dalam negara, memecahbelahkan masyarakat. Kawan bercakap soal agama mengikut apa yang kawan belajar, bukan macam anda yang konon berilmu tinggi tetapi berperangai macam orang jahil...... banyak ikut nafsu iblis.... nilah dikatakan banyak belajar dari ulamak-ulamak DAP......

    ReplyDelete
  6. Trima kasih Anonymous 2, betul sangat komen tuan, puak-puak banyak menonjolkan Islam pada kulit untuk menipu masyarakat, tuduh orang kafir, asspbiyah, tahyut, tapi sifat sebenar mereka lebih dari kafir, inilah wajah-wajah golongan khawarij dalam PAS......

    ReplyDelete
  7. matlamat utama N.ajis smata2 nak hilangkn UMNO dr muka bumi ni, biar dlm ape cara skali pun asalkn matlamat utama dia tcapai, klu syaitan pun blh jd ahli hamPAS pun dia akan terima krn syaitan lh satu2nya jln tbaik utk dia capai impian nya ni so drpd join UG lbh baik join syaitan krn tu ape2 pkara buruk oleh pemimpin2, pengikut2 malah kafir2 pro hamPAS thadap UMNO & BN dia kira 'HALAL' w'pun ia nya nyata melanggar ISLAM & perlembagaan hamPAS sdiri. cakap mudah nya, N.ajis ni mperjuangkn nafsu & matlamat pribadi bkn matlamat parti hamPAS nya

    ReplyDelete
  8. Sdr Galo, terima kasih membeeri pandangan yang baik. Nik Aziz sebelum bertemu dengan Anwar dan kemasukan erdogan-erdogan PAS, dia sememangnya seorang ulama dihurmati kawan dan lawan, tetapi sejak kebelakangan ini, dia sudah jadi riak dan takbur dengan kelebihan pujian dan sanjungan, maka dia bertukar menjadi tamakkan kuasa dan jawatan......

    ReplyDelete
  9. Ingatkan blog CCZ saja yang kena penyakit orang pondan komen tak bagi nama..rupanya blog Yang gambi pun lagi hebat berasap. Anon tu dah terlebih sabar lah tu..kui kui kui..Perjuangan UMNO tu kira masuk akal lah jugak sebab tak permainkan ugama tapi puak tu permainkan ugama sampai dah tak dapat nak beza antara ulama betul atau ular..mak!!takutnya..

    ReplyDelete
  10. Betul tu CCZ, inilah perangai mereka, berani dalam gelap je.....takut kena pukul balik....

    Terima kasih selalu lawat blog kawan...

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..