Tuesday, August 18, 2009

Hadi-UMNO-BN amal politik ‘dajal’, perlu disingkirkan

Umno-BN sentiasa mengamalkan 'Politik Dajal' dalam usaha mengekalkan kekuasan memerintah negara.

‘kita wajib menyingkir mereka walaupun penyakit itu sudah lama melanda negara kita,’ kata Presiden PAS, Hadi Awang ketika menyampaikan ceramah di Markas Permatang Luar semalam.

'UMNO-BN jika terus diberi kuasa, politik seperti ini akan tetap diamalkan, kerana inilah cara terbaik lagi halal untuk mengaburi mata rakyat'.

Ketua Dewan Ulama PAS, Haron Taib juga sependapat dengan Hadi bahawa Umno sentiasa membodoh-bodoh rakyat.

"UMNO-BN sering menggula-gula orang Melayu dengan pelbagai tawaran yang kononnya UMNO-BN yang mampu mentadbir negara dan menyalur segala harta kekayaan,"katanya.

Semalam, Nik Aziz, berjawatan Mursyidul Am PAS, menjanjikan ‘syurga’ dan mendakwa ‘anggota UMNO tidak akan masuk syurga kerana parti itu mengamalkan ajaran Islam palsu dari Palestin’.

Hari ini, dalam ‘malaysiakini.com, Nik Aziz menafikan pula kenyataannya semalam, mungkin juga betul kata sahabat-sahabat, Nik Aziz ni dah nyayuk.

Kadang-kadang, mereka lupa apa yang terkeluar dari mulut bila sudah terlalu takbur.

Ketiga-tiga manusia yang menggelarkan diri ulama ini mengeluarkan kenyataan yang sama kerana mereka sebenarnya sudah tidak mampu menjanjikan kesejahteraan pembangunan rakyat dunia dan akhirat.

Apa lagi cerita lama lah juga puak-puak munafik ini bawa untuk menipu pengundi-pengundi Melayu di DUN Permatang Pasir. India-PKR dengan cara parianya, untuk menagih simpati undi kaum India, Cina-DAP dengan cara-cara autanya untuk simpati kaum Cina.

Siapa sebenarnya ‘dajal’ ?

Tidakkah PAS yang selama ini macam ‘dajal’ yang sentiasa mempengaruhi umat manusia mengikut jalan ‘dajal’ kalau mahu masuk ‘syurga’. Selain Allah SWT yang menjanjikan ‘syurga’ untuk hamba-hambaNya, tidak lain tidak bukan ‘dajal’ sahaja di atas muka bumi ini yang menawarkan ‘syurga’ kepada manusia.

Siapa yang sentiasa ‘mengaburi mata rakyat’ ?

Bukankah PAS yang selama ini ‘mengaburi mata rakyat’ khusus umat Melayu dengan janji-janji kosong, apa PAS buat selama diberi kuasa oleh rakyat memerintah Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor.

Kelantan, yang Nampak hanya balak-balak yang banyak ditebang, tok-tok wakil rakyat PAS kayaraya, dari rumah kecil jadi banglo, dari isteri satu dah jadi dua, tiga dan ada yang empat, bila rasa jemu saja, tinggallah…….

Pembangunan untuk masyarakat, jauh ketinggalan, tak mengapa, janji PAS rakyat Kelantan yang undi PAS akan masuk ‘syurga’, kerana ‘syurga’ dibawah tapak kaki Nik Aziz, cukup sekadar gantung gambarnya sahaja sudah dapat ‘pahala’.

UMNO-BN yang kena membuat semua pembangunan untuk rakyat Kelantan, kerana UMNO-BN tidak menjanjikan ‘syurga’ kepada rakyat Kelantan.

Kedah, macam itu juga, lebih kurang dengan Kelantan, rakyat Kedah bakal dapat melihat balak-balak lalu lalang depan mata, kandang babi yang menyucukkan hidung, yang lain semua minta dengan UMNO-BN.

Selangor, umat Melayu Selangor hanya disogokkan dengan drama tok-tok wakil PAS, drama PKR dan yang lebih berdrama kongsi gelap-kongsi gelap DAP, bantai duit rakyat dan nak tunjuk amanah, tuduh SPRM bersikap kejam.

