Thursday, August 20, 2009

DAP-Guan Eng bangga Calon PAS DUN Permatang Pasir bersih


(dari greenboc.blogspot)

Setiausaha Agong DAP Lim Guan Eng berbangga apabila Pakatan Rakyat dapat mengemukakan seorang calon yang bersih dari sebarang masalah integriti dan moral.

Menurutnya, keputusan Pas untuk mencalonkan Salleh Man bertepatan dengan usaha kerajaan negeri yang mahu mencipta sejarah menjadi negeri berjiwa rakyat.

“Calon kita mesti yang bersih jujur dan sedia khidmat pada rakyat, kita tidak mahu wakil rakyat yang tidak boleh dipercayai dan makan duit orang. Tidak mahu w
akil rakyat yang dipecat badan profesional kerana tidak jujur,” katanya Guan Eng.

Betul ke, Calon PAS ini bersih ?

Mohd. Salleh Man – mengapa timbul beberapa isu yang menjadi begitu kontroversi bagi calon dan ketua PAS Pulau Pinang ini.

ISU 1

(bigdogdotcom) Semasa Pilihanraya Kecil Permatang Pauh setahun lepas, pemimpin PAS Pulau Pinang sendiri membangkitkan bahawa peruntukan untuk jentera pilihanraya PAS sebanyak RM 600,000.00 digelapkan calon ini. Dakwaan serious ini dibuat sendiri oleh Naib Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Mujahid Yusof Rawa dan Mantan Ketua Penerangan PAS Pulau Pinang Zulkifli Lazim.


Selain pada itu, Salleh juga merupakan mudhir kepada Sekolah Agama Pintar tajaan PAS. Beliau juga
dituduh mengunakan sebahagian dari peruntukan bagi menguruskan sekolah tersebut bagi mengukuhkan kewangan syarikat persendirian beliau, kemungkinan bagi tujuan perniagaan.

ISU 2

Salleh Man membuat laporan paslu pendapatan tahuan kepada LHDN (Lembaga Hasil Dalam Negeri)

Maklumat ini diperolehi daripada sumber yang terdekat dengan bidang percukaian. apabila melakukan semakan, didapati tahun terakhir Salleh Man rm 12 000 setahun dan mempunyai sebuah proton wira. Salleh Man juga mengaku dia seorang peniaga, takkan seorang peniaga sampai sekarang pendapatan rm 12 000 setahun.

Bukankah pendapatan Salleh Man sebulan, lebih daripada itu. Salleh Man dikenalpasti lari daripada pendapatan perniagaan yang boleh dikenakan cukai.

Semakan boleh dibuat atas nama MOHD SALLEH MAN, KPT 540216 - 07- 5667 (4565683) (mutiaramelayupulaupinag)

ISU 3

Calon PAS Mohd Salleh Man di saman oleh Standart Charted kerana tidak membayar hutang. Dokumen ini boleh diperolehi melalui Bank Negara atau Kementerian Kewangan.

Semakan boleh dibuat atas nama MOHD SALLEH MAN, KPT 540216 - 07- 5667 (4565683) (mutiaramelayupulaupinag)

Komen yanggambi :

Kawan berpendapat, masakan pokok akan bergoyang kalau tiada angin atau kalau tidak ada makhluk-makhluk yang mengoyangkannya.

Biasalah, DAP, PAS dan PKR (pakatanrompak.com) ini akan menafikan atau mencabar sesiapa sahaja yang kononnya sengaja membawa fitnah untuk menjatuhkan calon mereka.

Bagaimana rasanya wahai pakatanrompak.com ?

Marah ke ?

Begitulah juga dengan perasaan Calon BN Rohaizat, bila kuncu-kuncu pencacai pakatanrompak.com menjaja maruahnya ke serata kampong. Macam-macam fitnah dan cacian kuncu-kuncu pakatanrompak.com ini jaja, bukan sahaja terhadap Calon BN, malah keseluruhan kepimpinan UMNO-BN, tidak ketinggalan juga SPR, SPRM dan Polis semua jadi bahan cacian kuncu-kuncu pakatanrompak.com ini.

