Friday, December 25, 2009

PAS - UMNO bermain isu perkauman untuk membeli hati pengundi Melayu


Apabila UMNO Pulau Pinang mendesak agar jawatan Pengerusi BN dikembalikan kepada UMNO, maka terpacullah berbagai-bagai kecaman dari puak-puak pembangkang menempelak UMNO, yang berlebih-lebihnya adalah PAS.

Kenapa perlu dipertikaikan, tidak salah rasanya UMNO menuntut jawatan itu kerana UMNO Pulau Pinang telah mencapai kemenangan yang banyak dalam PRU12 berbanding Gerakan dan MCA, jauh sekali MIC.

Naib Presiden PAS, Mahfuz menyifatkan UMNO memperjuangan serta mencetus isu perkauman apabila UMNO Pulau Pinang mendesak jawatan Pengerusi BN diberi kepada UMNO.

UMNO dikatakan lebih mementingkan politik perkauman daripada memperjuangkan kepentingan rakyat Pulau Pinang. Klik

Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Salleh Man pula menyifatkan UMNO hanya menjalankan propaganda untuk meraih simpati serta sokongan dari orang-orang Melayu yang sudah pudar.

Salleh menganggap tindakan UMNO sudah tidak relevan lagi kerana rakyat sudah menerima UMNO lagi kerana kepimpinan yang lemah dan tidak telus. Klik

Itulah yang ada dalam pemikiran pemimpin-pemimpin Melayu PAS.

Disebabkan terlalu bernafsu untuk menumbangkan serta meranapkan kuasa Melayu dalam UMNO, mereka ini sanggup mengenepikan kepentingan orang Melayu. UMNO kononnya pengamal politik perkauman yang sempit, inilah permainan poltik yang dimainkan PAS, PKR dan DAP.

Apakah hanya UMNO yang mengamalkan politik perkauman ?

Bagaimana dengan DAP ?
Tidakkah DAP juga meniup serta mengamalkan politik perkauman ?

PAS tidak sedarkah bagaimana DAP bersama PKR menggunakan politik perkauman sebagai senjata utama mencapai kemenangan di Pulau Pinang, Perak dan Selangor.

Kerana terlalu teruja untuk berkuasa, pemimpin dan penyokong PAS menerima apa sahaja yang disarankan DAP tanpa memikirkan dalam keadaan sekarang DAP dengan bantuan PKR bakal melakukan pelbagai helah untuk menghakis satu persatu hak-hak Melayu dan umat Islam.

Adakah di kalangan pemimpin Melayu PAS dan PKR bersedia menghapuskan hak-hak Melayu-Bumiputera dan agama Islam semata-mata untuk meraih keuntungan politik ? atau semata-mata untuk melihat kuasa Melayu UMNO tersungkur ?

Diharapkan Melayu Islam-Bumiputera, lebih-lebih lagi yang menjadi penyokong-penyokong PAS & PKR perlu berhati-hati dengan perangkap DAP. Jangan dek kerana terlalu bernafsu untuk berkuasa atau melihat kerebahan UMNO kita semua akan didatangi kerugian yang besar terhadap bangsa Melayu-Bumiputera dan umat Islam sendiri ……..




17 comments:

  1. Maaflah. Bagi saya semuanya karut. Cakap dan sikap politik adalah sama saja.

    ReplyDelete
  2. biasalah pas, lebih busuk dari tandas awam..

    pas juga bersifat perkauman..kenapa semua pemimpin pas adalah orang melayu? kalau betul mereka tidak berpegang mana2 kaum, sepatutnya kaum cina dan india juga diberi jawatan.

    arghh pas semuanya karut..terbaru mereka tak bagi calon luar bertanding dikelantan..kenapa?

    sebab mereka takut kalah..mereka bukannya amalkan demokrasi..mereka dah nampak kekalahan mereka kalau dsai masuk penjara..

    ReplyDelete
  3. Mountdweller, terserah pada tuan untuk menilainya....... terima kasih.

    Yb Raz, itulah PAS sebenarnya..... setuju dengan komen tuan dan terima kasih....

    ReplyDelete
  4. Hak-hak Melayu dah lama dah terhakis, hari demi hari, bukan sahaja di Pulau Pinang tapi di seluruh negara.

    Perkara ini bukan baru sahaja berlaku, tetapi sejak lama dulu lagi semenjak Tanah Melayu mula merdeka...

    Semuanya kerana kerja tangan UMNO yang menjadi tunjang kerajaan Malaysia.

    Kini PR (PAS+PKR+DAP)cuba memperbaiki semula segala kemusnahan yang telah dicipta oleh UMNO-BeEND.

    Mudah-mudahan orang2 yang zalim dan parti yang zalim yang menjadi pemerintah Malaysia yang ada sekarang ini cepat tumbang dan bergantikan orang2 baru dan parti baru yang lebih dinamik menjadi kerajaan!!!

    ReplyDelete
  5. Kuda Perang, itulah yang ada dalam kepala hotak kamu, sentiasa melebelkan UMNO itu zalim..... tapi mudah-mudahan kamu akan lihat akan kehancuran khawarij PAS munafik dan PKR pengkhianat bangsa.....

    ReplyDelete
  6. SLM BRO..PAS INGAT DGN MENGADAIKAN ISLAM TU DPT TUTUP SIFAT PERKAUMAN MEREKA YG LG TBAL MCM MULUT LIM KIT SIAL TU? PIRAHHH MABOK! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  7. Salam Yang: Jangan ambil hatilah dengan Kuda Perang tu. Begitu adalah sifat biasa orang2 yang mengharapkan syurga melalui jalan mudah.

