Saturday, December 19, 2009

Tarzan PR melaung lagi – ‘tolak prinsip perkauman sempit’ - Anwar


Konvensyen Pakatan Rakyat hari ini, Anwar macam biasalah dengan kepetahan mengeluarkan hujah menyeru semua kaum supaya menolak amalan prinsip perkauman yang dianggap sempit serta perlu keluar dari kepompong perkauman yang gemar mempertahankan kuasa berdasarkan keturunan dan warna kulit bagi memastikan kesepakatan amalan sosial di negara ini. KLIK

Mungkin kalau dalam cerita ‘tarzan’, si tarzan ini bolehlah cakap macam-macam pada sahabat-sahabat binatang disekeliling si tarzan. Kalau dengan si ‘beruk’ dia cakap bahasa beruk, kalau bercakap dengan si ‘ular’ (pambu dalam bahasa Tamil) dia cakap bahasa ular dan kalau bercakap dengan si ‘babi’ dia cakap bahasa babi pulak.

Kenapa si tarzan ini diikuti cakapnya oleh sahabat-sahabat si beruk, si ular dan si babi ?

Tidak lain dan tidak bukan kerana si tarzan ini cerdik sedikit dari binatang-binatang lain dalam hutan rimba, biasalah kalau si tarzan ini melolong yang paling banyak melopong mulut dari kumpulan beruk-beruklah……… kumpulan ular tidak kesah sangat, janji dapat dia membelit dia belit dan kumpulan babi kerjanya menyondol siang malam, si babi ini kurang peduli sangat hendak ambil tahu apa si tarzan cakap, kerjanya mencari akal macam mana nak masuk dalam kebun orang, lebih-lebih lagi dalam kebun orang-orang Melayu……

Apakah Lim Guan Eng dengan parti perkaumannya DAP yang sentiasa meniup api kaum Cina dari belakang si babi menyondol siang malam mencari kesempatan untuk menghapuskan kuasa dan ketuanan Melayu ?

Ikhlaskah DAP menerima hujah-hujah Anwar ?

Lupakah Anwar apa yang dia pernah cakap dengan siapa DAP perkauman ini ?

" Rakyat perlu mengenepikan pengkhianat pembangunan dikalangan orang Melayu sendiri yang sebenarnya didalangi oleh DAP. Agenda DAP untuk memastikan kaum Bumiputra terus kekal miskin dan hidup dalam keadaan daif.”

" DAP akan mengamalkan 'Dasar Cincang' jika diberi peluang memerintah negara ini. DAP juga mengamalkan nepotisme. Rakyar perlu menolak cita-cita DAP untuk menguasai kerjaan negara ini bagi memastikan dasar pembangunan yang dilaksanakan oleh kerjaan UMNO-BN berterusan.”

Ini kata-kata Anwar sewaktu berucap dimajlis pemimpin bersama rakyat di Dewan Warisan Negeri, Kangar, Perlis pada 22 Januari 1995.
Rujuk blog Seratah

Macam mana pula denga PAS ?

PAS yang selalu menuding jari menuduh UMNO sebagai ‘assobiyah’ kerana memperjuangkan bangsa Melayu, tetapi PAS lebih rela mengorbankan dasar perjuangan berlandaskan Islam semata-mata untuk melihat UMNO berkubur.

PAS pernah mendakwa UMNO ‘kafir’ kerana bersahabat dengan MCA dan MIC, tetapi kerana jawatan dan kuasa PAS lebih kafir sanggup bersekongkol dan bersuhabat dengan DAP yang terang-terang menentang menwujudkan sebuah Negara Islam di Malaysia.

PAS takut dilebelkan ‘racis’ oleh sahabat-sahabat kafirnya, sebab itu rela mengubah dasar yang pernah mereka perjuangkan dan yang pernah mereka tujahkan kepada UMNO……. Inilah dasar perjuangan PAS yang mempergunakan Islam untuk mendapat kuasa dan jawatan…….


Lupakah Anwar apa yang pernah dikatakan pada PAS ?

“PAS yang suka menyemaikan permusuhan sesama Islam dan bertindak melulu menyokong useha-usaha golongan pelampau yang mahu Dasar Ekonomi Baru, Hak Istmewa orang melayu dihapuskan akan menghancurkan orang melayu sendiri.”

“PAS memainkan peranan sebagai pembangkang bukan untuk membangun bangsa Melayu sebaliknya membawa bangsa Melayu kapada keruntuhan. Para pemimpin dan ahli PAS perlu menghentikan segera segala amalan fitnah memfitnah dan memaki hamun sesama bangsa kerana orang lain hanya akan mentertawakan sahaja orang Melayu bergaduh sesama sendiri.”


“Perjuangan parti PAS hanya semata-mata atas tujuan politik bukan perjuangan untuk menegakkan agama Islam yang sebenar, dan dalam menjalankan useha mencari pengaruh kini mereka sudah berada dalam keadaan tersepit.”

Kata-kata Anwar ketika berucap dalam perhimpunan jihad anjuran Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Perlis pada 24 Fabruri 1985. Rujuk blog Seratah

Macam cerita si tarzan’ tadilah, Anwar ini tidak ubah macam tarzan yang pandai bercakap dengan binatang-binatang rimba yang hanya mahu mengikut undang-undang rimba. Kerana si tarzan ini dari sepsis cerdik sikit, maka dialah yang lebih banyak bercakap, merancang mengikut bahasa-bahasa yang dianuti binatang itu sendiri…….


