Wednesday, July 29, 2009

Muhyiddin - Pusat tak pernah aniaya Kelantan, Nik Aziz melontar fitnah


Tok Guru Nik Aziz, terlalu banyak membohongi rakyat Kelantan dengan membuat fitnah Kerajaan UMNO-BN menganiaya rakyat Kelantan.

Nik Aziz sering menyebut bahawa Kerajaan UMNO-BN telah menyekat Kerajaan PAS Kelantan dari mendapat kemudahan peruntukan, yang mana berkewajipan Kerajaan UMNO-BN menyalurkan peruntukan mengikut perlembagaan.

Nik Aziz juga mempertikaikan penubuhan JPP (Jabatan Pembangunan Persekutuan) di Kelantan untuk menyalurkan peruntukan.

APA KATA TAN SRI MUHYIDDIN YASSIN :

“Kerajaan Pusat tidak pernah menganiayai kerajaan mana-mana negeri yang diperintah pembangkang termasuk Kelantan”, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

“Sebaliknya, Kerajaan Pusat telah melaksanakan tanggungjawabnya seperti yang termaktub dalam Perlembagaan. Contohnya, Kerajaan Pusat memperuntukkan RM7 bilion bagi melaksanakan pelbagai program pembangunan di negeri itu menerusi Rancangan Malaysia Kesembilan”.

"Kita tak pernah abaikan Kelantan. Misalnya kerajaan Persekutuan menyediakan RM600 juta dalam bentuk pinjaman mudah untuk membantu kerajaan Kelantan membiayai projek bekalan air bersih. "Sebenarnya tidak ada negeri pun yang dianiaya atau tidak diberi peruntukan. Maknanya daripada segi tanggungjawab pusat kepada negeri, kita telah laksanakannya," katanya.

KOMEN : Amat malang sekali lahirnya fitnah dari seorang yang bergelar Tok Guru, apakah rakyat di Kelantan masih tidak sedar perubahan pembangunan yang ada di Kelantan ?

Itu sebahagian sahaja yang dinyatakan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin, kawan rasa banyak lagi peruntukan-peruntukan yang telah diturunkan untuk kepentingan rakyat Kelantan. Di mana yang dikatakan Kerajaan UMNO-BN mendiskriminasi kerajaan PAS-pakatan rakyat ?

Berhubung dengan penubuhan JPP (Jabatan Pembangunan Persekutuan) di Kelantan untuk menyalurkan peruntukan. Kawan rasa kalau PAS sekali pun akan berbuat demikian, PAS akan mengwar-warkan kepada rakyat, “inilah dia projek kerajaan PAS”, sedangkan semuanya adalah datang dari Kerajaan UMNO-BN untuk rakyat.

Kawan berpendapatlah, apa perlunya kerajaan UMNO-BN melayani kerajaan PAS-pakatan rakyat Kelantan. Semasa PRK di Manek Urai, apa kata pemimpin-pemimpin Pas ? Inilah bentuk "rasuah politik" UMNO-BN.

Tuduhan yang sama akan dilemparkan kepada Kerajaan UMNO-BN jika terus membangunkan Kelantan. Nanti, adalah kata nista dari barua-barua Pas akan bercakap pada rakyat Kelantan, “Ini dia umpan dari kerajaan UMNO-BN nak dapat undi”

Lagi pun Nik Aziz banyak penyokong, biarlah penyokong-penyokong ini sahaja menghulurkan sumbangan bagi membantu kerajaan PAS-pakatan rakyat Kelantan dengan janji-janji ke syurga.

PAS-pakatan rakyat hanya memikirkan bagaimana untuk mengelintong rakyat, PAS-pakatan rakyat hanya tahu datang ke kampung-kampung waktu malam buat ceramah dan menfitnah UMNO-BN, selebihnya, PAS-pakatan rakyat kerjanya menghasut rakyat mengadakan demonstrasi jalanan seolah-olah kerajaan UMNO-BN zalim, penrasuah, penganiaya rakyat.

Itu sahaja yang PAS-pakatan rakyat tahu buat……..



4 comments:

  1. Pengkhianatan??? apa tidaknya AKU sebagai MB tak dibenar hadir untuk mensyuarat Majlis Keselamatan Negeriku.Aku tak dapat dengar secara telus dari pegawai keselamatan yang mengawal negeriku.Apakah ini bukan satu bentuk pengkhianatan.Lu Pikirlah sendiri wahai Penjilat UMNO.Kawe sebagai MB tak dapat hadir untuk memberi sumbangan hadiah kecemerlangan kepada rakyat negeri hamba kerana dilarang KPM pimpinan PR tak boleh hadir kemajlis rasmi disekolah dinegeri bawah jagaan kawe.Apakah ini bukan ciri khianat.

    ReplyDelete
  2. buta budaknya gayanya..Nik ajis memang tamakkan harta..peruntukan nak dari Pusat , dari kelantan habuk pun tarak..

    ReplyDelete
  3. yup betul 2 berlaku diskriminasi,kwn punya anak sekolah tadika ditutp terpaksa belajar kat letak kursi meja atas jalan nak belajar punya pasal.Dulu tak der pun mcm anak parti manapun berhak mendapat hak pelajaran tak kesah mu pas ker bn ker..politik gak tapi sekolah tak usik pun,aper punya double standard la mcm nie lagi haru tempat kengkawan nak bersemadi pun dijadikan tanah komersil peh...kena lagi kawan sebagai islam pulak tercabar bler tanah wakaf bleh dijual kepada orang len...betul punya di anak tirikan.kawan di dianak tirikan siapa pun tak amik tahu harapkan sarjan hassan xbleh harap.

    ReplyDelete
  4. Terima kasih lah buat komen,

    melor45 kata kawan ni penjilat UMNO, sama la deme tu, mungkin penjilat PAS, PKR atau DAP komunis, persoalannya, kita ada mata, telinga, lihat sahajalah apa perbuatan manusia ni.....

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..