Sunday, July 26, 2009

Se ekor lagi kuda tua melompat ke kandang “pakatan rompak”-PKR


Selepas Chua Jui Meng, kini bekas Naib Presiden MIC, S.S. Subramaniam pula melompat menyertai PKR.

Subramaniam, 63, bekas Ahli Parlimem Segamat juga Setiausaha Parlimen Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri mengambil keputusan menyertai PKR dengan alasan,

"Saya menyertai PKR bukan kerana jawatan, saya sudah rasai jawatan yang secukupnya... saya bukan sertai kerana wang, saya ada wang secukupnya tapi saya sertai kerana suasana politik semasa,"

Komen : Betul cakap Subra, dia sudah rasa duduk jawatan tinggi, sudah ada banyak wang masa dalam BN dulu. Subra sudah puas mengaut kekayaan sehingga mengabaikan kaum India yang banyak hidup melarat, sekarang Subra sudah melimpah dengan wang hasil memerah titik peluh kaum India yang meletakkan Subra untuk memimpin mereka.

Inilah keling paria yang amat bijak menggunakan kesempatan semasa diberi kepercayaan oleh kaum India untuk bersama kerajaan BN. Keling paria inilah yang telah meletakkan kaum India di bawah jagaan dia dalam keadaan tidak terbela sehingga kaum India sendiri bangkit menentang kerajaan BN.

Apabila merasakan kaum India sudah tahu ketidak amanah dia serta sudah merasai dipinggirkan ahli-ahli MIC, maka keling paria sekor ini pun mencari peluang kedua untuk mencari kekayaan di dalam kandang “pakatan rompak” bersama PKR.

Kaum India begitu mudah tertipu dengan muslihat keling paria sekor ini, inilah keling paria yang tidak amanah serta bertanggungjawab ketika diberi amanah oleh kerajaan BN untuk membela nasib kaum India.

Sebelum ini seoarang apek tua dari MCA yang sudah puas mengaut kekayaan semasa bersama kerajaan BN, menyertai PKR atas alasan dalam era baru berjuang dalam satu parti yang mengamalkan untuk satu kaum sudah tidak releven lagi, begitu juga dengan Subra….

Bagaimana dengan Anwar Al Juburi ?

Anwar juga pemimpin yang korup semasa dalam kerajaan BN, Anwar telah mengkhianati kepercayaan orang-orang Melayu dengan merompak kekayaan Negara serta mengkhianati amanah orang-orang Melayu.

Begitulah bijak dan liciknya kerua penasihat PKR, Anwar Al Juburi memainkan peranan untuk menjayakan agenda politiknya. Anwar, dengan bermodalkan janji untuk menghapuskan hak-hak Melayu dan Bumiputera telah berjaya memikat dua ekor kuda tua dari MCA dan MIC.

Apakah orang-orang Melayu-Bumiputera tidak Nampak kelicikkan pengkhianat Anwar Al Juburi ?

Anwar, sanggup mengadaikan maruah bangsa dan agama semata-mata untuk mencapai cita-cita politiknya.

Cuba kita fikir, mengapa DAP begitu teguh berdiri di belakang Anwar ? Tidakkah kita semua ingat semasa Anwar bersama kerajaan BN, DAP menjadikan Anwar tempat lemparan kata cerca dan kini Anwar diangkat, dilambung setinggi langit semata-mata kerana Anwar akan mengkhianati bangsa dan tanah air sendiri…..

Kini lengkaplah sudah pengkhianat dan perompak Negara berkumpul dalam satu kandang “pakatan rompak”. Satu Melayu, satu Cina dan satu India………



8 comments:

  1. Salam,

    Harta, pangkat dan wanita, melemahkan jiwa.

    ReplyDelete
  2. salam.. biarkan.. si luncai terjun dengan labu-labunya... sungai yang di darati.. telah kering.. tiada air lagi..kehilangan kambing-kambing ini...dapat membersihkan kandang-kandang yang bersepah dengan sampah.

    ReplyDelete
  3. salam alaikum...

    memang dah banyak org2 BN
    yg telah mendapat laba
    dan keuntungan peribadi drpd kerajaan BN...
    melompat keluar ke sana sini...

    kononnya BN dah tak betul...
    dah tak senonoh...

    puaaaaahhhhh...
    dulu BN lah yg betul yg benar...

    sekarang kononnya dah tak elok...
    tak baik...
    yg buruk semua UMNO BN!!!!!

    ReplyDelete
  4. betul bro, mereka sudah satu kapal sekarang. Bila dah disisih dari parti mereka sanggup sertai Anwar dan konco2nya.

    apa jenis manusia lah diorang ni... adoi

    ReplyDelete
  5. Terima kasih bro,

    Sudah sampai masanya Melayu mesti bersatu, untuk pertahankan maruah bangsa dan agama.

    ReplyDelete
  6. Kira-kira org UMNO le ni. Pak Caq apolitical.. dah tahu lbh byk rahsia dalaman. Yang nampak nyata byk wayangnya.. Ari2 berastaghfar kerana rakyat terpedaya..

    ReplyDelete
  7. Lompat pun lompatlah, dah tak da apa dah..... ada gigi ngan gusi jaaa. Dia p pun bukan dapat apa, cuma nak cari glamour ja.

    Dia ingat dia power lagi kot, Biasalah orang macam ni, bukan sorang dua ramai sgt dah yang rakyat tak leh terima tapi nak kedepan juga. Tak dapat pintu depan, pintu belakang dia sontot, macam Anwar tu....

    Kita tengoklah nanti apa depa boleh buat.

    ReplyDelete
  8. Terima kasih daaziz dan ratuayu, kawan juga terasa sangat sedihnya bila orang Melayu tidak berfikir dan terlalu taksub dengan tipu helah puak-puak ni.....

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..