Thursday, August 27, 2009

NAJIB – guna pendatang asing selamatkan kariernya

sebahagian fitnah dari blog greenboc.blogspot 27 Ogos 2009

Perdana Menteri Najib Razak dilaporkan "membela" pendatang asing Rohingya dari Myanmar untuk digunakan sebagai pengundi bagi memastikan kemenangan pada setiap pilihanraya di kawasan Parlimen Pekan Pahang.

Lebih 2,000 warga Myanmar disediakan dengan tanah untuk bercucuk tanam dan membina rumah banglo mewah, diberi elaun bulanan RM500 DAN taraf kerakyatan Malaysia supaya mereka mengundi Najib dan Barisan Nasional pada pilihanraya umum 2008 dan pemilihan seterusnya.

Keputusan untuk membawa masuk dan membela rakyat asing sebagai imbuhan untuk undi mereka dibuat selepas Najib hampir tewas mengejut pada pilihanraya umum 1999 tetapi hanya dilaksanakan beberapa ketika selepas itu.

Pada tahun 1999, Najib hanya menang hanya kira-kira 241 undi sahaja, setelah popularitinya menggelongsor teruk akibat dibelit pelbagai skandal dan dicantas oleh kalangan pemimpin kanan Umno sendiri.

Susulan itu, perancangan dibuat untuk membawa masuk warga Myanmar yang kemudian diberi lampu hijau mendirikan penempatan di Kampung Baru Cenderawasih, Sungei Miang.

Lebih menggemparkan, pelarian yang fasih berbahasa loghat utara dikesan menerima taraf kerakyatan Malaysia akhir 2007, membolehkan mereka mengundi untuk Najib pada pilihanraya umum ke-12 Mac 2008.

Pelarian berkenaan dipercayai dibawa masuk dari Kedah oleh Barisan Nasional mulai 2003 bagi mengukuhkan kedudukan Najib di Pekan. Beliau telah memegang kerusi itu sejak 1976, selepas kematian ayahnya Tun Abdul Razak.

greenboc. klik

Begitulah sebahagian fitnah yang di bawa oleh PKR dan PAS untuk membangkitkan kemarahan rakyat, khususnya orang Melayu di Pekan.


G.Ponusamy, Timbalan Pengerusi PKR Pahang juga mendakwa, di Kampung Cenderawasih, a
kibat mahu mengekalkan kuasa, pemerintah sanggup menganaktiri rakyat sendiri dan menghadiahkan bukan sahaja rumah malah kerakyatan kepada pelarian dari negara jiran.

Semua ini berlaku di kawasan Parlimen Perdana Menteri dan di negeri kelahiran
beliau yang mempunyai lebih 7,000 setinggan yang hidup tanpa kemudahan asas sempurna.

'Kera di hutan disusukan, anak di rumah mati kelaparan', dakwaan keling paria ini.....(
isi penuh artikel klik di sini)

Sebenarnya apa yang dinyatakan oleh Ponusamy dalam blog greenboc itu adalah satu dakyah dan pembohongan besar yang sengaja diadakan, sebenarnya ‘paria’ seorang ini tidak tahu sejarah sebenar wujudnya perkampungan keturunan Kemboja (paria ni kata ‘myanmar) ini.

Perkampungan Kemboja ini wujud dari pelarian-pelarian Islam Kemboja yang datang ke negara Malaysia sekitar tahun 1975, kerana waktu itu Kemboja menghadapi krisis pembunuhan etnik.

Ada juga sebahagian etnik Kemboja Muslim ini ditempatkan di Kota Bahagia, Rompin, dan bekerja di Ladang Tabung Haji dan berpindah ke serata Pekan setelah diberi satatus kerakyatan. Itu pun setelah lebih 30 tahun mereka ini bekerja dan menetap di Malaysia.

Inilah satu dakwaan yang berbentuk menghasut dari keling paria sekor ni, penduduk-penduduk keturunan ‘Kemboja' ini sedar mereka diberi menumpang di negara orang, maka mereka telah berusaha memajukan diri mereka sehingga berjaya dalam apa segi untuk menikmati kesenangan dan keselamatan.

