Monday, July 13, 2009

MANEK URAI- Pemimpin pakatan rakyat kepala berkarat macam air paip di Kelantan




Bila kepala-kepala yang telah berkarat, maka tiada satu pun akan di pandang baik, semuanya penuh prasangka terhadap orang lain. Biar pun serban meninggi, jubah melabuh, jangut terjurai, biar pun ilmu agama memenuhi dada, apa lagi yang tidak beragama, lebih lagilah prasangka mereka menghasut rakyat.

Begitulah rupa wajah, begitulah rupa bentuk dalam hati pemimpin-pemimpin pakatan rakyat yang penuh dengan kejahatan untuk memusnahkan rakyat dengan landasan membela nasib rakyat.

Cuba nilai diri pemimpin-pemimpin pakatan rakyat, sesiapakah antara mereka hidup dalam kedaifan, waima Tok Guru Nik Aziz sekali pun, semuanya hidup mewah, bersenang lenang, meneerima bayaran dari rakyat setiap kali berceramah di kampung-kampung.

Apa mereka buat untuk rakyat Kelantan ? Manek Urai terutamanya, mereka menafikan perancagan dan janji Kerajaan UMNO/BN untuk kesejahteraan rakyat di Manek Urai.

Apa PAS/Pakatan Rakyat buat selama 20 tahun merintah Kelantan ? Nik Aziz cuma memberi janji akan ke syurga itu sahaja……………….

Mari kita renung betapa berkaratnya kepala pemimpin-pemimpin pakatan jahat ini :

Anwar cabar SPRM siasat janji Muhyiddin

Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa tawaran Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk membina jambatan baru di Manek Urai sekiranya pengundi memilih calon BN dalam pilihanraya kecil esok, adalah satu perbuatan rasuah

Sehubungan itu, beliau mencabar Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya menyiasat perkara tersebut.

Komen : Salahkah seorang pemimpin Kerajaan berjanji dan memberi harapan untuk kesejahteraan rakyat ? Yang bercakap itu Kerajaan, kenapa tidak heret Nik Aziz untuk didakwa, NIk Aziz juga merasuah rakyat dengan janji akan masuk syurga kalau pangkah PAS, itu rasuah juga namaya………..

Royalti minyak

Sementara itu, Anwar berkata, beliau akan membawa isu royalti minyak Kelantan ke parlimen dalam persidangan akan datang.

“Menang saja di Manek Urai, pada sidang parlimen akan datang, hari pertama atau kedua, saya bersama (pemimpin DAP) Lim
Kit Siang dan saudara kita (yang lain) akan bangun tuntut kerajaan persekutuan bagi balik wang kepada kerajaan Kelantan.

Komen : Minyak datang dari mana ? Malulah sikit, jangan buat cerita bohong dengan rakyat, tak tau lah kalau minyak tu keluar ikut salur belakang tempat Anwar selalu jolok……

Lim Kit Siang kritik Najib sempena 100 hari menjadi Perdana Menteri

Lim dalam majlis yang sama mengkritik Najib kerana didakwanya gagal membanteras masalah jenayah dan rasuah dalam negara setelah seratus hari mentadbir negara ini.

“Dalam sebelas hadiah hadiah beliau tidak disentuh langsung bagaimana membanteras jenayah dan korupsi. Seratus hari beliau, belum ada apa-apa cadangan (untuk itu).”

Najib kelmarin membuat 11 pengumuman "mesra rakyat" sempena genap 100 hari beliau menjadi perdana menteri, antaranya pemberian diskaun kepada pengguna jalan bertol, peluang pemilikan rumah untuk golongan berpendapatan rendah, pengurangan caj bayaran latihan penunggang motosikal serta satu tabung unit amanah baru.

Komen : Apek tua ni sebenarnya bukan tidak tahu dalam 100 hari memanglah masih belum dapat mengatasi jenayah dan rasuah. Di Pulau Pinang, Kedah sudah Kelantan lebih setahun pun masih berleluasa gejala-gejala jenayah, lebih-lebih lagi Kelantan yang Nik Aziz dakwa serambi Mekah, lebih banyak pula maksiat da jenayah.

Kenapa pakatan rakyat tidak membenteras gejala rasuah dikalangan Wakil-Wakil Rakyat pakatan rakyat ?

