Tuesday, August 18, 2009

PERMATANG PASIR-taktik kotor pakatan rakyat meraih meraih undi

Belum sampai satu hari selepas penamaan calon, pilihan raya kecil DUN Permatang Pasir, pakatan rakyat nampaknya sudah memulakan kempen –kempen kotor dan licik untuk meraih sokongan pengundi.

Pakatan rakyat sudah merasakan pengundi-pengundi mungkin sudah mula beralih arah atau sudah mual dengan gelagat kerajaan pakatan rakyat di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan.

UMNO-BN berterusan menemui pengundi dengan membawa isu-isu pembangunan masyarakat yang mana perkara ini sememangnya tidak mampu dilaksanakan oleh pakatan rakyat.

Mungkin sama ada sedar atau tidak, kelicikan pakatan rakyat dalam meraih sokongan pengundi telah bermula dengan isu-isu yang boleh mendatangkan kebencian pengundi terhadap kerajaan UMNO-BN.

PAS-Nik Aziz meneruskan modal kempennya seperti di PRK Manek Urai, menjanjikan ‘syurga’ kepada pengundi-pengundi yang mengundi calon PAS. Di Permatang Pasir, Nik Aziz mengubah sedikit fatwanya, dengan dakwaan, ‘Ahli UMNO tak akan masuk syurga'.

‘anggota UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin’.

“Islam bawah UMNO tidak ke mana dan tidak boleh bawa seseorang itu ke syurga. Berdasar perkara itu, saya percaya penduduk di kawasan Permatang Pasir akan memilih calon Pas sebagai wakil rakyat mereka,” fatwa terbaru Nik Aziz.

Patutlah Nik Aziz tidak menghiraukan dakwaan Anwar Ibrahin sebagai tali barut Yahudi, Nik Aziz telah melebelkan bahawa umat Islam Palestin adalah ‘Islam palsu’.

Kalau begitu, selama ini PAS melaungkan simpati terhadap umat Palestin hanya satu penipuan kepada umat Melayu sahaja, menipu semata-mata untuk mendapat sokongan.

Wajah PAS sebenarnya, menyokong segala kekejaman yahudi Israil terhadap umat Palestin. Kalau tidak masakan Nik Aziz menyamakan Ahli-Ahli UMNO mengamalkan ajaran Islam palsu’ dari Palestin.

Itulah taktik kotor PAS untuk menarik pengundi-pengundi Melayu di DUN Permatang Pasir.

PKR-N. Gobalakrishnan, Ahli Parlimen Padang Serai, tindak tanduknya yang tidak senonoh sengaja menimbulkan kekecohan pada proses penamaan calon.Gobalakrishnan sengaja membuat provokasi supaya boleh berkempen memberitahu pengundi-pengundi India, ‘inilah kekejaman polis yang tidak bertanggungjawab’.

Dengan berpura dia cedera kerana tindakan kasar Polis, Gobalakrishnan akan dapat menanamkan rasa kebencian pengundi-pengundi kaum India kepada UMNO-BN.

Tindakan kurang ajar Gobalakrishnan seperti ini bukan kali pertama, tetapi telah berlaku juga dihari-hari penamaan calon PRK yang lalu.

Kenapa paria ini buat provokasi liar begini ?

Mungkin juga pada niat asal dia sengaja hendak menimbulkan kemarahan penyokong-penyokong UMNO-BN, terutama kaum Melayu. Sekiranya penyokong-penyokong UMNO akan hilang sabar akan berlaku pergaduhan dengan mereka dan tidak mustahil penyokong-penyokong PAS akan turut terlibat, maka akan berlaku pertempuran Melayu PAS dan Melayu UMNO, puak-puak ini akan cabut lari lebih awal.

Syukur juga, penyokong-penykong UMNO-BN tidak mudah melatah dengan cara provokasi paria ini.

Tetapi, sekurang-kurangnya Gobalakrishnan dapat menimbulkan rasa kebencian pengundi-pengundi kaum India kepada calon UMNO-BN.

DAP-Wong Chuan How lebih awal membuat provokasi berlagak dia juga dikasari oleh pegawai-pegawai SPRM.

