Wednesday, December 2, 2009

Anwar al-jub pemikir terbaik dunia ?

Begitulah betapa bangganya blogger pro pembangkang apabila menghebah-hebahkan sebuah rencana dari Foreign Policy.

Dicopypaste dari blog pro pembangkang :

Anwar Ibrahim telah tersenarai sebagai orang yang ke 32 Pemikir Terbaik Dunia. Majalah Foreign Policy yang berpusat di Washington DC telah menyenaraikan 100 individu yang telah menyumbangkan buah fikiran terbaik mereka untuk kemakmuran masyarakat dunia. KLIK

for challenging the Muslim world to embrace democracy.

Opposition leader People's Justice Party

MalaysiaTwo decades ago, it would have been impossible to imagine Anwar pulling together rural Malays, ethnic Indians and Chinese, and Islamists into a coherent political bloc. Back then, Anwar was deputy prime minister in a de facto single-party state that espoused preferential treatment for ethnic Malays. It was a policy that Anwar had pushed from his days as a youth leader right up until 1997, when he denounced his patron, then-Prime Minister Mahathir Mohamad, for corruption. He would spend the next six years in solitary confinement on trumped-up charges for that political betrayal. And he would leave jail in 2004 with a bold message for change in a country now at the forefront of the struggle for democracy in the Muslim world. Today, Anwar's political career is blossoming, despite a new, politically motivated indictment. Abroad, he has become an outspoken advocate of religious tolerance. KLIK

Beginilah cara-caranya puak-puak yahudi mempersendakan kepimpinan Melayu Malaysia. Sang peliwat ini telah diletakkan sebagai ‘pemikir terbaik’ di dunia, sebelum ini Anwar juga diistiharkan sebagai salah seorang ‘ulama’ tersohor di dunia.

Padahal sebuah majalah milik Yahudi juga pernah melebelkan sebagai ‘sesumpah’ kepada si peliwat ini.

Rakyat Malaysia keseluruhannya sudah tahu siapa Anwar ‘sesumpah’ al-jub ini yang di beri martabat oleh Foreign Policy di antara 100 ‘pemikir terbaik dunia’.

Betullah tu, tidak dinafikan si Anwar ‘sesumpah’ al-jub ini seorang ‘pemikir terbaik’.

Pemikir terbaik untuk menipu, memutarbelit pemikiran rakyat Malaysia, si Nuar ‘sesumpah’ ini memang bijak berfikir macam mana hendak mengeluarkan idea-idea menipu dalam pelbagai bidang termasuk untuk melepaskan kerja-kerja mungkar liwat dia di Mahkamah.

Macam mana si Nuar ‘sesumpah’ ini berfikir untuk menjadi Perdana Menteri sehingga sanggup menjual maruah dan hak-hak orang Melayu-Bumiputera kepada DAP. Bagaimana pula si Nuar ‘sesumpah’ ini juga berfikir untuk menggadai maruah agama Islam melalui PAS, sehinggakan UMNO dilebelkan ‘kafir’ lebih dari DAP oleh Nik Aziz.

Macam mana pula si Nuar ‘sesumpah’ ini menipu jutawan-jutawan luar Negara sehingga mengeluarkan jutaan ringgit untuk membantu si Nuar ‘sesumpah’ ini menguasai Malaysia.

Hendak tahu cerita ‘pemikir terbaik’ dunia ini menipu, bukalah blog Papa Gomo,

Orang Kaya Indonesia Tuntut Hutang Berbilion Ringgit Dari Anwar Al Juburi

Sebenarnya bukan setakat Chairil ini sahaja yang menuntut hutang dari Anwar. Malah ramai lagi dari Eropah tengah, dan juga sekitar Asia yang masih lagi menuntut janji-janji Anwar. Apa janji Anwar pada mereka yang melabur berbilion-bilion ringgit ini? KLIK

Inilah dia ‘pemikir terbaik’ dunia si Anwar ‘sesumpah’ al-jub…………. Kalau puak-puak dungu fanatic ‘sesumpah’ ini hendak banggakan sangat…….




