Tuesday, November 17, 2009

PAS & PKR - DAP memartabatkan Melayu & Islam di Pulau Pinang ?


Kawan rasa terpanggil untuk memaparkan semula artikel dari blog Pisau.net berhunbung dengan nasib orang-orang Melayu Islam yang dikatakan sungguh terbela dibawah kerajaan ‘pakatan rakyat’ di Pulau Pinang.

Di bawah ini dicopypastekan keseluruhan artikel dari blog Pisau.net untuk kita renungi bersama ; KLIK

Penang Republik Sosialis: Melayu dilembukan,Nak mohon zakat,sila ke kaunter di tokong tokong berdekatan!

Posted On 11/16/2009 01:10:00 PM by pisau.net

1.Hari ini dalam sejarah, Kerajaan Sosialis Pulau Pinang sudah mengorak langkah apabila berjaya membuktikan mereka dalam proses mengsingaporekan negeri pulau ini. Baru baru ini heboh diperkatakan soal tanah wakaf dilahap semahu mahu nya oleh cina melaka ini.

2.Setelah membuat dajal didalam negeri ini, mereka ingin menutup dengan menyogok rakyat dengan bantuan yang tidak seberapa. Yang terbaru khalifah kesayangan PAS ini sudah mengeluarkan arahan agar bantuan untuk fakir miskin Islam oleh kerajaan sosialis cina melaka ini harus dan dimestikan dibuat di Tokong Cina, kelmarin hari ahad pada pukul 9.30 pagi majlis penyerahan bantuan fakir miskin dari Tasek Gelugor di langsungkan di Tokong Besar Teluk Air Tawar.

3. Manakala di parlimen cina melaka sendiri,iaitu parlimen Bagan,bantuan kepada fakir miskin Islam di salurkan di Tokong Bagan Jermal,berhampiran makhamah.

4. Sebenarnya,Pisau langsung tidak terkejut dengan perkara ini,sebelum ini mereka sudah lama mempraktik dengan cara yang sama,tetapi tidak diwar warkan,ketika itu bantuan kepada fakir miskin di salurkan di Tokong Jalan Raja Uda,Yang kita sedia maklum 98% peratus adalah kawasan pengundi tegar sosialis DAP.

5. Kenapa penyampaian bantuan kepada fakir miskin Islam harus dimestikan di buat didalam tokong? Sudah tidak cukup masjidkah di Pulau Pinang ni? Adakah ini satu cara DAP mahu membeli dan memperbodohkan orang orang melayu dengan membeli mereka dengan bantuan yang tidak seberapa.

6. Ya, kes sebelum ini, seorang OKU di kawasan Bagan Jermal,Parlimen Bagan,dibantu bertahun tahun lamanya oleh kerajaan,PUZ dan Umno Bahagian,tetapi OKU itu terus mengangkat Lim Guan Eng seperti dewa hanya kerana sekampit beras,malah selepas itu mengfitnah Umno dan penduduk setempat kononnya di anaiya . beginilah caranya mereka mempolitik dan memperbodohkan rakyat!

7.Oh,cina sosialis melaung laungkan kononnya berjaya menghapuskan miskin tegar dalam masa tidak sampai 2 tahun perintah Pulau Pinang,dengan hanya mengutip beberapa ratus nama,dan memberi bantuan seorang seratus,terus mendabik dada kononnya berjaya menghapuskan miskin tegar. klik sini: Haprak daily

Pisau sifatkan Pengerusi Jawatankuasa Kesihatan dan Kebajikan Masyarakat, Penyayang dan Alam Sekitar Pulau Pinang, Phee Boon Poh memang tidak buat kerja, dan memang tidak turun padang, adakah dengan hanya mengutip nama yang tidak sampai seribu orang dan dengan memberi bantuan RM100 sudah berjaya menghapuskan miskin tegar???

Pisau sendiri pernah terlibat dengan kerja NGO membantu fakir fakir miskin, kita tidak payah pergi jauh,cukup dengan hanya sekitar parlimen Bagan kawasan Khalifah cina melaka ini, terdapat lebih 3 ribu rumah di bawah tahap miskin tegar,cuba pergi ke kawasan Lorong Chempa,Bagan Jermal,Kampung Perlis,Lorong Kubur,Lorong Mengkuang, Bagan Dalam,kesemua kawasan ini adalah perkampungan orang orang melayu,dan kesemua mereka adalah di bawah paras kemiskinan.

Apakah definisi tahap miskin tegar? di mana mereka ini mencari 700 nama? siapakah mereka? adakah hanya pengundi dan penyokong DAP sahaja yang diberi bantuan? Sudah sudah lah mahu memperbodohkan rakyat, fakir miskin Islam dibeli dengan sekampit beras dan wang ehsan RM100, tetapi jangan menghina mereka dengan menyalurkan di tokong tokong!