DAP sudah pasti membawa isu-isu Teoh Beng Huat mati selepas disoalsiasat SPRM, tidak secara langsung, kaum Cina di Permatang Pasir akan memberi undi simpati kepada mereka di atas kekejaman SPRM yang di dakwa tali barut kerajaan UMNO-BN.

Dengan itu lengkaplah sudah taktik serta tipu muslihat kempen pakatan rakyat untuk mencapai kemenangan dalam PRK DUN Permatang Pasir. Pakatan rakyat penipu ini sudah tidak ada cara lain untuk meraih undi, mereka sudah merasakan setiap kali PRK berlaku, taktik-taktik menipu untuk meraih undi telah dihidu oleh pengundi.

Pakatan rakyat terlalu bimbang kali ini mereka akan kalah, mereka bimbang perubahan yang begitu ketara dari kalangan pengundi di PRK DUN Manek Urai, terutama dikalangan pengundi-pengundi Melayu. Pakatan rakyat telah merasakan rakyat sudah Nampak dan sedar akan penipuan mereka selama ini, sebab itu Calon PAS menang dengan majorti yang hampir lemas.

Pengundi-pengundi DUN Permatang Pasir, perlu menilai putarbelit pakatan rakyat. Berfikirlah dengan waras bahawa UMNO lah yang akan membawa kesejahteraan rakyat khususnya mengangkat martabat bangsa dan agama Islam.



12 comments:

  1. SLM Y.G...SELAMA NI X GUNA LA PAK AJIS LAUNG2KAN SELAMATKAN PALESTIN!. RUPANYA DIA BERPURA2, LANGSUNG X IKTIRAF PERJUANGAN PEJUANG2 PALESTIN!!. DIA LEBIH SUKAKAN PUAK YAHUDI DAN KAFIR HARBI MENANG DARIPADA PEJUANG2 PALESTIN YG BERJUANG DEMI AGAMA, NEGARA DAN BANGSA PALESTIN ITU SENDIRI!!. PATUTLA DIA LEBIH SUKA BERSEKONGKOL DGN DAP DRP ORG UMNO.. NAUZUBILLAH HI MIN ZALIKKKKK!!!

    ReplyDelete
  2. menyirap darah melihat seorang paria menampar anggota polis di RAJA Malaysia...meluat juga melihat gelagat si ah chong yang meronta2 macam babi nak kena potong tengkuk...semuanya helah bagi memburuk imej petugas/penjawat awam yang kebanyakannya MELAYU..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum,
    Nak cakap pun tengok2 dulu lah bro, selusuri dulu sejarah perjuangan Palestin, siapa yang berada disana, pejuang Islam sebenar (mujahidin), pejuang beragama Islam tetapi nasionalis (musyrikin munafiqin), dan juga kafir harbi laknatullah Al-Qiradu wal Khanazir Al-Yahud.
    Perjuangan UMNO ni menyerupai perjuangan kumpulan mana? Buatlah penialaian yang terbaik dan kemudian pilihlah perjuangan Islam sebenar... InsyaAllah kita semua akan selamat dunia dan akhirat..

    ReplyDelete
  4. ni la ulamak politik ckp ikut suka2 hati dia je ni yang wat barua2 yahudi / kafir suka hina islam. yang pendatang asing tajaan british tu jgn bagi muka lagi tangkap je duk dalam ISA tak pun kita pakat ramai2 hilangkan dia dari bumi malaysia ni .

    ReplyDelete
  5. salam sobat
    trims ucapan selamat HUT RI nya ya,,,
    saya ikut prihatin dengan PALESTINA,,, ngeri dan haru melihat foto-foto dari Yang Gambi ini.

    ReplyDelete
  6. Terima kasih sahabat-sahabt respon dengan blog kawan.

    Sahabat kuda perang, sebab itu seorang yang merasakan diri ulama, perlu menjaga tutur kata, jangan kerana kepentingan politik sesenang wenang melebelkan orang Islam lain kafir dan menganggap kafir harbi itu lebih baik.

    Kalau beginilah cara 'kepimpinan ulama' yang hendak diperkenalkan, kawan rasa kudaperang juga perlu menilai dalam kumpulan mana PAS perjuangan PAS ?

