Friday, June 19, 2009

NIZAR-bila jiwa sudah dikuasai


Petang tadi Nizar telah mefailkan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Rayuan yang telah mengisytiharkan Dato’ Dr Zambry sebagai Menteri Besar Perak yang sah pada bulan Mei yang lalu. Nizar bersama peguamnya Leong Cheok membuat permohonan kepada Ketua Hakim Negara supaya kes itu didengar dihadapan 11 orang Hakim.

Begitulah bila nafsu sudah menguasi diri, walau pun Nizar selalu mengungkapkan dalam ceramah-ceramah PAS dihadapan orang ramai, bahawa kuasa di atas dunia ini sementara, Allah hanya meminjamkan kepada seseorang manusia yang dikehendakinya dan akan mengambilnya semula bila Allah menghendakinya.

Apa sebenarnya yang telah menguasai diri Nizar ?



Adakah kerana rakyat ? atau agama ? atau bangsa ? atau Negara ? atau rasa ralat untuk meninggalkan, kerusi empuk Menteri Besar, rumah besar, kereta besar ? atau kuasa yang besar ? atau pun kerana diri sudah terpaksa sujud dan tunduk dengan tok-tok dalang ?

Kalau kerana mempertahankan kuasa, rakyat, bangsa, agama, Nizar sepatutnya sudah redha dengan Qada’ dan Qadar Allah. Nizar selaku orang yang berpendidikan dan juga warak sepatutnya boleh menerima hakikat bahawa kerajaan beliau telah tumbang kerana tidak cukup majority kerusi dalam Dewan Undangan Negeri.

Nak di katakan kerana, kerusi, rumah dan kereta, kawan berpendapat, sebagai seorang yang nampaknya warak, tidak mungkin ada sifat-sifat tamakkan harta benda, ini semua bersifat duniawi sahaja.

Kalau kerana sudah tunduk dengan arahan tok-tok dalang DAP, yang ini kawan rasa betul……….. Kalau tidak, mana mungkin Nizar sanggup menderhaka kepada Sultan Perak, mana mungkin Nizar menentang perlembagaan, mana mungkin Nizar masih tidak berpuas hati dengan keputusan undang-undang Mahkamah, mana mungkin Nizar sanggup menjatuhkan martabat selaku pemimpin Islam dengan melakukan perkara-perkara yang tidak beretika di dalam Dewan Parlimen.

Sepatutnya, Nizar menghurmati maruah Parti PAS yang selama ini menonjolkan Islam sebagai teras perjuangannya, tetapi kerana diri telah dikuasai unsur-unsur ganas, liar, Nizar lupa pesanan Tok Guru. Nizar tidak lebih hanya sebagai boneka bagi DAP dan PKR mencapai cita-cita mereka untuk menghancurkan bangsa, agama dan Negara…… Kalau tidak, mana mungkin DAP dan PKR begitu lantang mempertahankan perjuangan Parti Komunis Malaya…….

1 comment:

  1. Salam yanggambi,
    Si Nizar ni rupa je yang tinggal milik dia, roh dan jiwanya telah dipajakkan kepada dap dan cina komunis. Buntutnya dipajakkan kepada PKR (DSAI(?))
    Manusia yang patut dihumbankan kedalam kandang harimau. Kurang ajarnya kepada Sultan dan semua rakyat Malaysia tidak dapat dimaafkan selamanya sehingga 7 keturunan ~ bERANIKAN hATI

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..