Kadang-kadang kawan terfikir juga, beginikah rupa wajah ‘syaitan dan iblis’ yang telah menyerupai lebai-ulama mengoda anak cucu Adam untuk diheret bersma ke lubang ‘neraka’

Bagi kawan, kuncu-kuncu pakatanrompak.com yang ada di Permatang Pasir ini sengaja hendak menutup isu salahguna kuasa dan amalan korupsi yang semakin menular dan terbongkar dalam kerajaan pakatanrompak.com di Selangor. DAP sebagai rakan kongsi pakatanrompak.com kerajaan Pulau Pinang juga berhubungkait dengan kongsi gelap, perjudian, perniagaan pelacuran dan maksiat macam di Selangor.

Pengundi-pengundi Permatang Pasir mesti membuka mata, bukan tidak ada penyamun-penyamun berkopiah ini kebas duit, penyamun-penyamun berwajah alim, ulama dan tok guru ini lagi licik dan halus memainkan peranan menipu serta merompak harta rakyat.

Macam jentera PAS juga, memang tidak dinafikan mereka ikhlas menjalankan tugas kerana ingin berjihad, tidak payah dibayar dengan wang ringgit memadai dengan janji Tok-Tok Guru dapat masuk ‘syurga’, yang sedap dan kenyang pemimpin-pemimpin PAS dan Calon, semua dia orang kebas duit kerana jentera-jentera ini tidak mahu.

Orang Melayu Islam di Permatang Pasir, wajib memerdekakan diri dengan dakyah-dakyah pakatanrompak.com ini, mereka mempergunakan agama Islam semata-mata untuk menipu demi mengaut keuntungan peribadi.

Lihat dan perhati betul-betul, apa yang mereka bawa untuk pembangunan kesejahteraan penduduk di Permatang Pasir ?











28 comments:

  1. salam, ini yang dikatakan kata paku dulang serpih...kata orang awak pun sama lebihnya.

    Teman percaya pengundi dah muak dengan angan2 kosong yang didendang dik PAih...kerjanya tak ada... rakyat kampung tetap susah, pembangunan tak dibuat, pendidikan tak dibangunkan, anak2 kampung ketinggalan.

    ReplyDelete
  2. salam. kita tunggulah keputusan pada 25 Ogos, walaupun permatang pasir kubu kuat pas, sekurang-kurangnya Umno memberi peluang kepada rakyat mendengar apa rancangan membangun negara.

    ReplyDelete
  3. Waalaikumsalam sahabat,

    Mudahan-mudahan Allah memberi pertunjukan kebenaran serta keikhlasan UMNO untuk membangunkan umat Melayu di Permatang Pasir.....

    ReplyDelete
  4. Mudahan2 UMNO-BeEnd akan dapat ditumbangkan di Permatang Pasir.....amin

    ReplyDelete
  5. Nasionalisme adalah perjuangan yang tidak selari dengan Syariat Islam.

    Sabda Rasulullah SAW:
    Bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang menyeru kepada perkauman, dan bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang berjuang demi kerana perkauman, dan bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang mati kerana perkauman.
    -Hadis riwayat Muslim, Abu Daud dan An-Nasa'ie.
    Nasionalisme=perkauman sempit=kepentingan kaum sendiri=takut kepada kaum lain.
    Sepatutnya takut kepada Allah kerana tidak memartabatkan Islam.
    Semua bangsa, suku kaum, etnik apa sekalipun akan selamat apabila Islam dimartabatkan.

