Thursday, July 2, 2009

MANEK URAI (siri 5)- PAS+PKR+DAP ujudnya Pakatan Rapuh

Mengapa kawan berani katakan Pakatan Rapuh ?

Kalau DAP, PAS dan PKR berkeyakinan dengan gabungan mereka, mengapa sampai sekarang mereka tidak didaftar di bawah satu lambang macam Barisan Nasional ?

Ini bermakna PAS, DAP dan PKR tidak benar yakin dengan keiklasan di antara satu sama lain, perasaan ikhlas, percaya serta yakin yang ada di dalam hati pemimpin-pemimpin pakatan rakyat tidak boleh dijadikan pegangan kukuh dalam perjuangannya.

Kita semua tahu bagaimana DAP memperbodohkan PKR di Pulau Pinang dan juga bagaimana PAS bagai harimau hilang kuku di Kedah. Hari ini kawan tidak mahu mengulas panjang berkenaan Pakatan Rapuh ni, cuma kawan minta sahabat-sahabat bloger komen berhubung dengan cadangan logo-logo baru pakatan rakyat.

Logo-logo ini kawan dapati dari blog-blog pro pakatan rakyat, mungkin pakatan rakyat sedang menganjurkan pertandingan mencipta logo agaknya. Mari kita lihat dan memilih logo-logo mana yang amat sesuai dengan pakatan rakyat ni........

Begitulah semangatnya pro-pro pakatan rakyat inginkan sebuah lambang baru untuk pakatan rakyat. Tetapi sayangnya, PAS, DAP dan PKR masih tiada keyakinan untuk didaftarkan dibawah satu lambang.

Kalau Anwar Al Juburi menjadi panel hakim untuk memilih contoh logo di atas, kawan rasa Anwar mesti pilih logo no 7 atau 8, kawan rasa dia minat sangat logo macam tu.........

Sahabat-sahabat macam mana ?

Kepada pengundi-pengundi di Manek Urai, lebih baik sahabat-sahabat memilih lambang dacing ini, lihatlah, tiada satu pun banyangan lambang parti yang ada dalam Barisan Nasional, kerana keyakinan parti-parti komponen itu sendiri.





4 comments:

  1. Salam,

    7 atau 8 hahaha ada makna tu

    ReplyDelete
  2. lain macam je logo no 7&8 tu ana tangok..hehehehe..ana rasa sesuai la PR tu di maksudkan dengan Pakatan Rapuh..

    ReplyDelete
  3. Pakat ke tak pakat? Koi tak rasa mereka ni berpakat. baru kes babi dah kecoh..

    ReplyDelete
  4. BARISAN NASIONAL BARISAN PALING UTAMA MASUK KE NERAKA..DAN 1 BARISAN BABI..

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..