Sunday, July 12, 2009

MANEK URAI – Bila hati sudah berkarat

Kerajaan pusat menawarkan untuk membina jambatan baru yang dianggar berharga RM7 juta hingga RM10 juta, sekiranya pengundi memilih BN dalam pilihanraya kecil DUN Manek Urai Selasa ini.

Tawaran untuk membina jambatan baru di Manek Urai Lama itu, dibuat Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin yang juga presiden Umno petang tadi.

Bagaimanapun, katanya, ia hanya akan dibina sekiranya pengundi DUN tersebut memilih calon BN Tuan Aziz Tuan Mat.


"Kita boleh bagi (jambatan baru), insya-Allah, tetapi ada syarat. Yang itu senang saja, pangkah saja (BN). Kita nak beritahu semua, mu (kamu) nak lalu sini, mu kena pangkah BN.

Begitulah janji Kerajaan BN kepada penduduk-penduduk di DUN Manek Urai, tetapi bagi manusia yang hati-hati mereka sudah berkarat dengan hasutan tok-tok guru PAS ini pula pandangan mereka :

(kawan salin dari blog pro pembangkang pengkhianat bangsa)

kaki cilok

pejuang bangsa kunun....pengkhianat dan cakap tak serupa bikin...pemimpin mcm ini bukan nak tolong bangsa sendiri...malah turut membunuh hak bangsa sendiri yg kununnya sesama islam....dari dulu kini dan selamanya...kerajan kelantan yang di pimpin ulamak dari melayu islam telah di sabotaj habis habisan...di anak tirikan dari sebarang bentuk bantuan dan pembanggunan...

habis tu kalau tak pangkah UBN tak leh tolong melayu islam kah....????...kita jangan lupa pemimpin sembab ini dah lelong hampir separuh dari johor kepada bangsa asing...budaya sembab dia ni di perturunkan pula kepada boyfriend halimah sidek yang jadi pelingkup syarikat milik kerajaan dan orang melayu johor....habis reta orang melayu...mcm ini namanya nak tolong melayu kah...???...poodah...!!!!

Posted by kakicilok at 10:08 PM

Begitulah gaya kata-kata dari manusiayang telah buta dan pekak tuli, dia sudah tidak nampak berapa banyak Kerajaan BN menyalurkan peruntukkan untuk rakyat Kelantan.

PAS memerintah Kelantan lebih 10 tahun, kenapa tak buat baru jambatan itu ?

Kerajaan BN tidak pernah mungkir janji, tapi telah di tutup mata dan hati puak-puak PAS ini dengan janji-janji ke syurga oleh tok-tok guru iblis di Kelantan…..

Manusia inilah sebenarnya telah membunuh bangsa sendiri, memutar belitkan agama untuk nafsu sendiri……….

Sedarlah wahai umat Melayu Islam di Kelantan, hinder diri anda dari syaitan iblis yang berupa wajah ulama ini……



5 comments:

  1. BETUL,BETUL,BETUL... saya sokong seratus peratus, bila hati sudah berkarat otak pun beku, tak mahu buka minda sikit, duk dengar yang itu aje, yang lain semua tak betul. HIDUP YANG GAMBI....

    ReplyDelete
  2. Salam,

    "habis tu kalau tak pangkah UBN tak leh tolong melayu islam kah....????"

    Jawapan: Tak boleh! buat apa tolong biawak hidup!

    Nak memimpin kena kerja, kalau tak mau, blah!

    Ceramah boleh, tp biar selari dgn apa yg dikata, harap bercakap saja, sapa pun boleh!

    ReplyDelete
  3. Salam,

    "habis tu kalau tak pangkah UBN tak leh tolong melayu islam kah....????"

    Jawapan: Tak boleh! nak minta tolong baru Melayu Islam, bila tak minta tolong, tuduh umno kafir.

    Buat apa tolong biawak hidup, nak memerintah, buat kerja, harap nak bercakap, sapa pun boleh, boleh blah!

    ReplyDelete
  4. Salam,
    Selama lebih 50 tahun cerita orang Pas sama mcm Junah diatas ini hah...tolong pun salah tak tolong pun salah...selama 20 tahun Kelantan bawah Pas pun cerita yang sama..Mula-mula nak buat masyarakat Islam keluar dari Umno...lepas itu nak buat Negara Islam...bila tak dapat sambutan nak buat Negara Islam berlandaskan hudud...selepas joint dengan kafir harbi yang menentang Islam tukar kepada Pas Untuk semua..nak menang pilihanraya...nak juga undi bukan Islam..dulu kutuk UMNO kerana UMno joint BN..tetapi parti komponen BN tak menetang kepada Negara Islam..cuma DAP yang kata langkah mayat karpal singh dulu..selepas ini ajak UMNO buat parti perpaduan tapi bila gertak oleh Tuan Guru tak mengaku...he..he..sampai bila sandiwara kamu semua gunakan agama sebagai kosmetik...?.Beri satu Ideology pas yang sebenar?.Apa sebenarnya..agama Islam atau Al-Qurn bukan statik!.Dalam Al-Quran tidak diberikan "maksud sebenarnya Negara Islam' dengan sebab itulah kaum pengikut wahabi bentuk kerajaan Islam mengikut keturunan..negara Iran menubuhkan kerajaan republik Islam...Negara Turki menjadi negara Librasasi...Negara Afganistan bentuk kerajaan Taliban..orang lelaki wajib berjanggut!.Tak boleh janggut mcm kambing tapi kena penuhi muka...cuma kita nak tahu apa bentuk kerajaan jenis Pas yang akan didirikan di Malaysia...maka definasinya "Kerajaan Islam Parti Pas" alaf baru...pirah!.

    ReplyDelete
  5. SLM BRO..ADE PEPATAH ORG DULU2 BERKATA "KUMAN SEBERANG LAUT BOLEH NAMPAK..GAJAH DEPAN MATA BUAT2 X NAMPAK"..PENGIKUT2 BUTA PAS SEBENARNYA CELIK TP BUAT2 X CELIK SB DH TAKSUB. BIAR MATI KELAPARAN ASAL TOK GURU HIDUP!. MEREKA TAK PIKIR PUN PASAL ANAK2 DAN GENERASI AKAN DTG

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..