8. PAS lagi bodoh, di Haprak Daily terus menyiarkan kejayaan palsu memperbodohkan orang melayu .Kononnya DAP berjaya menjuarai dan memenangi hati rakyat.Tajuk di haprak daily:klik sini jugak cukup memualkan, PAS begitu sayangkan DAP,sehingga buta mata ,buta hati dan buta perut, PAS Pulau Pinang juga melacurkan diri demi cinta dan kasih sayangnya kepada DAP,maka sanggup sehingga orang orang melayu dan Islam diperbodohkan

Oh!Penang negeri sosialisku!

Takbir raya diharamkan selepas pukul 12mlm!,tanah wakaf di lahap cina melaka!,bantuan kepada fakir Islam wajib disalurkan di tokong tokong,ketua kampun melayu bakal dipecat!klik sini , banyak lagi cerita di Pulau Pinang yang belum didedahkan.

Mana perginya Salleh Salon(Adun Pmtg Pasir) Mana Yb Malik Itik? Mana Dr Mansor? ramai pemimpin melayu haprak di Pulau Pinang hanya sekadar di tunggang dan di lacurkan semahu mahunya oleh DAP,Bacul dan tidak bermaruah!

Penyokong melayu pakatan haprak Pulau Pinang,terus terusan memperbodohkan diri anda, pangkah lagi DAP, PAS & PKR ,Tahniah!

Ketua Kampung Melayu Bakal Di Lembukan:Klik Sini


Pisau kata " sesiapa nak mohon zakat,sila ke kaunter di tokong tokong berdekatan!"

Dari apa yang dipaparkan, dapatlah kita gambarkan bagaimana PKR diketuai manusia berbangsa Melayu yang bernama Anwar Ibrahim bersama PAS yang dikuasai Tok Guru Nik Aziz memartabtkan bangsa Melayu dan agama Islam di bawah kerajaan ‘pakatan rakyat’.

Apakah slogan ‘PAS for all’ atau ‘Islam untuk semua’ atau ‘satu untuk semua, sama rasa, sama rata’ yang menjadi slogan PAS dan PKR , telah meletakkan martabat bangsa Melayu dan agama Islam bersama-sama dalam tokong/kuil Cina di Pulau Pinang ?

Saudara-saudara ku Melayu Islam di Pulau Pinang, perlukah anda masih terus bersekongkol dengan pengkhianat bangsa dan agama ini ?




19 comments:

  1. MasyaAllah..geramnya CCZ baca posting yang gambi hari ini. Dalam hati menyumpah-nyumpah. Betapa kini Malasyia sudah hilang satu lagi negeri asalnya kepunyaan Melayu. Jika DSAI atau TGNA yang memerintah, di manakah lagi melayu akan pergi?

    ReplyDelete
  2. saudara Yang Gambi,
    DAP memang sudah lama mengimpikan Pulau Pinang sebagi klon Singapura. Bukti kita lihat sekarang di mana masyarakat melayu dan india di Pulau Pinang? tiada lagi mamu penang, tiada lagi mami jarum.... dan adakah selepas ini tiada lagi tanah perkuburan Islam di Pulau Pinang?

    ReplyDelete
  3. Salam Ziarah

    Melayu akan melukut di tanah air sendiri percayalah jika PR ni memerintah Malaysia sedikit demi sedikit menghakis hak-hak melayu.

    ReplyDelete
  4. SLM BRO..DH AGAK DAH KETUA MENTERI JAMBAN BUAT MCM TU. SAJE NAK LETAKKAN MARUAH AGAMA ISLAM KAT TAPAK KAKI DIA..PTUIHHH!!

    ReplyDelete
  5. salam bro jefrry teman tambah lagi reeeeuuukkkkk..ehmmmmm...tuiiiiiiiii.

    ReplyDelete
  6. Melayu P.Pinang nak jadi mcm Melayu Singapura ka? Awat la hangpa ni tak buleh nak pikiaq lagi?! La ni hangpa semua pakat2 buang PAS,PKR,DAP dalam kepala otak hangpa...Jangan la dok sokong cina palat tu...

    ReplyDelete
  7. CCZ, ghostWRITER, Lagenda dan Mat Popia, inilah yang kita bimbangkan, apa kah Melayu dalam PKR & PAS boleh bayangkan bahawa parti dokongan mereka dapat memertabatkan serta mempertahan kuasa Melayu kalau begini keadaanya........mampukah PKR & PAs mempertahankannya ?

    Jaeffry, Ddinbunga, kiat tidak juga boleh salahkan komunis sekor ni, tapi kita patut juga meletakkan kepincangan puak-puak Melayu yang menjadi dalang pengkhinat bangsa dan agama yang mendokong PKR & PAS, mereka inilah yang mengadai maruah agama dan bangsa kerana kuasa dan jawatan.....