Budaya bersatu padu, keberjasama, bantu membantu sesama mereka untuk menjayakan kehidupan menumpang di negara orang patut dicontohi oleh rakyat Malaysia.

Cara mereka berusaha mencapai kejayaan, juga perlu dicontohi oleh orang Melayu dan rakyat Malaysia, bukan hanya sentiasa mengharapkan subsidi dari kerajaan semata-mata.

Walau pun mereka asalnya pelarian dan diberi status warganegara, mereka ini jenis keturunan yang tahu mengenang budi dan jasa kerajaan Malaysia, bukan macam Ponusamy yang diberi kerakyatan tetapi tidak pandai menghurmati pemberian orang……

Ada juga dikalangan rakyat Malaysia dari negeri luar Pahang yang datang menceroboh tanah-tanah di Kampung Mercung, Nenasi Pakan, membuka tanah-tanah secara haram, namun kerajaan Pahang, mahu pun Dato' Sri Najib tidak pernah mengambil tindakan, tetapi mereka-mereka ini datang ke Pahang menjadi pengkhianat kepada kerajaan Pahang dan Dato' Sri Najib.

Tomahan Ponusamy dari PKR sungguh berat, sepatutnya rakyat Malaysia datang sendiri melihat cara etnik Kemboja ini memajukan diri sehingga melebihi warga tempatan.

Oleh kerana PKR-PAS yang cuba menghasut penduduk-penduduk perkampungan Kemboja supaya mengundi pembangkang tidak berjaya, maka Ponusamy mengambil kesempatan untuk membuat fitnah ke atas Perdana Menteri dan kerajaan UMNO-BN yang sentiasa bersikap perihatin dengan rakyat negara-negara lain yang ditimpa malapetaka.

PONUSAMY, ANDA KENA BELAJAR DARI KETURUNAN KEMBOJA INI PANDAI BERTERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN UMNO-BN YANG MEMBERI MEREKA TEMPAT BERTEDUH.

PONUSAMY, JANGAN CUBA-CUBA HENDAK MENGHASUT ORANG MELAYU DAN RAKYAT MALAYSIA DENGAN CERITA YANG JAHAT INI.


13 comments:

  1. Salam,

    Dia sendiri pun pendatang nak buat fitnah ceh!

    ReplyDelete
  2. Salam, Your last comment on my posting really made me laught. Thanks bud.Happy Fasting.
    Budaya memfitnah orang BUKAN Islam terhadap pemimpin Islam tidak bole didokong oleh orang Islam. Fitnah ini berat hukumannya, "bagai memakan bangkai saudara kandung sendiri". Ini tidak wajar dihalalkan terutama kerana kepentingan politik. janganlah kerana kepentingan itu menyesatkan kita. Aqidah bertunjangkan hukum manakala kemahuan sering didorong oleh emosi dan nafsu yang mesti dipandu oleh akal. Bila akal terpesong dari hukum, rosaklah aqidah. Wallahuwallam BS. Yang buruk datang dari diri saya sendiri dan sesungguhnya yang baik datang dari Allah SWT. Wassalam.

    ReplyDelete
  3. Orang buta sejarah memang akan putarbelitkan fakta untuk kepentingan diri dan memfitnah.Ini kerja orang gila.Dia tak tau di Pahang la paling ramai orang luar yang menumpang cari makan malah jadi kaya raya tanpa sekatan pemimpin sejak dari dulu lagi.

    ReplyDelete
  4. Sesungguhnya, benar segala komen sahabat, terima kasih.

    Junah & Udanggalah, kita telah diberi ajaran supaya sentiasa berterima kasih dan bersyukur, jangan mulut sahaja menyebut 'takbir' tetapi hati penuh karat, otak membeku, pemikiran jumud.

    SL, kadang-kadang kita susah mendapat perhatian dari kumpulan yang sudah glamor, memadai kita mencari kawan yang seiring dengan kita. Walau satu nada, tetapi masih berlainan citarasa dan bermegah diri.

    Sikap beginilah kadang-kadang yang berlaku dalam kelompok UMNO-BN, ada yang terlalu mudah meletakkan dirinya sendiri lebih baik dan tinggi sehinga tidak perlu memandang golongan yang dianggap rendah mutu, tetapi golongan inilah yang setia tanpa ada mengharapkan imbuhan...

