Wednesday, August 5, 2009

ANTI ISA-keganasan FRU diselar

Rodziah Ismail, ADUN PKR, Naib Presiden PEKAWANIS, juga menghadapi tuduhan menyalahgunakan peruntukan kerajaan Selangor, hari ini telah menyelar keras tindakan Polis (FRU) menyuraikan himpunan mansuh ISA yang lalu.

Tindakan Unit Simpanan Persekutuan (FRU) dikatakan ganas dan tidak berperikemanusiaan dalam menangani himpunan tersebut. Beliau menyuarakan rasa kebimbangannya tentang keselamatan rakyat di negara ini terutamanya keselamatan kanak-kanak dan wanita yang tidak diambil berat oleh pihak yang sepatutnya menjaga keamanan negara.

Kawan setuju, Polis menjaga keamanan Negara, sebab itu pihak Polis terpaksa bertindak untuk mengawal keadaan. Polis mungkin bertindak dengan cara kasar apabila manusia-manusia yang menyertai demo sudah berubah kepada perangai binatang……….

Kenapa tidak ? Berapa ramai orang-orang awam yang tidak berdosa terlibat, kerugian harta benda, peniaga-peniaga kehilangan mata pencarian, pemandu-pemandu teksi yang tidak dapat mencari nafkah ?

Siapa mereka ? Bukankah mereka ini terdiri daripada rakyat yang menyara hidup dengan mencari rezki secara kecil-kecilan……

Janganlah hendak menuduh Polis bertaindak ganas, sedangkan kamu sendiri lebih ganas daripada haiwan……….

Kenapa dalang-dalang himpunan mansuh ISA ini menghilangkan diri bila Polis bertindak ? Kenapa biarkan anak-anak buah upahan ini bertempiaran lari ?

Sepatutnya pak-pak dalang inilah yang kedepan menghadapi Polis ?

Selepas itu bermulalah derama Rodziah Ismail, bersimpati, kononnya kanak-kanak menjadi mangsa keganasan FRU. Bukan kah Rodziah juga salah seorang penghasut agar masyarakat terutama orang Melayu berhimpun beramai-ramai ?

Jangan hendak salahkan Polis, tugas mereka adalah untuk menjaga keamanan Negara, kalau ada manusia-manusia otak mereng hendak menghuruharakan keadaan, maka mereka bertindaklah…………..

Syabas dan tahniah kepada anggota Polis dan FRU yang Berjaya mengawal keadaan dari tindakan ganas manusia-manusia yang sudah terpengaruh hasutan dalang-dalang yang mabuk kuasa………



4 comments:

  1. PUAK TU SAJE CARI PASAL,

    PATUT NYE BUKAN SEKADAR TEMBAK GAS...BAGI CUKUP CUKUP..BIAR SAMPAI MUNTAH HIJAU,(TAHNIAH POLIS -FRU/PGA} LAIN KALI TAK LAH MENGADA NGADA BADAK,NAK BERDEMONTRASI TAK TENTU PASAL.. MACAM ORG GILA...
    NI SI RODZIAH..SOKONG JE MEMBUTA TULI..BOGEL SOKONG,LIWAT SOKONG...APA NI ..KE..SEALIRAN..DGN.....TU..

    ReplyDelete
  2. Demo ada dimana-mana .... marilah kita saling berdamai.
    Salam kenal

    ReplyDelete
  3. Untuk menjadi pemimpin pun pandai-pandailah pilih parti.sebab nak shortcut last-last tunggu kena kerat.naik cepat turun pun cepatlah..FRU yang keterlaluan atau PR yang hilang ingatan?

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..