    Renung kembali Sejarah Gemilang Islam, Negara Islam Madinah tegak dengan Islam menjadi tunjang negara (bukan sekadar sebagai agama rasmi), maka semua umat manusia di sana muslimin, yahudi, nasrani dan majusi hidup aman, makmur, selamat, sejahtera dan berkebajikan. Begitu juga yang berlaku dibawah pentadbiran Empayar2 Islam selepasnya spt Empayar Islam Umawiyyah, Abbasiyyah, Turki Uthmaniyyah dll. Tamaddun Islam mula runtuh hanya apabila umat Islam mula berpecah belah di atas dasar perkauman bukan atas dasar persamaan akidah. Masing2 menuntut hak dan kepentingan atas dasar persamaan suku kaum masing2 sahaja, maka bermula dari situ hinggalah sekarang sebahagian besar umat Islam yang ada hari ini masih mewarisi perjuangan semangat perkauman yang serupa, dek kerana itulah tamaddun Islam di seluruh dunia masih belum dapat bangkit semula. Umat Islam dihina dicaci dipersenda dibunuh dan sebagainya.

    Oleh itu marilah kita umat Islam di Malaysia sama bersatu di bawa satu panji iaitu Panji Islam di atas satu dasar iaitu Dasar Islam, buangkan lah dasar perjuangan yang hanya berlandaskan ketakutan perkauman semata-mata kerana dasar mementingkan kaum sendiri dan takut kepada kaum lain tidak akan membawa kita ke mana melainkan ke tempat yang tidak baik di akhirat kelak...wal'iyazubillah.

    ReplyDelete
  6. Bersatulah Melayu?????

    Bersatulah Ummat Islam... Di bawah Panji Islam... Usah lah kamu bersatu jika dibawah Panji Perkauman Melayu.

    ReplyDelete
  7. Terima kasih kudaperang buat komen panjang.

    kalau tuan yakin bahawa UMNO berjuang berdasarkan perkauman, mengapa PAS masih tidak membuka keahlian kepada kaum DAP, cuma berdasarkan kepada sokongan untuk memerangi umat Melayu sendiri, sedangkankan DAP telah berkata 'langkah mayat saya dulu, kalau PAS mahu wujudkan negara Islam' (karpal singh)...

    Jangan tuan, mempersendakan bangsa Melayu, kerana tuan sendiri mungkin datang dari perut Melayu, atau mungkin bukan.....

    Kalau PAS benar-benar memartabatkan Islam, mengapa harus tunduk dengan penghinaan dari puak-puak DAP terhadap Islam ?

    Cuma kita sama-sama pandang dan renung bukan dalam keadaan emosi politik tuan....

    ReplyDelete
  8. Salam,

    Kuda, a sesuai sgt, tambah sket lg, kuda perang DAP, ha baru betul.

    ReplyDelete
  9. Seelok-eloknya KudaPerang juga mengutarakan sebuah hadis lain yang menunjukkan apakah jawapan Rasulullah s.a.w tentang maksud sebenar ASSABIYYAH apabila ditanya oleh para Sahabat r.a...

    Dan dalam hal ini, PAS juga merupakan pengamal Assabiyyah yang sangat totok!

    ReplyDelete
  10. paparan yg menarik. saya ada kat PP selama 2 hari. mood turun naik berikutan isu calon ni...harap-harap BN boleh beri good fight

    ReplyDelete
  11. YAB DSNTR sebagai Perdana Menteri Malaysia harus segera bertindak menghapuskan petualang2 negara yang sedang bermaharajalela. Petualang2 negara ini sudah menjadi terlampau biadap dan berani bertindak ikut suka hati mereka.

    Saban hari mereka menabur fitnah dan mem buruk2 kan kerajaan yang memerintah. Terutamanya di lama2 blog yang pro Pakatan Rakyat. Ceramah2 yang mereka anjurkan juga telah banyak menghasut rakyat membenci kerajaan. Perbuatan mereka ini sudah melampaui batas. Jika tidak dibendung dengan segera, keselamatan negara akan terancam.

    Perdana Menteri sepatutnya tidak membiarkan ianya terus berlarutan sehingga ketahap yang tidak boleh dikawal lagi. Ini akan menjadikan negara jadi huru-hara dan kacau-bilau. Yang mendapat susah ialah rakyat jelata yang tidak berdosa.

