Monday, August 10, 2009

UBAT KUAT-warga emas maut sebelum bertarung

Hari ini kawan nak stop sekejap cerita-cerita pasal pakatan rakyat Selangor, Kedah dan Penang, kawan nak bawa satu cerita untuk panduan kita bersama, terutama warga-warga emas (60 tahun ke atas). Bukannya apa, kawan senganja nak peringatkan, kalau kita dah mencecah dalam lingkungan warga emas, tak payahlah nak tunjuk-tunjuk gagah, cari yang muda, bila rasa tak seimbang, tak payah cari ubat-ubat kuat, pakai je lah apa tenaga yang ada…….

Petikan dari akhbar kompas

Kencani Wanita Hamil, Kakek Tewas Serangan Jantung



Selasa, 4 Agustus 2009 | 09:17 WIB

KARIMUN, KOMPAS.com — Ita (24), kaget bukan kepalang. Wanita yang sedang hamil tua ini tak menyangka Sudianto alias Tan Lie Hong (62), teman kencannya tewas di kamar 115 Wisma Sari Indah, Kecamatan Meral, saat dirinya sedang bersiap-siap melayani pria tersebut, Sabtu (1/8) sekitar pukul 20.00 WIB.

Warga Jalan Pegadaian RT 03 RW 01 itu diduga tewas akibat serangan jantung yang dipicu oleh obat kuat yang dikonsumsi korban beberapa jam sebelumnya. "Saya kaget ketika akan bersiap-siap melayaninya saya menemukan ia (Sudianto alias Tan Lie Hong) kejang-kejang di atas kasur. Saya kira ia cuma bercanda," ujar wanita yang tinggal menunggu kelahiran putra pertamanya tersebut kepada sejumlah wartawan di Mapolsek Meral.

Makluman: Pulau Karimun, Indonesia ini berhampiran dengan Negeri Johor, kira 45 minit ke 1 jam perjalanan menggunakan fery melalui selat Melaka. Mengikut riwayat, ramai pengunjung-pengunjung Malaysia dari sekitar selatan dan pantai timur pergi membeli dan membelah di sana, barangan murah.

Persoalannya :

(ini bukan tujuan nak mengaibkan simati atau sesiapa, untuk renungan bersama)

  • Itulah akibatnya kalau nafsu kuat, tetapi tenaga sudah tiada. Makan ubat kuat untuk mengatasi kelemahan, memilih pasangan yang jauh lebih muda, akibatnya gegaran jantung lebih kencang dan ditambah dengan ubat kuat, akhirnya longlai sebelum bertarung.

  • Keinginan nafsu syawat yang tidak normal atau luar tabie. Contoh : lebih berminat kepada wanita yang sedang mengandung atau lain-lain minat suka masuk ikut belakang. (macam si anu tu……)

  • Si wanita penghibur masih mahu menerima pelangan, walau pun sudah sarat mengandung. (mungkin tekanan ekonomi yang terlalu daif, jangan dinafikan dia - “kemiskinan sebahagian dari kekufuran”)

  • Ubat-ubat kuat untuk lelaki kebanyakan tidak sesuai bagi yang berpenyakit jantung, darah tinggi dan kencing manis. Kalau digunakan juga itulah akibatnya.

Apa yang hendak kawan ceritakan sebenarnya, iklan-iklan ubat kuat untu lelaki ini banyak terdapat di akhbar HARAKAH, pendek cerita dalam Harakah kurang berita atau cerita yang benar, banyak kepada fitnah dan iklan-iklan ubat kuat tenaga batin.

Patutlah banyak cerita pemimpin-pemimpin PAS & PKR kuat nafsu, isteri lebih dari satu tetapi tidak mampu memberi nafkah zahir. Kisah pemimpin-pemimpin PAS yang bernafsu tinggi tetapi tidak bertanggungjawab ini sudah banyak keluar cerita dari Mahkamah Syariah. Kawan bukan nak buat fitnah tetapi kenyataan….

Promosi pasal ubat kuat keluaran PAS ini bukan sahaja diiklankan di Harakah sahaja, jurujual-jurujual mereka juga datang cara bersemuka dengan pelangan terutama di masjid-masjid lepas solat Maghrib. Tidak dapat dinafikan, orang Melayu kalau sebut sahaja ubat macam ini, pasti laris punya………

Gitu lah rupa, dengan PAS ini, macam cerita ubat kuat juga, berbagai-bagai suntikan untuk menambah kekuatan sokongan parti mereka, berbagai-bagai tipu helah dan fitnah mereka lemparkan untuk menipu rakyat. Akhirnya, bila rakyat beri kuasa, mereka tidak mampu untuk melaksanakan tanggungjawab sebagaimana yang telah mereka janjikan, rakyat juga yang menderita dan merana.

Jangan percaya dengan iklan-iklan PAS, anda juga yang kecundang………….


9 comments:

  1. Salam,

    Enak!!! :) Hah hah hah

    ReplyDelete
  2. Salam Y/G,

    hebat juga cerita nih... Anwar tau ke kisah ni hehehe

    ReplyDelete
  3. ehem..ehem..yanggambi..takkan tak tahu..cuba tengok dan pandang-pandang...CCZ dah lama tahu puak bulan mengambang ni bukan main miang jantan-jantannya..di pejabat ccz, yang banyak kacau ccz sambil melontarkan kata-kata berbau ke arah macam-macam ni datang dari penyokong tegar parti ni..tapi parti pkr tak bau lah sebab ccz bukan pemuda jambu..kui kui kui

    ReplyDelete
  4. orang tua tak sedar diri la tu mcm pas juga
    ada hati nak perintah malaysia tapi kudrat xde
    rasa2nya harus juga puak ni dah dpt rasa yb bogel tu sbb tu la bila babi gampang tu cakap demeh mengikut je

    ReplyDelete
  5. Moga kerja kuat kerana Allah bukan kerja kerana nak tunjuk kuat kat muslimah.

    ReplyDelete
  6. semangat aje lebih. tenaga tak ada. itu cepat semput tu. orang suroh memantau bukan memantat. ops maaf. kasar sikit. tetapi itulah............

    ReplyDelete
  7. Kalau tak semput kena berguru dengan tok guru di Kelantan.
    Yang gambir macam dah biasa kt sana, kalau tidak camna dapat surat khabar dari sana.

    ReplyDelete
  8. Terima kasih beri respon yang baik untuk renungan bersama, kalau sudah tahu kelemahn diri, belajar-belajarlah dari kesilapan....

    Hujanemas, kan kita ada kemudahan IT, layarilah sampai keluar negara....... dunia tiada sempadan dalam IT, tak payah pakai passport antarabangsa.

    ReplyDelete
  9. puas juga gitu weh..heran aku penulis blog ni..siap dapat berita dari karimun..hebat hebat

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..