9 comments:

  1. menarik artikel ni.. pohon untuk disiarkan kedalam blog saya....

    ReplyDelete
  2. DSAI KE32 PEMIKIR TERBAIK DUNIA
    TGNA KE 42 BERPENGARUH DUNIA ISLAM...

    MENGAPAKAH DITANAH AIR
    TIADA PENGIKTIRAFAN
    MEREKA DIHINA DEMIKIAN RUPA ???

    MALAYSIA OH TANAH AIRKU
    MEMANG ITU MACAM !!!

    ReplyDelete
  3. Anon aka Memang Itu Macam..
    Siapa yang bagi pengiktirafan tu?
    Ni semua propaganda Amerika dan Sekutunya.

    Kenapa tidak ada dalam senarai orang yang lebih hebat mcm Vladimir Putin, Hugo Chaves, Ahmadinejad, Hu Jintao, Sonia Gandhi, Thabo Embaki, Bashar al-Assad, Sheikh Hassan Nasrullah dan Dr. Mahathir ?

    Mereka juga pemikir dan sangat berpengaruh tetapi kenapa tiada nama mereka?

    Jawapannya mudah kerana mereka menolak konsep 'Demokrasi ala-Amerika'.

    Dalam senarai semua yang pro - Amerika. Si Kofi Annan bekas SU Agung PBB tu pun ada..wakaka.. anak dia yang korup dalam program Minyak Untuk Makanan Iraq tu pun tak setle lagi dipilih sebagai pemikir hebat! wakakaka...!

    Tak usah layan propaganda ni bro, buang masa je. Sebab yang paling layak menentukan pengaruh pemimpin adalah sejarah. Sejarah yang akan menilai mereka!

    ReplyDelete
  4. SLM BRO..ANUWAR LAYAK DPT JOLOKAN PEMIKIR TERBAIK KAKI SUNTUT TANGGA TERATAS BOLE LAAA! KEHKEHKEH. ALA YG BG KEDUDUKAN DIA TU PUN KWN BANGSAT DIA JUGAK. SAMA2 KAKI PELIWAT AMERIKA. KEHKEHKEH..HARKK PTUIHHH!!

    ReplyDelete
  5. Bro Jeffry? Galo mmg suke baca komen2 bro, mmg lawak kah kah kah kah....

    ReplyDelete
  6. Pejuang Cyber, Junah, ok..... terima kasih.

    Local Fighter, Jeffry, benarlah apa yang tuan komen dan terima kasih.

    Memang Itu Macam, dua orang pemimpin ini memang sangat disukai puak-puak Yahudi, mereka akan sentiasa diagung-agungkan supaya dapat memecahkan umat Islam di Malaysia..... Lihat sahajalah bagaimana Yahudin ini memberi sokongan dan bantuan kepada puak-puak Kurdis di Iraq yang bermusuh dengan Kerajaan Saddan Hussin, inilah yang mahu dilihat oleh Yahudi, sebab itu mereka menyokong Anwar dan Nik Aziz yang mereka namapk boleh membantu memecahkan kekuatan Islam di Malaysia..... tuan sahaja yang buta .......

    Galo, selamat menziarahi blog kawan... terima kasih.

    ReplyDelete
  7. hei ini hari tak mau pakai amerika punya cakap apa pasai? Dulu cakap "tengok amerika negara maju".anak belajar hantar amerika.ini busuk punya cakap nanti dato JJ mana muka mau taruk mau jumpa obama. semua mau ingat sikit laa.

    ReplyDelete
  8. biasalah tu...check balik apa jua anugerah antarabangsa spt hadiah Nobel, penerima dpd golongan muslim pasti orang2 yg menentang Islam atau menyumbang kpd kekacauan negara Islam atau paling tidak pun orang yg bersekongkol dan bersependapat dgn Barat menentang negara islam atau dasar Islam. Cth: Salamn Rusdie, Nasima dll.

    ice.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..