    Tindakan utama yang patut di buat oleh kerajaan ialah 'mengharamkan ceramah2 politik', keduanya mengawasi blog yang anti-kerajaan. Mereka yang bertanggung-jawab mesti dihukum mengikut undang2 ISA kerana mengancam keselamatan negara.

    Segeralah bertindak sebelum terlambat.

    ReplyDelete
  12. KUDA PERANG..."Oleh itu marilah kita umat Islam di Malaysia sama bersatu di bawa satu panji iaitu Panji Islam di atas satu dasar iaitu Dasar Islam, buangkan lah dasar perjuangan yang hanya berlandaskan ketakutan perkauman semata-mata kerana dasar mementingkan kaum sendiri dan takut kepada kaum lain tidak akan membawa kita ke mana melainkan ke tempat yang tidak baik di akhirat kelak...wal'iyazubillah".

    YANG AMAT DASYAT SEKALI DALAM PERJUANGAN MENEGAKKAN ISLAM IALAH BILA ISLAM DISALAHGUNA KERANA NAFSU SERANAH POLITIK. PERKATAAN DI ATAS SUCI...DIA AKAN HANYA JADI KOTOR BILA HATI PENUTURNYA BUSUK DAN DIRASUK SYAITAN..... NGA MUNAFIKUN PUN PANDAI UCAP LEBIH BAIK DARI ITU (dari Kuda Perang).. CUMA INGAT ISLAM DI MULUT BERBEZA DENGAN ISLAM DI KALBU. Tulis bukan main cantik tapi hati bukan main busuk. Pandai bagi tau orang hukum, sendiri tak laksana..DAN ORANG YANG PANDAI BERKATA-KATA TETAPI HIPOKRIT - ADALAH SYAITAN YANG MENJELMA.

    Kuda Perang, DAP punya perkauman sampai ubun-ubun tapi PAS sanjung LKY,LKS,LGE dan meletakkan pemimpin2 DAP ITU diubun-ubun mereka. MEMALUKAN BANGSA DAN AGAMA.SERULAH DAP BUANG DASAR PERKAUMANNYA. JANGAN SAMPAI HIDANG BABI UNTUK SANTAPAN ANDA!!

    Sdr Yanggambi, Selamat berjuang atas landasan kebenaran.

    ReplyDelete
  13. Salam,

    Terima kasih sahabat membantu blog kawan.

    Sdr Musli Oli, Ahli-Ahli agama dan UMNO di Permatang Pasir perlu gigih menjelaskan bagi memerangi ajaran sessat yang dibawa PAS....

    Sdr Lebaimangkuk, itulah yang sepatutnya dilakukan oleh Kerajaan, bagi memastikan puak-puak ini tidak terus menghanyutkan umat Islam, inilah banyangan bagaimana puak-puak syi'ah memecahbelahkan perpaduan Islam.

    Dari segi kemanusian, kita melihat Saddam Hussin pemimpin yang zalim kerana memerangi kaum kurdis di Iraq, tetapi hakikatnya puak-puak kurdis telah menyesatkan umat Islam dengan mendapat sokongan Amerika dan yahudi, kini kurdish kerkembang di Iraq dengan bantuan mereka, tetapi apa jadi pada rakyat Iraq ?

    Puak-puak kurdis sanggup bersekongkol dengan musuh-musuh Islam tanpa mempedulikan negara dijajah, umat Islam dijajah, dizalimi dan dihina asal sahaja mereka dapat berkuasa dan jawatan macam mana PAS lakukan sekarang....

    ReplyDelete
  14. Terima kasih senjaliza,

    Sama-sama kita menentang pengkhianat-pengkhianat bangsa, agama dan negara ini....

    ReplyDelete
  15. "Merestui pencabulan hak-hak Islam dan bertolak ansur dengan musuh Islam yang nyata.....tak mengenal siapa jamaah, siapa musuh..DISEBABKAN KEMAHUAN POLITIK"...NECAYA AKAN MENERIMA AZAB DARI ALLAH SWT.

