Monday, June 15, 2009

MANIK URAI – PAS menanti detik termakbulnya ramalan sifu fengsui Lee Kuan Yu, Menteri Mentor Singapura


Nampaknya menjelang pilihan raya kecil DUN Manik Urai, PAS dan Pakatan Rakyat sudah tidak yakin dengan keangkuhan diri. PAS makin tertekan dengan keangkuhan diri apabila kunjungan hurmat Cina talam dua muka bernama Lee Kuan Yu, Menteri Mentor Singapura memberi pengharapan yang akan PAS dan Pakatan Rakyat memerintah Malaysia.

Nik Aziz seolah-olah terpaku, keangkuhan Tuan Guru mula menyerlah lagi bila Lee Kuan Yu memberi keyakinan, Tuan Guru sudah hilang keyakinan dengan ketentuan Allah, sudah mula menunjukan keriakan akan melihat bagaimana kepimpinan UMNO dan penyokong-penyokong UMNO rebah, bertempiaran lari seperti mana Tanah Melayu dikuasai Parti Komunis Malaya selepas Jepun menyerah.

Sifu fengsui Lee Kuan Yu, begitulah keyakinan diberi kepada Tuan Guru, begitulah juga cara-caranya sifu Lee memecah dan memerintah orang-orang Melayu di Singapura.

Cuba kita Tanya orang-orang Melayu di Singapura, apa sifu Lee buat ke atas hak-hak Melayu ?

Bagaimana kampong-kampong Melayu Singapura dibenamkan, penduduknya ditaburkan keserata bumi Singapura supaya tidak ujud kelopok besar Melayu.

Di Malaysia, kalau ada penempatan-penempatan Melayu atau Cina atau India yang hendak dimajukan untuk kepentingan awam, kerajan tetap menyediakan tempat dalam kelompok yang sama disamping pampas an.

Bagaimana tanah-tanah milik orang Melayu dirampas begitu sahaja dengan alasan untuk kepentingan awam ? Kalau di Malaysia, satu inci tanah milik kaum Cina kerajaan terpaksa membayar berjuta-juta ringgit walaupun setiap pembangunan itu untuk kepentingan awam.

Bagaimana tapak waris kesulatan Melayu Singapura dirampas dari keturunan akhir Singapura ? Kalau di Malaysia, sudah pasti kerajaan akan dapat perarakan mega dari rakyat untuk membantah, lebih-lebih lagi dari penyokong-peyokong DAP, PKR dan PAS (dia orang ni kerja lain tak de, asyik nak berdemontrasi je).

Bagaimana sifu Lee menangni kumpulan-kumpulan parti pebangkang di Singapura ? Tidak ada rakyat Singapura berani menonjol diri mengaku penyokong pembangkang, lebih-lebih lagi orang Melayu. Cuba Tanya Sifu Lee, macam mana dia bersikap tidak adil kepada pemmpin-pemimpin pebangkang Singapura ? Kalau di Malaysia macam-macamlah kena lebel dari luar atau dalam Negara, Rejim Firaunlah, mencabul hak asasi manusialah.

Bagaimana pula dengan agama Islam ? Tanya sifu Lee, masjid mana yang boleh pasang pembesar suara diluar, nak dengar azan pun jangan harap. Kalau hari Jumaat, kalau yang tidak ke Masjid, jangan harap hendak dengar khatib baca khutbah. Di Malaysia, kalau khatib tu penyokong PAS yang baca, pendek kata 5 batu dapat dengar ceramah dalam khutbah, puak-puak ni pasang sekuat-kuatnya supaya orang dengar ceramah PAS, bukannya khutbah Jumaat.

Itulah saat-saat yang ditunggu oleh Tuan Guru Nik Aziz, nak tunggu terakbulnya ramalam sifu Lee, “ PAS dan Pakatan Rakyat sudah sampai masa untuk memerintah Malaysia dengan pertolongan sahabat-sahabat Cina di Malaysia “

Mengapa sifu fengsui Lee, tanpa malu dan segan berkata begitu ? dan apa janji Tok Guru Nik Aziz padanya bila sifu fengsui Lee bertanya, “apa akan berlaku kepada rakyat berbilang kaum ( sebenarnya kaum Cina) di negara ini jika parti Islam itu memerintah”

Janji Tok Guru Nik Aziz, “PAS akan menjadi pembela kepada semua kaum kerana itulah slogan PAS iaitu "PAS untuk semua".

Janji Tok Guru Nik Aziz lagi, “rakyat pelbagai bangsa di negara ini akan mendapat layanan sama rata dari pemimpin PAS sekiranya parti itu menguasai negara pada masa akan datang".

YG nak Tanya Tok Guru: Sama rata macam mana Tok Guru ? Ada kah sama rata macam pemrintah komunis, rakyat dibagi sama rata, tidak ada lebih atau kurang, harta-harta semua milik kerajaan, syarikat hak kerajaan, industri hak kerajaan, kebun ladang hak kerajaan, lain semua hak Tok-Tok Guru dan kuncu-kuncu Pakatan Rakyat, macam tu ? Kata nak wujudkan sebuah Negara Islam sebenar, macam mana Tok Guru ?

Janji Tok Guru Nik Aziz pada sifu fengsui Lee, “hubungan antara kerajaan dengan Republik Singapura juga akan berjalan baik sebagaimana biasa walaupun negara pada waktu itu ditadbir oleh pemimpin yang mentadbir secara Islam”.

