Wednesday, June 24, 2009

Anwar kecut perut – Dewan Rakyat lulus Undang-Undang DNA



Semalam Dewan Rakyat telah meluluskan Dewan Rakyat Rang Undang-Undang Identifikasi Asid Deoksiribonukleik (DNA) 2008 dengan beberapa pindaan sebagai langkah untuk mengenal pasti individu yang terlibat dengan kegiatan jenayah akan menjadi lebih pantas.

Tujuan utama penggubalan rang undang-undang berkenaan ialah menubuhkan Bank Data Forensik DNA Malaysia yang berfungsi menyimpan profil DNA daripada mana-mana analisis forensik yang dijalankan oleh Jabatan Kimia Malaysia, Makmal Forensik Polis Diraja Malaysia dan agensi-agensi lain.

Mengapa wakil-wakil rakyat dari pembangkang terutama PKR beria-ia sangat membahaskan pembentangan Undang-Undang tersebut, sebelum ini beria-ia membantah, lebih-lebih lagi Ketua Pembangkang Anwar Al Juburi.

Puak-puak pembangkang ini kerjanya asyik memandang rendah serta curiga apa sahaja akta dan undang-undang yang dibentangkan oleh Kerajaan BN. Mereka beranggapan, setiap akta dan undang-undang yang diluluskan dalam Dwan Rakyat tidak adil bagi mereka, kalau untuk rakyat tidak mengapa.

Kenapa puak-puak pembangkang ini takut sangat setiap undang-undang Negara diluluskan ?

Tidak lain dan tidak bukan disebabkan puak-puak pembangkang inilah manusia-manusia yang suka melanggar undang-undang. Bagi mereka undang-undang yang ada dalam Negara semuanya tidak adil, undang-undang yang dibuat oleh Barisan Nasional, sebab itu puak-puak ini tidak mahu ikut undang-undang.

Samalah macam satu orang ADUN PAS dari Changkat Jong dulu, sampai kan lorong khas untuk laluan motorsikal pun dia sapu, kerana tidak mahu ikut undang-undang kerajaan.
(lihat gambar)

Yang paling teruk Ketua Pembangkang Anwar Al Juburi, inilah manusia ang jadi idola puak-puak PKR dan PAS, langsung tidak menghurmati Undang-Undang di Malaysia. Segala kemungkaran yang dia buat, dia salahkan kerajaan UMNO/BN, kalau tidak masakan dia beri syarat “gugurkan tuduhan liwat jubur orang” kalau UMNO hendak wujudkan kerajaan perpaduan.

Baru sekejap tadi kawan dapat maklumat dari blog “master dedah” ujian DNA Anwar di Australia didapati positif. Apa lagi bertambah-tambahlah kecut beruk si Anwar ni, kawan dengar-dengar dah cari-cari peluang nak cabut…………….kesian Kak Wan, nampaknya kebasahan sendirian lah lagi………

Ini ada seorang lagi perangai Wakil Rakyat pembangkang, Ahli Parlimen PKR Kapar (seperti digambar), sampai Mahkamah keluarkan waran tangkap setelah didapati gagal menghadiri siasatan awam berhubung kematian mengejut pelakon K. Sujatha. Kalau dengar dari cakap bukan main lagi, dialah orang yang serba tahu hal-hal perbuatan jahat orang-orang BN, tapi kenapa pulak cuba mengelak bila Polis hendak buat siasatan ?

Kepada baluci-baluci pakatan rakyat, sepatutya sudah nampak segala penipuan pemimpin-pemimpin mereka, inilah sebahagian dari manusia-manusia sanggup menipu rakyat untuk berkuasa dalam Negara.

Kalau mereka berjaya menguasai Negara, Malaysia akan diperintah oleh penzalim-penzalim untuk menindas rakyat, mana taknya, undang-undang hanya digunakan pakai untuk rakyat, tetapi tidak untuk mereka, macam komunis……..

4 comments:

  1. SALAM..

    HUHUHU..ANUAR TAK ADA ARAH NAK LARI DAH...

    ReplyDelete
  2. Jap g mesti wat PC, ader org nak bg C4 kat dia ... kahkahkah ~ rasa2 pasni g kedutaan mana laks?? Tangkap sama dia!!!

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum..moga diberikan hidayah dalam menulis..:)

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..