    Orang Islam yang cukup rukun dan mengamalkan Islam tetapi ahli UMNO; kalo dilihat PAS sebagai KApiaq tetapi dap YANG PANGGANG LIMA EKOR DAN PARTI DENGAN SATU TRAK KENCING SYAITAN DILIHAT PAS sebagai "jamaah" - NAUJUBILLAH MIN ZALIQ... bukan lagi mata biasa, sudah jadi mata yg menyembah "tuhan politik" a.k.a. "tuhan plastik" dan menyekutukan ALLAH SWT.

    ReplyDelete
  16. UMNO pasti menang di Permatang Pasir. Calon kita masih bersih dari sebarang salahlaku. Baca di blog saya tentang sucinya diri Rohaizat

    ReplyDelete
  17. Siapa lagi nak puji kalau tak orang munafik. Inilah dia dajal moden yang cuba mengapi - apikan orang melayu. Kita harus berhati - hati dengan sikap orang kafir ini. Apa yang berlaku hari ini telah berlaku di zaman nabi, kita ambil iktibar.

    Pengadu domba ada dimana - mana. Sialan ini adalah salah seorang munafik kafir yang perlu dihapuskan.

    ReplyDelete
  18. PAS lebih suka kepada DAP yang merupakan musuh Melayu. Hal ini amat ketara dari dulu sampai kini dan selamanya. Masih teringat lagi Hj. Hadi bersekongkol dengan Lim kit Siang dalam tunjuk perasaan Bersih, mansuhkan ISA. Apa dah jadi sampai sekarang berkasih lagi.

    Salam Hurmat...

    ReplyDelete
  19. Yalah itu...Pas semuanya dari golongan malaikat dan terjun dari langit jadi ahli PAS...perhatikan gelagat keluarga-keluarga ahli PAS ini,anak depa sekolah dekat tadika pun kata UMNO jahat...yang muda lagilah macam batu direbus masakan empuk?..semacam benih telah ditanam dikepala otak orang pas ini begitu..tak perlulah berdebat dengan orang PAS ini buang masa. Masalah dengan puak pAS ini macam cerita " orang akan percaya dan yakin bila seorang ahli sains kata di langit sana ada 9000,008,891 bintang; kerana apa? kerana bintang itu kita tak dapat kira maka itu betulah...tapi bila kita cat satu bangku dan pamir nota.."cat basah" pasti orang akan sentuh bangku itu untuk pastikan betulkah cat basah?.kita ini dah dilatih yakin pada benda ghaib.. ..mana senang percaya KAT LOJIK KE ATAU GHAIB?. YANG PALING MUDAH PERCAYA KAT GHAIB...maka gunakan benda ghaib cari makan lebih senang dari jual nasi kandaq...bomoh sekarang lebih kaya dari graduan..tak lama lagi mata pelajaran bomoh di ajar di universiti tempatan memandangkan ramai berminat dalam bidang itu lebih lumayan pendapatan.Maka ramailah bomoh graduan nanti...

