Sunday, June 28, 2009

MANEK URAI - Nik Aziz-pertahan kecaman, UMNO itu komunis dan Hadi-kembali serang UMNO

Semalam, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat terus mempertahankan kecamannya terhadap UMNO yang disifatkannya sebagai komunis dan sesat sebelum ini kerana didakwa menolak Islam.

Dakwa Nik Aziz lagi, ''UMNO menolak Islam dan mengambil kebangsaan (dasar perjuangan). UMNO tak ikut jalan nabi. Cuba ajar nak kata bagaimana (terhadap UMNO) yang tolak Islam, tolak Tuhan".

Dalam mas yang sama, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang kembali menyerang UMNO dengan menyifatkan UMNO mengkhianati agama kerana tidak menjadikan Islam sebagai agama yang memerintah.

Hadi mendakwa, Pas berusaha untuk menunjukkan Islam yang berkuasa dan berdaulat di negara ini telah dihalang, dikekang daripada segi kemudahan dan kewangan.

Mengapa lah dua orang yang bergelar Tok Guru ini begitu mudah memutarbelit fakta sebenar, mungkin dari kalangan yang bodoh dan dungu sahaja yang tidak dapar berfikir serta menerima bulat-bulat ungkapan seperti ini.

Ulasan yanggambi,

Cuba kita fikir betul-betul, apakah benar UMNO menolak Islam ? Apakah dalam Perlembagaan Persekutuan atau Perlembagaan UMNO sendiri tidak menyatakan perkara-perkara yang berkaitan dengan agama Islam ?

Betullah,dari segi nama UMNO tidak ada perkataan Islam, macam PAS dari asalnya Persatuan Islam SeMalaysia, bertukar kepada Parti Islam SeMalaysia, sepatutnya sebutan singkatnya PIS bukan PAS, kalau PAS sepatutnya Parti Ajaran Sesat, itulah yang betul kalau diambil kira cara pendekatan PAS dengan masyarakat Islam lebih kepada mencelaru, memfitnah serta menghasut.

Kalau kerajaan UMNO menolak Islam, mengapa Perlembagaan Negara masih mengekalkan bahawa Islam adalah agama rasmi dan bahasa Melayu adalah bahasa rasmi Negara.

Kenapa dalam Perlembagaan Negara meletakkan Bahasa Melayu adalah bahasa rasmi Negara ? Tidakkah kita ini terdiri dari kalangan orang Melayu beragama Islam. Pemimpin UMNO menyebut kebangsaan sebagai dasar perjuangan UMNO bererti, memperjuangan bangsa dan agama, kerana setiap orang Melayu beragama Islam.

Kalau tidak kerana bangsa Melayu berbahasa Melayu, mengapa pendokong-pendokong PAS yang paling lantang menentang serta mengkeritik perlaksanaan PPSMI (Pengajaran dan Pembelajaran Sains dan Matematik dalam Bahasa Inggris) di sekolah-sekolah.

Bukankah bahasa Melayu datang dari bangsa Melayu ? Apakah memperjuangkan bangsa Melayu yang berbahasa Melayu juga beragama Islam, UMNO di tuduh telah menolak Islam ?

Kalau PAS begitu lantang menghasut orang-orang Melayu supaya Kerajaan menghapuskan PPSMI, bermakna PAS juga memperjuangkan bangsa, tidak secara langsung PAS juga telah menolak Islam, bukan begitu ?

Tidakkah kerajaan UMNO selama ini telah membangunkan segala-galanya untuk kemudahan umat Islam di Malaysia ? Tidakkah sudah termaktub dalam Perlembagaan Negara segala peruntukan untuk kepentingan umat Islam tidak boleh dipertikaikan oleh agama-agama lain di Malaysia ?

Apakah DAP yang menjadi tulang belakang PAS untuk berkuasa di Malaysia ini akan sama-sama mempertahankan apa yang telah termaktub dalam Perlembaaan Negara ? atau DAP akan bersetuju dengan PAS untuk menjadikan Malaysia sebuah Negara Islam tulin ?

Tak payahlah Nik Aziz dan Haji Hadi hendak berbohong dalam perkara ini, janganlah menambah-nambahkan lagi dosa menghasut umat Islam di Malaysia, khususnya di DUN Manek Urai. Janganlah salah gunakan ilmu serta berstatus Tuan Guru untuk kepentingan diri sendiri…..

Kalau Nik Aziz menuduh UMNO penyebab berlakunya perpecahan umat Melayu di Malaysia, sebenarnya PASlah dalang yang bakal menghancurkan umat Melayu dan Islam dalam Negara atas nama agama.


2 comments:

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..