Monday, June 29, 2009

MANK URAI – PAS samakan UMNO dengan Firaun






Apakah pengundi-pengundi dalam kawasan Pilihan Raya Kecil DUN Manek Urai juga beranggapan begitu ?

Kawan rasa cukuplah hanya setakad pemimpin-pemimpin PAS sahaja yang telah buta hati, jangan anda juga terlibat dalam golongan orang-orangyang tidak bersyukur dan berterima kasih.

Pengundi-pengundi DUN Manek Urai lebih matang dan bijak membezakan Firaun dengan UMNO. Firaun sudah tecatat dalam Al Quran dengan sifat-sifat zalimnya serta mengakui diri sendiri Tuhan kepada manusia.

Adakah Pemimpin-Pemimpin UMNO juga mengaku diri mereka Tuhan macam Firaun ?

Setahun kawan, kepimpinan UMNO sejak dari dulu sehingga sekarang tidak ada yang menyebut bahawa mereka Tuhan segala manusia di bumi Malaysia ini. Mereka adalah orang-orang Malayu yang beragama Islam, macam Nik Aziz, Hadi Awang dan penyokong-penyokong PAS juga.

Adakah kepimpinan UMNO telah menzalimi rakyat Malaysia, rakyat Kelantan khususnya di Manek Urai ?

Setahu kawan, tiada rakyat sengaja dizalimi atau di anianya oleh kepimpinan UMNO, kalau ada yang mendakwa diri mereka dizalimi, itu adalah satu FITNAH yang amat dasyat sekali.

Mungkin ada yang mengatakan, Anwar dizalimi, janganlah kita tepengaruh dengan putar belit Anwar, dia yang telah menzalimi dirinya sendiri.

Cuba kita fakir sewaras-warasnya, walau pun Negeri Kelantan diperintah oleh PAS, kerajaan UMNO/BN tidak pernah mengabaikan kebajikan untuk rakyat Kelantan, fikirlah baik-baik……………… catatkan dalam buku satu persatu perkara yang dibuat oleh kerajaan UMNO/BN untuk rakyat Kelantan…………

Itukah caranya PAS untuk menapatkan sokongan dari pengundi-pengundi Manek Urai ?

Mari kita sama-sama teliti catatan yang didapati dari blog pakcik-orangkampung.blogspot ini :-

pakcik-orangkampung.blogspot.com

Saya tanya lagi, “agok-agok pokcik, BN ko PAS mene ngundi kali ni?”. Katanya, “dulu-dulu kito wi mene ko UMNO, pah tu kita wi ko PAS, tapi kali ni kito raso kito wi ko UMNO pulak. Gilir-gilir lah”.Tanya saya lagi. “Bakpo lagu tu pulok pokcik?”. Katanya, “PAS lo ni koho berat. Habis tanoh-tanoh ore kampong dio nok amik wat lade (lading) rakyat. Amik saline I/C ore kapong nga sain (tandatangan) sekali katanya nok wi tanoh, tapi wat modal untuk nipu. Puok-puok dio gi royat ko Tok Guru Nik Aziz ore kapong stuju doh nok wat lade rakyat. semuo pakat sain doh. Padahal puok-puok dio wi ko tokey-tokey cino untuk buko lade. Cino buleh 2,000 ekar tanoh tapi kito ore kapong buleh RM200 jah sebule. RM200 tu mace gaji mandul jah. Gapo dio lagu tu..”

Jadikan diri kita bebas dari penjajahan pemikiran makhluk-makhluk yang terdapat alam PAS, jadikan diri kita pengundi yang bijak demi untuk genarasi yang akan datang………

Yakinlah, bahawa UMNO/BN akan terus memperjuangkan martabat bangsa dan agama untuk pengundi-pengundi di DUN Manek Urai.





1 comment:

  1. aku risau betul ngan nik aziz skrang ni..makin lama makin merepek, ckp ikut suke hati dia je..jangan dia ngaku tuhan dah le..

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..