Friday, June 5, 2009

PAKATAN RAKYAT – PAS sibuk bermuktamar, PKR sibuk menyambut kemenagan Penanti, DAP mula mengorak langkah menunjukkan kuasa……….

Dalam masa PAS penuh ghairah, bersemangat menyempurnakan Muktamar ke 55, dalam keriangan PKR menyambut kemenangan PRK Penanti, dengan kemegahan orang-orang Melayu dalam Pakatan Rakyat meyambut perlantikan Dr Mansor ADUN baru Penanti dilantik Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang. DAP sudah mula menunjukkan sifat-sifat sebenar mereka yang dipendamkan selama ini, inilah masanya DAP menunjukkan taring di atas kebodohan-kebodohan Melayu dalam PKR dan PAS.

DAP kata, “ tak pe lah, dapat Pulau Pinang saja, Perak pun gua sudah terlepas, Selangor tak pe, kasi can sama dia olang dulu, gua kasi kuat Penang dulu “. Itulah nasib bila dah BERSEKEDUDUKAN, tanpa sijil perkawinan…..akad nikah ( nanti PAS marah pulak, tak Islam )........

BERSEKEDUDUKAN, memang kerja seronok kata orang, tak payah fikir nak dapat anak berbilang-bilang, tak payah nak fikir pasal masa depan berkeluarga, yang penting masing-masing puas dan nikmat sudahlah………….. BERSEKEDUDUKAN terjalin macam-macam sebab, ada yang kata pasangan deme penuh nikmat, ada yang kata masing-masing berlainan agama, tak boleh berpoligami, ada juga kata pasangan deme banyak harta, ber-uanglah katakan………yang paling mudah deme kata “ lu suka, lu boleh tunggu, lu tak suka boleh cau maa………., gua sudah dapat apa gua mau maaa…… “

BERSEKEDUDUKAN dalam Pakatan Rakyat, kalau deme kata deme ikhlas untuk bersatu menentang ketidakadilan dalam Negara, mengapa DAP sehingga sekarang tidak pernah menyuarakan agar mereka didaftarkan dibawah satu lambang ? Macam Barisan Nasional !!!!!!!!!!!, bertanding dibawah satu logo satu bendera ?

Mengapa PKR tidak juga mahu bersuara ? Pemimpin PKR hanya tahu membawa cerita fitnah, memburuk-burukkan kepeimpinan UMNO dipelusuk kampung. PAS juga, kawan masih belum dengar lagi dalam mukatamar ke 55 yang sedang berlansung ni, ada satu usul dari para perwakilan mendesak kepimpinan PAS mendaftarkan Pakatan Rakyat bawah satu parti. Cakap je berdegar-degar yang boleh harap, sampai jatuh serban, kupiah dari kepala………….

Kesempatan itulah yang diambil DAP semalam, apabila DAP menunjukkan kuasa dalam perlantikan Yang DiPertua Majlis Perbandaran Seberang Prai, Pulau Pinang. Lapan orang Ahli MPSP PKR hanya mampu memboikot majlis upacara angkat sumpah YDP baru didepan Lim Guan Eng, Ketua Menteri. Apa kata DAP pada orang PKR lapan orang ni “Lu tak suka, lu boleh cau maaaa….” Padan muka deme………

Itulah yang kawan gelar deme semua BERSEKEDUDUKAN, DAP dah mula tunjuk taring, DAP sudah mula tunjuk kuasa tanpa perlu berunding dengan pasangan-pasangan bersekedudukan mereka.

DAP tahu, Anwar tidak boleh membantah, Anwar ibarat kerbau dicucuk hidung. Anwar berani ke nak melawan, sedangkan dia dah buat macam-macam masalah, Anwar tahu yang nak bela di mahkamah nanti semua peguam-peguam DAP, maut nanti Anwar……………… itulah cara DAP untuk menapak di Malaysia, gunakan pemimpin Melayu yang bermasalah, pecahkan perpaduan Melayu, kemudian perintah………..

Kawan tidak menafikan semasa Pulau Pinang diperintah BN, UMNO memberi kuasa kepada GERAKAN menerajui negeri, tetapi GERAKAN dan MCA tidak rakus macam DAP. GERAKAN dan MCA pandai menghurmati kepimpinan UMNO/BN, setiap tindak tanduk pemerintahan negeri, mereka berbincang sebaik-baiknya dengan UMNO sebelum membuat keputusan, GERAKAN dan MCA juga tahu diri untuk menghurmati kepimpinan tertinggi UMNO/BN.

Orang-orang Melayu dalam PKR dan PAS perlu sedar ini semua, jangan kerana terlalu fanatik dengan Islamnya PAS, terlalu fanatik dengan Anwar, deme semua dipergunakan oleh orang lain untuk mendapatkan kuasa, jadi-jadilah deme semua sentiasa ditipu Anwar……… Anwar semata-mata nak menutup kejahatan yang dia buat sendiri, dia sanggup buat apa saja termasuk jual bangsa, agama dan Negara asal tercapai cita-cita dia, deme juga yang meyesal nanti……….

No comments:

Post a Comment

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..