    Bayangkanlah di tv..di pawagam di majalah dan surat asyik cerita hantu...orang Melayu lebih yakin pada benda yang tak nampak itu dari benda didepan mata. Sama juga perjuangan pas ini kita tak nampak apa benda yang depa boleh buat?...boleh memerintah negara? bila..100tahun lagi?..tapi orang Melayu lebih suka Pas itu sekarang dari UMNO yang logiknya telah memerintah 51 tahun...salah silap adat politik..kita kalau nampak pemimpin yang salah mengapa pii undi dia..lama parti akan buanglah dia..ini tidak bila tak suka piii buka satu parti...dah dulu ada sekarang ada tiga lama kelaman ada sepuluh mcm MIC atau PPP pulak jadinya akhir...Buta kah orang Pas ini boleh nampak kemajuan Melayu di KL di Penang? pakai mercedes benz baru...dulu tahun 50an jalan BM permatang pauh cuma babi hutan lepak dan bermesyuarat ...Permatang pasir ini dari dulu Pas pegang apa kemajuannya?..hmm Islam tak perlukan kemajuan?..Islam menentang kemajuan fizikal?...tak tahulah tapi kalau kat di Universiti ajar gitu!.Tapi masalah Melayu satu sahaja yang payah tanggani oleh siapa pun ;irihati dan hasad dengki terhadap Melayu sendiri. Kalau dia pakai kereta besaq..oh dia rasuah..duduk umah besaq..oh dia tipu orang...pasai itu orang PAS duduk kat rumah bangsal...nak tarik hati undi Melayu...wah...dia ini tak riak..baik punya orang, mesti tak ada rasuah...tapi potong kayu balak punya duit pergi mana?...haha...buka kilang dengan nama mcm-mcm islamasi..sudahlah...berubahlah...Allah jadikan kita khalifah dimuka bumi dan jadikan kita umat yang terbaik diantara umat terdahulu dan kafir.Tapi kita duk kat bawah orang kenapa?. Kerana hasad dengki sama-sama kita...Sadam Husin begitu hebat ditangkap Amerika dan digantung mcm tikus mondok dilubang tanah kenapa?..Di Iran apa yang berlaku?....fikirlah cara logik...kalau kita tak dapat menawan musuh sepatutnya kita bersama musuh...tukarlah pimpinan atas yang tolol dan nyanyok pas sekarang...maka ubahlah fikiran hampa semua kepada fikiran ingin maju bersama Islam..apabila kita maju barulah orang kafir berpusu nak tahu apa rahsia orang Islam...Revolusi Mental perlu untuk sesuatu bangsa untuk maju bersama Islam...kekuatan tentera Islam digeruni oleh tentera kafir di Eropah disesuatu masa dulu tapi sekarang nak pakai BIn dalam pasport antara bangsa pun takut....hahaha kena tahan kat airport..Shah rukh khan pun kena tahan..TDM pun kena bukak kasut di airport...malu kita ...sampai bila korang nak berpecah dan musnahkan Islam sama sendiri?.Untuk Islam bergabunglah..kuatkan Iman bukan kuatkan politik masing-masing. Bosan politik Melayu yang jual maruah Islam disana sini.Jangan hinakan saudara kita...kita bukanlah seorang yang beriman.Bila kamu menutup keaiban saudar kamu allah akan menutup keaiban kamu di padang masyar....

    ReplyDelete
  20. Terima kasih MP buat komen yang bernas, apakah bangsa kita masih tidak sedar dengan ini semua ?

    Kalau PAS kata mereka mempertahankan Islam, mengapa di Penang dan Selangor mereka jadi bacul ?

    Melayu perlu sedar semua ini....

    ReplyDelete
  21. Salam Ramadhan Yanggambi,

    ...gambar buah kelapa sawit kan yanggambi?

    Bawah tu pulak gambar Ning Baizura dengan Guan Eng kan?

    Kenapalah artis-artis ni? Sepatutnya mereka lebih peka sebabnya mereka berjiwa halus mestilah tahu bahawa Guan Eng tu terrorist di P.Pinang...

    ReplyDelete
  22. Hilbert,
    Sama-sama kita merasai nikmat Ramadhan.

    Betui itu buah sawit atau kurma Malaysia, nama blog 'yanggambi' juga diambil dari nama benih sawit klon FELAD 'yang gambi'

    Tentang gambar itu, agak-agak gitulah rupanya, tapi pikir sendiri lah...

    ReplyDelete
  23. Yang Gambi tak tahu ke ahli2 Pas terdiri dari pelbagai kaum, Melayu, Cina, India, Iban, Melanau, Dusun dll.
    Contoh: YB Hj. Anuar Tan Abdullah (ADUN Kota Lama) dan YB Drs. Khalil Idham Lim (ADUN Titi Serong) Kumutha Rehman (bekas calon ADUN Tiram)
    Lain kali kalau tak tau tanya dulu jangan amal macam Utusan Malaysia, Berita Harian dan TV3, main hentam saja...!!!