    ReplyDelete
  5. bagi gua najib memang sudah tergambar sikap kecelakaannya..jika PM kita ni mahu mengembalikan segala kepercayaan rakyat terhadapnya umno harus meminta maaf pada penduduk memali,mengakui bahawa dalang umno selama ini adalah rasuah dan perompakan... tidak tunduk pada rosmah..padahal kedua-dua mereka mengaibkan lagi nama mereka dengan tidak mengambil peduli tentang keluarga sendiri bahkan rakyat malaysia yang masih banyak kekurangan tiada kebebasan media... menutup semua kilang arak seluruh malaysia,hapuskan babi hapuskan kelab malam beri ruang untuk orang melayu berniaga tidak membelakangkan dalam perlaksanaan hukum islam..membuat ulasan tentang PKFZ..membuat ulasan tentang khir toyo..jgn hanya tahu bercuti melancong atau bertemu sami2 india buang segala sifat berbomoh tahyul syirik..dengar lagu rakyat yang tertindas mendengar pada kebenaran buang sifat angkuh pada mengumpul kekayaan diri sendiri dan lebih tegas dalam sistem kehakiman islam baru gua akan hormati najib anak razak dan anak jati pahang.

    ReplyDelete
  6. binjidan..binjidan.

    ni lah manusia terlalu kenyang dengan ceramah lahanat pembangkang!!kalau tak dengar ceramah pun mesti mengkiblatkan harakah..lebih hina mempercayai fitnah dalam blog2 yahudi dan golongan gay semalaysia...

    fakta di buang tepi,nombor dan angka boleh di putar belit.. gosip dan fitnah jugak yg di telan bulat2..hehhehhe..

    kesiannn.

    ReplyDelete
  7. biasela weh..puak pakatan jahanam tu memang terkenal dengan fitnah dan bermacam ilmu setan yang memburukan orang..tapi insayallah satu hari nanti deme yang ditempelak

    ReplyDelete
  8. Terima kasih komen anda,

    Sdr binjidan, sebelum kita meletak cacian ke atas orang lain, lihat diri kita dulu, apakah kerana kita rasa kita bebas dan tiak akur dengan hukum dunia, kita boleh buat apa saja. Tetapi tidak secara langsung, binjidan sediri tidak akur dengan hukum Tuhan.

    ReplyDelete
  9. Biasalah puak dia tu, walhalal kalau dapat kat dia dan walharam tak dapat kat dia.

    Puak ni sampai mati pun tak akan ada yang betul kecuali kalau dapat kat puak dia. INILAH ANASIR YANG MENGHANCURKAN MALAYSIA.

    ReplyDelete
  10. Salam, yang gambi,

    Itulah sikap dah lupa daratan, mereka seharusnya
    berterima kasih seperti wargha kemboja ini. Tahu berterima kasih.

    ReplyDelete
  11. hai semua.....
    UNTOK MENGAJAK KEPADA KEBAIKAN PAYAH....
    TAPI MENGAJAK KEPADA KEBURUKAN SENANG...
    WALAUPUN DURIAN DIKATAKAN SEDAP TAK SEMUA
    YG SUKA KAN..KAN..
    macam binjidan kita suka dia tak suka..

    ReplyDelete
  12. SLM BRO..SI HARAM "J" PONUSAMY NI X TAU SEJARAH KE APE? DIA TU SAPE? MANDAI2 MAK BAPAK BUAT CITER!!. DASAR PAKATAN FITNAH..HARKK PTUIHH!!!

    ReplyDelete
  13. Memanglah,bila nak dengar ceramah-ceramah yang kutuk-kutuk,fitnah,maki-hamun tu yang orang melayu suka sangat.
    Tapi nak dengar ceramah yang elok-elok,ceramah mengajak kebaikan,ceramah agama,ceramah pembangunan ataupun ceramah bagaimana nak jadi MANUSIA,orang kita ni susah.Bila dah banyak dengar yang buruk-buruk,mulalah SYAITAN masuk dalam jiwa,NAUZUBILLAH,kawan tak nak termasuk dalam golongan SYAITAN...

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..