Akhirnya, umat Melayu Selangor disogokkan dengan fatwa Ronnie Liu ‘arak tidak haram’ bagi umat Islam, dijual berleluasa di kawasan majoriti Melayu.

Hasan Ali-PAS, buat-buat hendak angkat pedang berjihad, kena segelas ‘beer’ dari Ronnie Liu melintuk macam anjing kena hulur tulang babi.

Rodziah, tok wakil Melayu-PKR, buat juga pembangunan di kawasan penempatan Melayu, tapi bangunan ‘kuil’ Hindu terbesar untuk dimegahkan oleh umat Melayu di Selangor.

Khalid-PKR, Menteri Besar Melayu boneka DAP, buat titah macam Sultan, SPRM tidak boleh tangkap puak-puak ‘pakatan rompak’ kerajaan Selangor.

Perak, (nasib baik sekejap je memerintah), umat Melayu hanya dapat melihat bagaimana kurang ajar Melayu PAS, Nizar menunjuk kuasa depan kaum-kaum DAP yang dia sanggup ‘derhaka’ dengan Sultan Perak.

Umat Melayu Perak, hanya disajikan dengan membaca dan mentafsir ayat-ayat suci Al Quran oleh kafir Nga DAP untuk panduan umat Melayu.

Melayu Perak, lebih banyak melihat, tanah-tanah rezab Melayu diberi kepada puak-puak DAP.

Pulau Pinang, tok-tok wakil rakyat PAS jadi bacul, Melayu PKR lagi dayus, umat Melayu Pulau Pinang dihidangkan dengan penghinaan kepada ulama dan penghinaan agama Islam oleh samseng-samseng DAP Pulau Pinang.

Nasib baik ada juga kumpulan Jemaah Islam Malaysia, buat-buat berani membantah, Jeff Ooi-DAP pun tarik balik tuduhan ‘ Islam adalah kumpulan ekstrem’, tetapi tidak mahu memohon maaf secara terbuka kepada umat Melayu di Pulau Pinang.

Mana pergi manusia warak Anwar Aljuburi PKR ?

Dia sibuk dengan kes-kes sodok jubur orang, mana ada masa dan berani hendak melawan, semua peguam-peguam yang bela dia datang dari DAP.

Anwar Aljuburi dating jumpa umat Melayu hanya menyogok dengan cerita-cerita dia kena fitnah, dia kena konspirasi UMNO untuk menjatuhkan dia, tapi masih bacul hendak bersumpah dalam Masjid…..

Siapa sebenarnya yang memperbodoh dan mengula-gulakan rakyat, seperti Ketua Dewan Ulama PAS Haron Taib cakap ?

Merekalah sebenarnya ‘dajal’ yang datang ke DUN Permatang Pasir untuk memperbodohkan serta mengula-gulakan umat Melayu di sana. Merekalah ‘dajal’ yang sentiasa menggoda umat Melayu dengan ‘syurga’, sedangkan mereka sendiri belum tahu masuk ‘syurga’ dengan amalam memfitnah, memecahbelah dan menipu orang-orang Melayu dikampung-kampung.

PAS adalah ‘dajal’ yang wajib di tolak oleh umat Melayu Islam di DUN Permatang Pasir……..


11 comments:

  1. Menang PRU12 pun tumpang tuah undi protes org umno, dah PERASAN gila rasa partinya dah kuat. Cakap main lepas mcm kucing kencing tayar keta jek. InsyaAllah pas akan tersungkur di permatang pasir.

    ReplyDelete
  2. Syabas PU Bhg Tapah, semangat yang tidak pernah luntur demi bangsa dan agama.

    InsyaAllah, umat Melayu di Peermatang Pasir akan mendapat hidayah, bahwa PAS hanya menjanjikan ceramah dan fitnah......

    ReplyDelete
  3. YG... salam.. posting terbaru di media Cyber. sile berikan komen.. :)

    ReplyDelete
  4. salam, memang le UMNO/BN bagi gula2 pada rakyat untuk rakyat hidup dan hidup rakyat sampai sekarang mewah, senang, aman....

