Thursday, November 12, 2009

Perintis Silaturahim - Ketua-Ketua Kampung Daerah Bera ke Pulau Karimun, Riau, Indonesia



Seramai 26 orang Ketua Kampung dari Daerah Bera, Pahang telah mengadakan lawatan muhibah ke Tanjung Balai, Karimun, Indonesia selama tiga hari. Peserta rombongan lawatan muhibah ini diketuai oleh Penolong Pegawai Daerah Bera, Encik Anuar Hisham bin Ahmad bersama Pengerusi Ketua-Ketua Kampung Daerah Bera, Encik Abu Bakar bin Abd Kadir.

Peserta rombongan telah mengadakan kunjung hurmat di pusat Pentadbiran Dinas Pariwsata Seni & Kebudayaan Kabupaten Karimun serta diberi taklimat oleh Kepala Dinas, Bapak Drs. Suryaminsyah.

Pada sebelah malam peserta rombongan mengadakan majlis makan malam bersama Bapak Haji Zamhur Abd Kadir, Ahli Dewan Perwakilan Rakyat, Kabupaten Karimun, Bapak Drs. Suryaminsyah, Kepala Dinas Pariwsata Seni & Kebudayaan Kabupaten Karimun, Ibu Drs. Rosmawati, Camat Karimun dan Kepala-Kepala Desa/Lurah seluruh Kecamatan Karimun.

Para peserta juga berkesempatan melawat ke perkampungan-perkapungan Melayu di Pulau Karimun serta diperkenalkan dengan makanan dan budaya Melayu, Padang, Bugis dan Tionghua.


Gambar-gambar kenangan semasa lawatan muhibah di Tanjung Balai Karimun :


Bagi pehak Ketua dan Peserta Lawatan Muhibah Ketua-Ketua Kampung Daerah Bera, Pahang merakamkan setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih kepada YB Haji Zamhur Abd Kadir, Ahli Dewan Perwakilan Rakyat, Kabupaten Karimun, Bapak Drs. Suryaminsyah, Kepala Dinas Pariwisata Seni & Kebudayaan Kabupaten Karimun, Ibu Drs Rosmawati, Camat Karimun dan semua yang terlibat kerana sudi menerima serta melayani dengan penuh kemesraan, persaudaraan semasa lawatan tersebut.



7 comments:

  1. Salam, Yang Gambi.
    Lawatan seperti akan membawa pengalaman baru dan merapatkan salatarahim di antara peserta dengan penduduk tempatan. Semoga ikatan yang kuat dan rapat akan membawa perubahan kepada kampung dan negara.

    ReplyDelete
  2. SLM BRO..INI BARU LAH DI KATAKAN PERPADUAN SESAMA UMMAH. KITA ADALAH SERUMPUN. MENDEKATKAN YG JAUH. MERAPATKAN JURANG PERSAUDARAAN. ALHAMDULLILAH

    P/S: pas pulak mcm mana? jgn harap laaaa

    ReplyDelete
  3. wah! best2... kena buat byk lagi... ajak semua ketua-ketua kampung jalan-jalan.. buka minda.. semoga dapat lebih inspirasi, tingkatkan prestasi dan jauhkan kontroversi..hahahhahaha!!

    ReplyDelete
  4. Terima kasih Matyen, Jeffry masih sudi meelawati blog kawan....

    ghostWRITER, itulah yang sepatutnya kepimpinan masyarakat perlu lakukan jika berpeluang melawat ke tempat orang, setiap perkara yang baik dijadikan tauladan dan yang buruk dijadikan sempadan untuk memaklumkan kepada anak-anak buah..... yang penting sikap prasangka perlu dikikiskan....

    ReplyDelete
  5. SIAPA YANG SPONSER?
    BUKA CERITA NIK AZIZ KEMEKAH
    NANTI YANG INI PULAK TERBONGKAR
    KAN KITA SEMUA BANGSA SUBSIDI
    MUDAH LUPA
    DAN HAPRAK!!

    ReplyDelete
  6. oo best nya kalu x bwk bini....bole enjoy sepuasnya....tak macam kat sini tak selamat...he he...kalu nak gie sana lagi bole ajak saya sekali cuci longkang ha ha...

    ReplyDelete
  7. ameran "Kursus Industri Pelabuhan"
    Kepada remaja lelaki yang berminat untuk menceburi bidang pelabuhan adalah dijemput ke ruang pameran & temuduga terbuka pada:

    Tarikh : 20 Disember 2013 (Jumaat)
    Masa : 10.00 pagi hingga 5.00 petang
    Tempat : Masjid Jamek Daerah Bera

    Pencarian peserta di kalangan:
    i) Lelaki berumur 18 & 19 tahun
    ii) Bumiputera
    iii) Pendapatan isi rumah (ibu & bapa) di bawah Rm 3000

    Pendapatan peserta selepas bekerja di pelabuhan klang dianggarkan RM 1700 ke atas
    Boleh hubungi saya (Muhd Saiful) di talian 019 673 6232/03 5191 6232

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..