Komen YG : Di Kelantan mungkin boleh Tok Guru, Kelantan majority orang Melayu Islam +- 90%, kalau seluruh Malaysia, dicampur pulak dengan DAP dan PKR, boleh ke ? Karpal Sing dan Lim Kit Siang bagi ke ? Anwar suka ke ? nanti bertambah teruklah hukuman liwat yang Anwar kena kalau mengikut hukum hudud, tapi Anwar kata tak pe, Tok Guru boleh bebaskan, macam Mat Sabu dulu tu………

Kata Tok Guru lagi, “kehadiran saya ke rumah ibadat masyarakat Buddha sebelum ini termasuk menerima rombongan pemimpin pelbagai agama termasuk Kristian di negeri itu juga turut menjadi bukti dasar hubungan baik dan mesra menurut Islam telah diamalkan oleh parti Islam itu di negeri berkenaan hampir 20 tahun lalu”.

Komen YG : Patung Hindu kat Batu Cave tu, Kerajaan PAS ke yang benar buat besar-besar, bukan kerajaan UMNO/BN ? Setahu kawan penyokong-penyokong PAS yang bersemangat menghasut orang-orang Melayu buat demo membantah apa-apa sahaja yang kerajaan UMNO/BN meluluskan apa saja berhubung dengan Agama lain……

Apa jawab penyokong-penyokong Pakatan Rakyatdalam blog mereka “Orang2 Singapore pun dah tahu UMNO akan Bee End akan dkuburkan....Pastikan Manik Urai tempat pesemadian UMNO!”

Begitulah keangkuhan, ketakburan, keriakkan pendokong-pendokong PAS, tanpa menghiraukan janji-janji Tok Guru itulah bakal pemusnah bangsa dan agama. Kerana itulah Tok Guru melebel pendokong-penokong Kerajaan Perpaduan macam Haji Hadi “boneka UMNO”

Kerana itu juga Yap Kok Seng, Timbalan Presiden Kelab Penyokong PAS menghalang penyokong-penyokong kerajaan macam Haji Haji dan kawan-kawannya datang ke Manik Urai untuk berkempen. Cina sekor ni nak pastikan Tok Guru Nik Aziz dapat menjayakan ramalan sifu fengsui Lee di DUN Manik Urai termakbul.

Pengundi-Pengundi bijak di DUN Manik Urai, berfikirlah sematang-matangnya, awasi manusia-manusia yang menggunakan agama Islam untuk menjual Negara, bangsa dan agama untuk kepentingnya.

4 comments:

  1. Sdr. YG,

    Demi perpaduan Melayu dan "kerajaan perpaduan".
    Demi tidak membazir duit rakyat/pembayar cukai.
    Demi One (1)Malaysia,
    Demi rakyat didahulukan.
    Demi pencapaian diutamakan.
    ....................
    ....................
    Demi sesama sebangsa, seagama.

    Saya cadangkan, TAK PAYAHlLAH UMNO BERTANDING LAWAN PAS DI MANIK URAI tuu..

    Pemberita2 Surat Khabar/TV tak susah2 nak cari/buat cerita untuk kempen,
    Menteri2 & pegawai2 parti tak lah bersusah payah tidur/ bermuka2 di kampong2 pengundi Manik Urai,
    Menteri2 & pegawai2 boleh fikir tentang nak selesai ekonomi gawat & isu2 negara,
    Polis2 pun boleh tumpu kepada kes2 jenayah yang menjadi2 ini,
    SPR tak buang duit berjuta2. Guna duit untuk bina rumah PPRT di Manik Urai,
    Kain2 bendera parti2 bertanding dapat dijimatkan. hadiahkan duit kos kain tu kepada fakir miskin,
    DLL......

    Barulah rakyat respek pada AMNO, cakap serupa bikin, istiqamah dengan dasar, telus, berintegriti.

    Kalau tidak, tak guna YG & lain2 berbuih mulut dok cakap nak perbetulkan AMNO, .... buang masa saja.
    Baik le pangkah PAS! sokong jugak ulamak, walaupun ulamak kejian AMNO.

    ReplyDelete
  2. Sdr Abuza,

    Gini lah, cuba kita jangan pandang sebelah mata, orang kata kalau selalu tutup mata sebelah lama-lama jadi dajal, tinggal satu mata...........

    Manik Urai, YB DUN mati, Penanti, di atas permainan PKR nak tunjuk kuat, PKR tau Penanti kubu kuat mereka macam kubu LTTE kat Sri Langka (akhirnya dibaham tanah juga), UMNO bukan bodoh nak ikut perangai budak-budak PKR..

    Abuzar yakain ke, Kerajaan PAS di Kelantan tak guna duit rakyat untuk pesediaan habis-habisan nak lawan UMNO ? Entah-entah isteri Tok Guru Nik Aziz tengah gi rumah kerumah pengnudi Manik Urai sambil diekori lori bawak barang, hantar beras gula macam kat PRK Pengkalan Pasir dulu, berlumba-lumba gi antar pasir depan ruamah pengundi dengan lori cat kepala hijau. Bukan ke duit rakyat juga ? atau pun duit turun dari langit ?

    ReplyDelete
  3. berhati2 dan beruaspada dgn kedatanggan "LKY" tu.tentu ada muslihat disabaliknya,saya orang SINGAPORE(tapi bukan orang singapura)dua ejaan & sebut yg berbeza.Takut2 nanti KELANTAN MENJADI GO...LAN...TAN

    ReplyDelete
  4. Susah orang dah giler kuasa nih bro..selagi tak dapat jadi tuhan memang tak berenti nik ajis ni..sapa tak ikut cakap dia memang akan masuk neraka punya..kalau ikut walaupun penzina dan peliwat sekalipun akan dibersihkan dosa..kalau tak caya cuba jumpa dia dan terus sumpah nak ikut dia macam kak elly buat..comfirm masuk syurga..pasal dia yang tentukan...Hidup Islam..Hidup UMNO

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..