    Boleh Senjaliza terangkan disini bagaimana Islam disalahguna oleh Pas? Kalu boleh sertakan beberapa contoh konkrit untuk menyokong hujah awak.

    Apa bukti DAP perkauman? Setahu saya dalam DAP juga ada ahli yang berbilang kaum. NAib Presidennya Tunku Abdul Aziz. YAB Lim Guan Eng pernah dipenjara, menjadi banduan kerana berjuang membela seorang gadis Melayu yang telah musnah masa depan akibat dibaham oleh seorang pemimpin UMNO Melaka bernafsu rakus. Kalau Senjaliza boleh bawakan bukti kukuh, saya pun tak nak sokong DAP!!!!!

    Mamak Penang tak nampak apa yang PAS boleh buat kalau perintah Malaysia, saya pun sama tak nampak jugak. Cuba bagi PAS perintah Malaysia pada PRU ke-13, baru kita tahu PAS boleh ke tak boleh...!!! Kalau tak boleh tukar lah balik pada PRU ke-14.. Kuasa di tangan RAKYAT bukan di tangan pemerintah beb!

    ReplyDelete
  24. Salam Kuda Perang,

    Terserah pada pendapat anak muda, kalau anak muda merasakan bahawa anak muda yang Islam dan mengkafirkan kami penyokong UMNO, itu hak anak muda. Hanya Allah sahaja yang maha mengetahwuinya..

    Mungkin anak muda KP tidak dapat melihat bagaimana kami menghadapi era Melayu tiada maruah, tiada ilmu, bagaimana kaum Cina menganggap kami rakyat kelas 2 di bumi sendiri. Perjuangan UMNO meletakkan Melayu bermaruah, bila Melayu sudah memiliki macam anak muda KP inilah yang lebih pandai mengkafirkan perjuangan UMNO.....

    Jangan lupa daratan anak muda.....

    Lihatlah gulungan syi'ah membantu kafir menguburkan Saddam Hussin di Iraq, apakah Islam yang puak-puak syi'ah yang anak muda KP agungkan, hidup sempurna sekarang di Iraq...

    Lihat juga, bagaimana perbutan pemimpin Islam Taliban sesama Islam di Afganistan, akhirnya umat Islam juga paling hina....

    Lihat juga pergaduhan syi'ah dan sunnah di Pakistan, bunuh membunuh sesama sendiri, bentuk inikah Islam yang anak muda KP nak perkenalkan di Malaysia ?

    kalau itu hasrat anak muda, berdoalah banyak-banyak agar Malaysia akan PAS kuasai bersama DAP..... kita lihat Islam macam mana yang bakal PAS bawa di malaysia.....

    ReplyDelete
  25. Boleh Senjaliza terangkan disini bagaimana Islam disalahguna oleh Pas? Kalu boleh sertakan beberapa contoh konkrit untuk menyokong hujah awak.

    1. "UNDI PAS MASUK SYORGA"...So sekarang ini munafikin dan kafirun.. nak undi PAS sebab nak masuk syorga..syorga PAS!

    2. Nik aziz cakap.. Tuhan mencarut...tak apelah kalo tuhan berhala! kalo Allah subhanawtaalah tak mencarut...

    3. Org buka islam kata nik aziz boleh hina Islam.. ini mengelirukan orang Islam dan orang bukan Islam terus menghina Islam sebab nik aziz kata boleh..

    4. Golden Rule... Kalo nik azizi kata islam UMNO tak masuk syorga bagaimana kalo org UMNO kata Islam PAS tak masuk syurga?