    PAih perintah Kelantan usahkan gula....belacan pun tak merasa rakyat...rakyat terpaksa meremapt negeri lain baru hidup macam orang...bukan macam sakai....

    Yang bercakap tu pun apa kerajaan UMNO/BN bagi semua sapu, semua mengkedarah...anak2 nak biasiswa pergi cium tangan Mahathir dan Pak Lah minta biasiswa...piraahhhhhhh

    Tersadai di tahan Imigresen di Mesir pun ratap rayu minta tolong Dato Zahid...pirahhhh cakap ikut lubang pungkok...harap jangut dan serban je...

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Aku pun tak faham dgn PAS ni.

    ReplyDelete
  6. RETAK MENANTI BELAH!!! KITA TUNGGU DAN LIHAT

    SAHABAT

    Perkataan 'united' bermaksud bersatu dalam Bahasa Melayu manakala 'bersatu' yang sudah jelas tercatat dalam nama rasmi pertubuhan itu sudah memberi tafsiran amat nyata bahawa tiada puak-puak atau kumpulan-kumpulan sebaliknya semua ahli UMNO adalah satu. Tetapi situasi yang telah tergambar pada parti UMNO kini adalah berpecahan yang wujud akibat tidak sekata, ego yang tinggi, lupa diri dan terlalu mengagungkan habuan. Dengan sebab perpecahan itu, maka tidak dapat dinafikan bahawa ia melemahkan sesebuah intitusi itu seperti kata pepatah Melayu, bersatu teguh, bercerai akan menjadi lemah dan seterusnya roboh.

    Oleh dengan itu bangkitlah bangsaku...genggam terus warisan pusaka itu. Katakan pada mereka ianya dijulang bukan untuk mencetuskan bencana tetapi ianya sebagai pembakar semangat kepada anak bangsa kita kerana dulukala itulah yang digunakan oleh nenek moyang kita dalam memperkasakan bangsa tetapi hari ini segala apa yang ada bukan bererti membuatkan kita lupa pada asal usul kehebatan bangsa.

    Salam Perjuangan

    ReplyDelete
  7. nik aziz tidak sepatutnye bersama dengan PAS..
    ramai pemimpin2 PAS tidak sealiran dengan si janggut ni...

    semakin lama dia dalam PAS,semakin hilang hormat penyokong2 PAS dengan parti..

    tindakan2 dan ulasan nik aziz ni hanya memburukkan orang untuk mendapatkan sokongan..langsung tak fikirkan pembangunan orang islam MALAYsia..

    ReplyDelete
  8. Salam

    Inilah dikatakan "kacang lupakan kulit" dan apa yang telah PAS lakukan sama seperti pepatah bahasa Melayu. Saya menyatakan demikian kerana apabila nak minta Bantuan dengan Kerajaan Pusat Si Janggut Tua itu pandai merayu tepai bila sudah dapat dimaki-maki orang yang beri..rasa nya Nik Aziz ini patut berhenti sahaja dari arena politik

    ReplyDelete
  9. TGHH INILAH SEBENAR-BENAR DAJJAL DI DUNIA INI. DULU KELUAR FATWA MENGKAFIRKAN ORANG UMNO KERANA BERKONGSI KUASA DENGAN MCA DAN MIC. SEKARANG DIALAH KAFIR KERANA BERSEKONGKONG DENGAN KAFIR DI DALAM PR

    ReplyDelete
  10. Terima kasih sahabat-sahabat,

    Kalau kita ingat pesan guru-guru agama masa kawan kecik-kecik dulu, jangan sesekali mengkafirkan sahabat sesama Islam yang lain, melainkan kita juga akan menjadi kafir....

    ReplyDelete
  11. Terima kasih sdr Yang Gambi memberi komen di blog kami. Maaf, terpaksa tahan komen tu kerana ada sebut kasta india. Itu melibatkan label yg mmg kaum mereka sensitif. Sekadar menghormati bukan takut. Kalau takut Pemuda UMNO Perak tidak akan mengatakan P*****K kpd dap dlm demontrasi di ipoh.

    Menarik rambut dlm tepung, rambut tidak putus, tepung tidak berserakan.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..