Kawan piker, lebih baik apek ini balik tengok kat Pulau Pinang, jangan karatkan lagi kepala orang-orang Melayu kat Kelantan. Tak pun gi balik tongsan kata bahasa Cina….

Nik Aziz ragu janji TPM bina jambatan

Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat meragui janji Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk membina jambatan baru di Manek Urai kerana menurutnya, janji lama BN pun belum tertunai.

"Dalam keadaan Kelantan di bawah PAS pun, kerajaan pusat dah buat pembangunan banyak. Tak ada sebab pun kita undi Umno sebab rakyat undi PAS dari tahun 1990 sampai hari ini, kerajaan pusat juga buat pembangunannya.

"Rumah dia
buat, sekolah dia buat, universiti dia buat. Perlu apa orang PAS nak undi Umno. Undi PAS pun (kerajaan) pusat buat juga.

Komen : Tok Guru ini, ilmu agama penuh di dada, perwaris Nabi seperti di dakwa barua-barua PAS, tapi bercakap lebih dari orang munafik, sentiasa ragu dan pandang serong sesame Islam.

Dah tu, pandai pulak mengakui Kerajaan UMN/BN tetap menyediakan pembangunan dala negeri Kelantan, habis, kerajaan PAS buat apa ?

Bukankah PAS berjanji bermacam-macam semasa PRU dulu kenapa orang lain yang mesti memikul beban ? Munafiklah namanya tu………….

Op ! kawan lupa, kerajaan PAS hanya berjanji rakyat Kelantan pasti masuk syurga, bukan untuk kesejahteraan di dunia, biarlahhidup keluarga menderita, serba kepayahan di dunia nanti boleh masuk syurga…………(itu pun kalau awak beramal, taat dengan suruhanNya, kalau tak dunia melopong, akhirat terapung) yang kaya raya pemimpin-pemimpin PAS juga………

Pengundi-pengundi Manek Urai, malam ini penentuan saudara-saudara berfikir sewaras-warasnya, bebaskan diri dari penipu-penipu yang tidak bertanggung jawab ini, mereka gunakan agama untuk meruntuhkan martabat bangsa dan agama. Undilah Calon Barisan Nasional…………….





8 comments:

  1. Salam Yang Gambi... Anwar,Nik Aziz dan Kit Siang sama aje, cakap berputar belit.
    Ini orang semua tak boleh pakai laa.... kaki putar alam punya orang.

    ReplyDelete
  2. Bukan sekadar berkarat, lebih teruk dari tu.... dungu. Yang pasti kita kena kerja kuat untuk bersihkan yang karat ni.

    ReplyDelete
  3. Lidah bercabang ! Sesuai untuk Anwar, Nik Aziz & kuncu-kuncunya

    ReplyDelete
  4. Air berkarat bukan sahaja masaalah di Kelantan. Di mana-mana pun dalam Malaysia, masaalah air berkarat memang berleluasa.

    Malang. Memang UMNO dan penyokong-penyokongnya hanya tahu bercakap tentang perubahan tetapi tidak tahu apa perubahan yang wajar dilakukan dan bagaimana melakukannya.

    Malang. Sokongan PADU yang diberikan kepada UMNO akhirnya akan terbukti sebagai sokongan yang membawa rebah.

    ReplyDelete
  5. Bukan KEPALA.. aje yang berkarat, yang tu... Anwar AlJubri pun dah karat gak...lama tak guna takut ada orang buat sumpah laknat pulak kat masjid...

    ReplyDelete
  6. salam. terjadi karat lapok tu kerana mereka ada mata tapi mata batu, ada telinga, telinga kayu. ada hati, jenis busuk. maka itulah tanda orang tidak akan berbuat jasa.

    ReplyDelete
  7. Terima kasih sudi melawat blog kawan, yang baik dijadikan pedoman......

    ReplyDelete
  8. Tahniah kepada seluruh jentera UMNO BN....Pada hakikat sebenarnya tuan/puan berjaya menafikan majoriti PAS sebanyak 1287 undi walaupun pada dasarnya PAS menang dengan 65 undi

    Contohilah TPM yang berani mengucapkan tahniah kepada PAS.Tak kedengaran cerita pengundi hantu, undi tipu.main kotor dan pelbagai lagi .......tapi kalaulah BN menang...bergantanglah sumpah seranah pemimpin mereka.......Islam ala pAS

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..