Walau bagaimana pun, binatang tetap binatang, ular sawa kalau ada peluang, rusa tetap dibelitnya, ditelannya……. Babi kalau ada peluang, habis kebun-kebun orang dia sondol……….. beruk macam biasalah, si beruk jantan yang kuat, dia jadi ketua yang berkuasa, beruk-beruk jantan lain meloponglah kalau nak mengawan, semua betina dia sekor je yang punya….






13 comments:

  1. inilah rupa ( dsai ) penggadai umat melayu. habis maruah melayu digadainya . yang penting , hajatnya tercapai

    ReplyDelete
  2. biasalah anwar kan seorang pemidato yang bagus. yang boleh lawan cakap dia cuma Tun Mahathir je. Rasanya tiada lagi orang didalam UMNO yang boleh berpidato dengan baik.

    Orang politik akan bercakap bahasa politik. Sudah pasti dia akan cakap sesuatu yang menguntungkan dia saja. Tapi dia lupa bukan dia seorang saja yang cerdik.

    Guan Eng pun cerdik. Dah susun pelan nak gunakan anwar lepas berjaya tummbangkan BN nanti. Yang tak cerdik dan tak mahu belajar langsung cuma orang PAS.

    Janji lepas geram pada UMNO sudah. Tak kisah kalau matlamat asal perjuangan tergadai. Biasalah orang melayu sanggup gadaikan segalanya semata mata kesenangan sedikit.

    ReplyDelete
  3. Walau pun sdr memburukkan Anwar sebegitu rupa, tetapi jika beliau berjaya meletakkan institusi penting negara di bawah kawalan Parlimen dan Yang di Pertuan Agong, maka jasanya sangat besar untuk rakyat Malaysia dan Negara........syabas Anwar!!!

    ReplyDelete
  4. apa yang ko merepek blok328?

    ReplyDelete
  5. Arif Omar, MalaysiaHeaven dan Nor.... terima kasih dengan komen tuan....

    Ababina 328, ini bukan masalah memburukkan Anwar, tetapi siapa tak kenal Anwar dengan kepetahan ceramahnya......... kawan tidak yakin dia akan dapat mempertahankan kedaulatan Perlembagaan dan Yang DiPertuan Agung......... DAP akan letak Anwar jadi PM, tetapi menteri kabinetnya semua dari DAP, sikit-sikit PAS, dalam PKR pun berapa kerat Aakil Ralyat orang Melayu....... dapatkah Anwar pertahankannya kerana nak duduk kerusi PM..... mestilah dia ikut saja...... tunggulah akan hancurnya hak kuasa Melayu kalau Anwar jadi PM.....

    ReplyDelete
  6. salam tu 328 alamat hospital gila ke... parlimen apa..kedaulatan yg Di Pertuan Agong tok pekong kau...celik la mata mana tercatit resolusi konvensyen PKR mendaulatkan institusi Raja2...awat nok sangat.

    ReplyDelete
  7. pembohong dan perosak bangsa macam anuar yang depa nak agungkan..piraaah..demi kepentingan politik sanggup jual maruah bangsa dan negara..yang lagi bodoh adalah orang melayu yang dok sokong belakang anuar tu..brrreeee

    ReplyDelete
  8. SLM BRO..SBB TU DAP SEMAKIN KUAT MENGENCING PAS DAN PKR UTK MELINDUNGI AGENDA SEBENAR PUAK KOMUNIS TU. MEREKA CUBA MEMBODEK PAS MELALUI ANUWAR AL-JUBOREE. SEBENARNYA HJ HADI DH TAU PE'EL LIM KIT SIANG ANAK BERANAK TP OLEH KERANA DH TERTEKAN DGN PUAK2 ERDOGEN MAKA HJ HADI TERPAKSA IKUT SAJE CKP2 MEREKA. MUNGKIN HJ HADI AKAN BERANI BERSUARA JIKA FUCKATAN TEWAS PD PRU13 NANTI. HUHUHU

    ReplyDelete
  9. takpe kelambu ... 7 tahun lagi tinggal kemudian tamatlah era PKR & anwar.

    ReplyDelete
  10. I pun tak faham.?? Bukan kah PAS tu parti khusus untuk orang Melayu / Islam sahaja..Maknanya perkauman jugak lah tu...Apa punya bengap tarzan tu....

    ReplyDelete
  11. Salam.
    Apa lagi tak sedar lagi orang pada masa ini, Anwar Ibrahim perosak bangsa, demi perjuangannya mahu jadi PM, sedarlah kawan-kawan itu sahaja, semasa beliau berkuasa semua boleh, sekarang ini kata tak boleh, apa jadi kalau sokong beliau.

    ReplyDelete
  12. Fakhtalafal juhala'u bainahum...
    Kesian puak2 pengikut dan pemberi komen blog YG ini... yang cerdiknya Blok 328...

    ReplyDelete
  13. Trazan cerdik terlampau lah sampai tinggal seluar dalam saja..lama-lama tertanggal kain tu nampak habis yang cuba disembunyikan..tunggu perbicaraan nilah..

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..