    5. DAP nak di Islamkan PAS? atai Kuda Perang nak Islamkan org DAP..

    6. Kuda Perang ambi wudhu dulu dan bacalah berikut:-
    Ingatlah firman Allah Taala:يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ لَا يَأْلُونَكُمْ خَبَالًا وَدُّوا مَا عَنِتُّمْ قَدْ بَدَتِ الْبَغْضَاءُ مِنْ أَفْوَاهِهِمْ وَمَا تُخْفِي صُدُورُهُمْ أَكْبَرُ قَدْ بَيَّنَّا لَكُمُ الْآيَاتِ إِنْ كُنْتُمْ تَعْقِلُونَ (118) هَا أَنْتُمْ أُولَاءِ تُحِبُّونَهُمْ وَلَا يُحِبُّونَكُمْ وَتُؤْمِنُونَ بِالْكِتَابِ كُلِّهِ وَإِذَا لَقُوكُمْ قَالُوا آمَنَّا وَإِذَا خَلَوْا عَضُّوا عَلَيْكُمُ الْأَنَامِلَ مِنَ الْغَيْظِ قُلْ مُوتُوا بِغَيْظِكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ (119) Maksudnya: “Wahai orang-orang yang beriman! janganlah kamu mengambil orang-orang yang bukan dari kalangan kamu menjadi “orang dalam” (yang dipercayai). mereka tidak akan berhenti-henti berusaha mendatangkan bencana kepada kamu. mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. telahpun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulutnya, dan apa yang disembunyikan oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya telah Kami jelaskan kepada kamu keterangan-keterangan itu jika kamu (mahu) memahaminya. Awaslah! kamu ini adalah orang-orang (yang melanggar larangan), kamu sahajalah yang suka (dan percayakan mereka, sedang mereka tidak suka kepada kamu. kamu juga beriman kepada Segala Kitab Allah (sedang mereka tidak beriman kepada Al-Quran). dan apabila mereka bertemu dengan kamu mereka berkata: “Kami beriman”, tetapi apabila mereka berkumpul sesama sendiri, mereka menggigit hujung jari kerana geram marah (kepada kamu), Katakanlah (Wahai Muhammad): “Matilah kamu Dengan kemarahan kamu itu”. Sesungguhnya Allah sentiasa mengetahui akan Segala (isi hati) yang ada di dalam dada.” [Ali Imran: 118 & 119].

    ReplyDelete
  26. Terang-terang Lee Kuan Tew kafir, LKS LGE Ronnie Liew, Elizabeth Wong, Teresa Kok, Loke Siew Fook, Jeffry Oii jus to name a few.. INI YG DI SANJUNG KUDA PERANG.. Tun Abdullah, Najib, Muyihidin, dan banyak lagi..kenapa dianggap musuh.. Politik kan?

    Bagi Kuda Perang tanya diri dulu.. Kalau benar inikah yang dipintah oleh Allah SWT! jangan tanya fatwa manusia biasa dulu yg lengkap dengan perasaan dan hawa nafsu.

    ReplyDelete
  27. ADAPUN ORANG KAFIR
    ADALAH ORANG YANG PADA MULANYA ISLAM
    KEMUDIAN NYA TERLINDUNG LALU "U TURN" AMALNYA
    ORANG MUNAFIK JUGA ASALNYA ORANG ISLAM
    TETAPI YANG "MUNGKIR JANJI,TAK MINAT BAYAR HUTANG DAN BELOT PERJUANGAN/LARI ALIGNMENT PERJUANGAN"
    MANAKALA ORANG FASIK
    ADALAH ORANG ISLAM YANG
    LENTANG PUKANG UGAMANYA
    TAK TAHU HUJUNG PANGKAL
    KEMESJID RAJIN
    POKET PENOH NOMBOR EKOR !!!

    ReplyDelete
  28. Kepada kuda perang...melayu dah lama bersatu..buktinya melayu berjaya mengusir Malayan Union.....Cuma masalahnya ada pembangkang seperti PAS dan PKR yang memecahbelahkan rakyat dan merancuni pemikiran rakyat agar membenci pemerintah di negara ini.......

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..