    Umno menghakis hak hak Melayu ? Begitu payahnya UMNO nak pertahankannya dengan gangguan dan khianat oleh Pas dan PKR bersama tekanan berterusan dari DAP.

    Ketahuilah bahawa DAP dan pimpinan keturunan Li yang menguasai cina seberang laut kini sedang menjadi bertambah rakus kerana sikap menyokong mereka oleh Pas dan PKR serta orang2 yang terjajah minda seperti KP itu.

    Minda terjajah itulah yang membuat pandangan terhadap realiti menjadi buta, sejarah dipesong dan relakan pemikiran menjadi alat sehingga ada hati dan tak malu mengatakan Pas + PKR + DAP nak memulihkan. Anak sekolah pun tergelak dengan perakuan tak bermaruah begitu.

    ReplyDelete
  8. Salam,

    Baru2 ni (paska 2008) baru dgr PAS bercakap pasal perkauman, dulu mereka lebih perkauman dari perkauman, yg perpaduan hanya da pd BN. Tah tiba2 pandai pul PAS main isu ni, cuma kita tak tahu PAS tahu tak maksud perkauman tu.

    ReplyDelete
  9. kenapa bingai sangat kuda perang....aljuburi yang telah membuka pintu kepada kaum lain untuk terus memainkan isu kaum, nik ajis pun dah pandai melalak pas 4 all

    ReplyDelete
  10. UMNO berlagak juara dengan menindas parti komponennya dari Gerakan, MCA, PPP dan MIC. Itu sebenarnya yang mereka mahu.

    ReplyDelete
  11. pas berlagak juara dengan mengikut semua kehendak dap..kalau betul mereka kuat, mengapa harus bersama pkr dan dap..

    dan pas sekarang benci umno sebab hasutan nik aziz. katakanlah nik aziz meninggal dunia dan penggantinya mahukan perpaduan bersama umno. apa kata pengikut pas yang sebelum ini beriya iya benar menghina orang umno?

    adakah mereka akan terjelir lidah macam anjing atau menanggis berguling guling?

    sama sama kita renungkan..

    ReplyDelete
  12. Salam Ziarah.....

    PAS tetap PAS apa yang UMNO buat semua tak kena bagi depa DAP juga yang betoi tak kira lah apa pun.Perkauman ka tak perkauman ka politik tetap politik.Semuanya sama untuk menjadi juara rakyat.....

    ReplyDelete
  13. Salam bro...

    Allah SWT tahu isi hati umat manusia

    Sayang sekali pengakhiran usia Nik Aziz dipenuhi dengan masalahnya sendiri. Segala kesilapan menggeluarkan lebih 100 fatwa2 yang menyeleweng sepanjang tempoh beliau berpolitik kini seakan2 menerima pembalasan dri kesilapan itu.

    Siapa dapat menjangka masalah anak beranak sendiri mencoteng arang, kalau teguran dari orang lain khasnya dari Umno semuanya dianggap tdk betul,kini apa sudah jadi?

    Slmt berjuang demi menegakkan islam dan kekuatan bangsa dan negara...

    Asalamualaikum dan salam sejahtera..

    ReplyDelete
  14. PAS makin lemah sekarang. Sudahlan Nik Aziz sendiri pun hendak dijatuhkan oleh orang sendiri, kini juga semakin menyepi. Semuanya seolah sudah putus harap kecuali Mat Sabu Kelabu dengan Mahfuz Juara Gempaq!!

    ReplyDelete
  15. Kah..kah..kah.. marah betul YG ya.. saya cakap tu bukan label semata-mata lah tetapi memang itu yang benar2 berlaku..

    Tengok sajalah yang terkini projek balak Pahang, apa yang MB Pahang telah buat terhadap Syarikat Makmur Gemilang (syarikat milik rakyat Pahang/bumiputra/melayu/Islam).

    Sekarang, akibat daripada perbuatan MB kesayangan YG tu rakyat Pahang pula yang terpaksa tanggung.

    Tak kira lagi yang bekas MB Terengganu buat di Terengganu.. sana runtuh sini runtuh, semua tu kesan berantai daripada kerja-kerja tangan pemimpin-pemimpin UMNO yang terlalu 'bijak pandai'...

    ReplyDelete
  16. Jeffry, CLJ, Junah, Dr 1221, Lagenda dan CCZ, terima kasih dengan komen yang mungkin dapat membantu menyedarkan A-I-B dan kuda perang...

    Yb Raz, Pak Mie, benar sangat dengan komen tuan, tapi apa boleh buat dengan puak-puak ni... mereka sudah terlalu jumud.... terima kasih...

    Kuda perang, apa yang kawan nak marah dengan ank muda macam awak yang tersalah menerima dakyah.... soal negeri Pahang, jangan nak tuduh melulu kalau tak tahu, inilah permainan syarikat rm2 yang di bawah pengaruh pembangkang untuk menipu kerajaan Pahang dn rakyat Pahang, kita tunggulah hasilnya nanti.....

    Trengganu negeri awak, itulah kerja kontraktor-kontraktor anak Trengganu yang diberi peluang.... jangan semata-mata nak salahkan kerajaan.... lihatlah dulu....jangan takbur anak muda, belajar berhemah melalui ilmu yang awak belajar sampai keluar negara.... jangan jadi buta hati dengan ilmu...

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..