Sunday, December 13, 2009

Melayu bodoh bercerita – ‘Projek pembodohan orang Melayu’

Inilah hujah-hujah penjilat Anwar Al-jub yang terlalu lama merempat keluar dari bumi Melayu, manusia Melayu yang suatu masa dulu malu jadi rakyat Melayu Malaysia, malu memijak bumi Melayu Malaysia, tetapi akhirnya terpaksa juga balik ke Malaysia.

Sahabat-sahabat bolehlah baca pendapat bodoh p
enjilat ini bila sudah mula pandai bercakap Melayu :

Projek pembodohan Melayu ini sebahagian daripada strategi politik United Malays National Organisation. Selama lebih 50 tahun, proses pembodohan ini telah dilakukan. United Malays National Organisation amat amat sedar tanpa projek pembodohan ini, mereka akan hilang kuasa untuk memerintah. KLIK

Cara pertama:Menakut-nakutkan Melayu tentang bahaya orang asing. Orang asing yang dimaksudkan oleh gerombolan ini tidak lain dan tidak bukan - orang Cina. Kaum ini dijadikan “momok” untuk terus menakut-nakutkan orang Melayu.

Cara kedua:Menyebar berita dongeng bahawa sesiapa yang menentang United Malays National Organisation bererti menentang raja dan monarki. Dakwaan ini bukan sahaja dongeng tetapi cerita lawak.

Cara ketiga:Sesiapa yang menentang United Malays National Organistion dikatakan menentang Islam. Dakwaan ini juga projek membodohkan orang Melayu. Bagaimana menentang gerombolan ini disangkutpautkan dengan agama tidak pula dilakar dengan jelas.

Ahkirnya: Projek pembodohan Melayu ini telah dibudayakan. Ertinya, ia menjadi sebahagian daripada proses pembudayaan fikiran Melayu. Lembaga-lembaga daulah yang wujud diarahkan untuk terus menjalankan projek pembodohan ini.

Yang Gambi : Mengapa ada Melayu bodoh yang sanggup memperbodohkan Melayu kerana upahan mengisi perut yang sedikit……

Bagaimana penjilat Anwar Al-jub ini masih mahu pulang ke Malaysia serta duduk di Negara ini semata-mata untuk menjumudkan pemikiran orang Melayu……





12 comments:

  1. Salam,

    Patutlah sesipa murtad dihukum bunuh!

    ReplyDelete
  2. salam sdra Yang Gambi
    sebenarnya cina dan india di negara ini tak mampu nak jatuhkan kuasa politik melayu.yang masalah nya sekarang melayu sendiri melumpuhkan bangsa melayu.pulau pinang tu sejak pru 12 walau melayu menangis air mata darah sekali pun negeri itu takkan dapat kpd melayu dah.ini pasti.semua kerana aljuburi.bukan orang lain.bersedialah aljuburi dan kroni2 nya utk dikencingkan beramai2 oleh rakyat melayu malaysia tak lama lagi.

    ReplyDelete
  3. Salam..Mereka Melayu yang tak gusarkan masadepan bangsa sendiri.Mereka Melayu yang tak berhati perut.Mereka Melayu yang kejam dan tak berperikemanusiaan..Yang penting bagi mereka kepentingan diri tanpa sedar mereka bakal menghancurkan kegemilangan bangsa.

    ReplyDelete
  4. Melayu memang kebanyakannya bodoh dan bebal. Mana tidaknya, UMNO bodohkan pun tapi masih setia bersama UMNO. Dengan hanya umpan sehelai kain pelikat dan duit RM50 terus saja pangkan UMNO, tapi lepas tu merana 5 tahun. Memang bebal dan mudah diperbidohkan rupanya orang melayu.

    ReplyDelete
  5. SLM BRO...SI PARPUKUNYIT TU SEKEPALA JEK DGN SI RAIS SMEGOL. 2-2 MELAYU MURTAD. NK HARAPKAN MELAYU MCM SPESIS ANUWAR ALAMAT DUDUK BWH KOMUNIS SELAMA2NYA LA MCM KT S'PORE TU KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  6. parpu kunyit,
    kau le yang bebal. pas apa kurangnya. di prk manek urai masa tu le beri baisiswa dan geran tanah dan sebagainya. tak serupa ke

    ReplyDelete
  7. salam
    budak parpukunyit ni belom potong lagi, sama la dengan h rais, taksub sangat dgn bangsa lain.

    ReplyDelete
  8. Hishamuddin ni kalau bercakap soal politik, aku tak minat tapi kalau dia bercakap soal sosiobudaya, aku minat.

    aku suka baca penulisan dia didalam mastika. Banyak menyentuh masalah pemikiran orang melayu.

    Kita sebenarnya tak perlu lihat siapa yang tulis sebaliknya apa yang ditulisnya. kalau perkara baik, kita ambil jadi tauladan. Kalau perkara buruk, kita buang jauh jauh.

    Baling balik pada pakatan segala yang buruk buruk tu hehehe.

    ReplyDelete
  9. Semakin ramai Melayu gila wang menjual maruh dengan berkata negatif tentang bangsa sendiri. Hanya unuk sesuap nasi.

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Saudaraku Yang Gambi.

    Hishamudin Rais itu sendiri seorang yang diberikan kesempatan dan tempat mengajar di ASWARA (hak kerajaan MALAYSIA). Seorang yang makan gaji. Maka dia juga adalah pembodoh yang makan duit yang diberikan oleh kerajaan Malaysia/

    Projek Pembodohan Melayu?? Inilah sikap seorang yang terlalu 'seni' kononnya....dan demokrasi amnya.

    ReplyDelete
  11. Salam Yang Gambi,
    Hasmuddin Rais ini tidak masuk akal pendapatnya cuma menaikkan bangsa supaya tujuan politiknya.

    ReplyDelete
  12. Sahabat-sahabat, terima kasih banyak dengan komen tuan-tuan, bagi membantu menjawab komen parpukunyit yang yang tak sedar diri tu......

    Macam biasa, 2-3 hari yang lalu kawan kena lagi dengan tugasan luar kawasan..... tak sempat update blog........

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..