    Kuda perang juga mungkin mendapat kehidupan sempurna, pendidikan sempurna hasil dari perjuangan 'UMNO' yang dikatakan rejim zionis.

    Nik Aziz melebelkan UMNO membawa ajaran Islam palsu dari Palestin, selepas UMNO kafir dan UMNO ajaran sesat.....

    Sama-sama kita lihat keikhlasan umat Islam UMNO memperjuangkan martabat bangsa dan agama di Malaysia, tapi kalau sudah ada insan macam kudaperang untuk meruntuhkannya teruskanlah, kita lihat nanti kemana arahnya.....

    Contoh, bagaimana PAS memperjuangkan maruah Islam di Selangor, Pulau Pinang, Kedah dan Kelantan telah menampakkan bahawa PAS tidak mampu menegakkan kepala kepada sahabat kafir DAP.....

    ReplyDelete
  7. ahli parlimen pakatan jahanam ni dah melampau..inilah rakan karib yang di agung agungkan PAS

    ReplyDelete
  8. Geram aku tau, kalau aku jumpa Osama Bin Ladin ke atau Pejuang Hamas ke Pejuang Fatah aku suh dia orang ajar Nik Ajis ni. Elok posting je cakap Nik Ajis kat media Arab semoga doa warga bumi Palestine yang derita terkena balik kat Nik Ajis ni..dah la dia orang derita akibat berperang dgn Yahudi satu hal ni bertambah derita lagi dgn kenyataan Nik Ajis ni..

    ReplyDelete
  9. Terima kasih Leeza,

    Kenapa blog dimana bumi dipijak sudah lama tak menulis ?

    ReplyDelete
  10. Salam,

    cakap tak serupa bikin.

    ReplyDelete
  11. Umat Islam wajib memperjuangkan agamanya, amat bagus lah jika YG ada semangat perjuangan untuk memartabatkan Islam. Tapi biar kena lah platform mana duduk berdiri tempat nak berjuang. Paltform Nasionalis tidak diterima oleh Islam. Nasionalisme adalah perjuangan yang tidak selari dengan Syariat Islam.

    Sabda Rasulullah SAW:
    Bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang menyeru kepada perkauman, dan bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang berjuang demi kerana perkauman, dan bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang mati kerana perkauman.
    -Hadis riwayat Muslim, Abu Daud dan An-Nasa'ie.
    Nasionalisme=perkauman sempit=kepentingan kaum sendiri=takut kepada kaum lain.
    Sepatutnya takut kepada Allah kerana tidak memartabatkan Islam.
    Semua bangsa, suku kaum, etnik apa sekalipun akan selamat apabila Islam dimartabatkan.

    Renung kembali Sejarah Gemilang Islam, Negara Islam Madinah tegak dengan Islam menjadi tunjang negara (bukan sekadar sebagai agama rasmi), maka semua umat manusia di sana muslimin, yahudi, nasrani dan majusi hidup aman, makmur, selamat, sejahtera dan berkebajikan. Begitu juga yang berlaku dibawah pentadbiran Empayar2 Islam selepasnya spt Empayar Islam Umawiyyah, Abbasiyyah, Turki Uthmaniyyah dll. Tamaddun Islam mula runtuh hanya apabila umat Islam mula berpecah belah di atas dasar perkauman bukan atas dasar persamaan akidah. Masing2 menuntut hak dan kepentingan atas dasar persamaan suku kaum masing2 sahaja, maka bermula dari situ hinggalah sekarang sebahagian besar umat Islam yang ada hari ini masih mewarisi perjuangan semangat perkauman yang serupa, dek kerana itulah tamaddun Islam di seluruh dunia masih belum dapat bangkit semula. Umat Islam dihina dicaci dipersenda dibunuh dan sebaganiya. Oleh itu marilah kita umat Islam di Malaysia sama bersatu di bawa satu panji iaitu Panji Islam di atas satu dasar iaitu Dasar Islam, buangkan lah dasar perjuangan yang hanya berlandaskan ketakutan perkauman semata-mata kerana dasar mementingkan kaum sendiri dan takut kepada kaum lain tidak akan membawa kita ke mana melainkan ke tempat yang tidak baik di akhirat kelak...wal'iyazubillah.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..