    ReplyDelete
  8. KAN PULAU PINANG DIPERINTAH UMNO/PERIKATAN/BN SEJAK MERDEKA SELAMA 50 TAHUN ????

    APA YANG BERLAKU HARI INI ADALAH WARISAN UMNO LAAA...!!!

    APA YANG UMNO SEMAI DAH BERBUAH SEKALANG OOO.

    ReplyDelete
  9. SEPUTIH SEMALAYSIATuesday, 17 November, 2009

    sdr YANG GAMBI,

    KOTA SEPUTIH MAHKAMAH ISTIHAR KOSONG,
    SPR KATA AKAN MERAYU 20 november 2009
    MAHADIR KHALID KATA BN AKAN MERAYU
    ADAKAN BN - SPR HOK TU LE ???
    BN

    ReplyDelete
  10. AnakKecilMainApi, betullah UMNO-BN memerintah sebelum 2008, tetapi adakah semua hak-hak Melayu dirampas begitu sahaja ? Bagaimana DAP menghina Islam walaupun tak sampai 2 tahun memerinath.....
    Cuba buka mata dan minda anak muda.....

    Seputih SeMalaysia, cuba melihat dari sudut bukan poltik, dan Wakil Rakyat DUN Siputih berhak membela diri sebab-sebab kegagalan dia menghadiri sidang........ jangan cepat menilai... jangan hati terlalu berkarat sehingga semua perkara dipandang buruk......

    Kalau anda semua berilmu, berpendidikan, adalah baik sekiranya gunakan ilmu dalam diri dengan sebaik-baiknya, jangan memandang sesuatu perkara mengkikut acuan anda ceburi....

    ReplyDelete
  11. SALAM BRO...Guan Eng bukan nak jadi 'TOK GURU' macam Nik Ajis malah 'mahaguru' macam dalam filem Kung Fu. Nak kuasai P.Pinang macam Singapura, Halau India dari Kg Buah Pala dan Melayu tunggulah ketikanya untuk dihina..

    ReplyDelete
  12. SAYANG SEMUANYA SUDAH TERLAMBATWednesday, 18 November, 2009

    AIR MATA DARAH
    BERCAMPUR KERINGAT
    BUMI DIPIJAK
    MILIK ORANG

    (nyanyi ramai ramai
    semasa penamaan calun UMNO
    Kota Seputih)

    ReplyDelete
  13. MOLEK MOLEK
    KAWAN TENGOK
    SEMENJAK GUAN ENG
    BERSAING DENGAN
    TOK GURU
    LO NI
    GUAN ENG
    DAH PAKAI SERBAN

    Ko Yang Gambi
    Nok Kato Lagu mana pulok?

    ReplyDelete
  14. Salam,

    pas akan dpt syer dulu sampai ke mimbar jumaat tlg promote dap.

    ReplyDelete
  15. adapun hamba melawat
    kelaman laman lain
    mereka dah bincang
    fasal sistem dua parti
    dan kuasa ketiga
    persediaan prk seputih

    tapi kita belum bermula
    masih terdemut demut
    fasal guan eng pakai serban
    fasal baiah talak tiga

    bukalah isu sebenar
    isu politik kenegaraan
    ekonomi anak bangsa
    halatuju selepas UMNO BERUBAH

    ReplyDelete
  16. zakat lim guan eng lebi afdal kerana di sponsor. dan diberi pula oleh sahibul samahah lim guan eng . iaitu menggunakan kaeadah alkhalifah umar abdul aziz

    ReplyDelete
  17. Udanggalah, Junah, Dr1221, Arif Omar, terima kasih komen....., puak-puak PAS&PKR telah hitam pekat hatinya, mereka tidak nampak permaianan DAP.... biarkanlah...

    Sayang Semuanya Sudah Terlambat, masih belum terlambat kalau orang-orang Melayu sedar dan bangkit menentangnya..... tinggalkan PAS dan PKR..

    Tok PAS, kawan tetap seperti dulu dan sekarang, kawan bukan beramal kerana parti atau untuk dipuji orang.... semuanya kerana Allah....

    Awang Kurap, betullah tu, bukankah semua perancangan dan hala tuju sudah diwar-warkan, hanya anak bangsa sahaja yang perlu mengejar dan berusaha mendapatkannya..... tetapi tidakkah tuan nampak diblog-blog anak Melayu yang lebih banyak mencacau menghina bersama pembangkang memperkecil-kecilkan setaiap perubahan yang di buat UMNO ?

    Sebab itu kawan masih terus memaparkan penyelewengan yang pembangkang buat...... kerana ada yang tidak senang dan sengaja hendak menutup setiap perlaksanaan untuk anak Melayu yang dirancang kerajaan UMNO-BN.......

    ReplyDelete
  18. salam, melayu mudah lupa.....dak kena, dah susah baru nak menyesal.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..