Saturday, November 14, 2009

Kickdefella - Selamatkan Tok Guru ?

Kickdefilla, ‘hantu raya’ yang sudah kehilangan tempat menjamu telor dari PAS, disingkir oleh menantu buah hati tok guru Nik Aziz, nampaknya masih berusaha meraung agar diberi simpati semula apabila menulis dalam blognya untuk menyelamatkan tok guru Nik Aziz.

Apa yang dituliskan oleh ‘hantu raya’ ini ? mari kita baca apa isinya ;

Sekali lagi saya merayu agar pimpinan parti PAS, pegawai-pegawai tinggi Kerajaan dan juga akar umbi untuk segera selamatkan Nik Aziz. Janganlah biarkan legasinya berakhir dengan sesuatu yang tidak manis.

Sungguh sedih bila Kafir Quraisy Malaysia yang menyelamatkan Nik Aziz dan bukannya Parti yang disayanginya.

Tuan Guru Nik Abdul Aziz tidak bercadang ke Mekah pada tahun ini. Memang tiada perancangan tetapi Tuan Guru yang kita sayangi telah dipujuk oleh Menantunya, Abdul Ariffahmi Ab Rahman untuk ke Mekah kerana Ariff bercadang ke Mekah pada tahun ini.

Tiada orang lain yang memecahkan berita pakej RM65,000 satu kepala ini melainkan Ariffahmi sendiri yang memberitahu “Ana pergi ke mekah tahun ni, gi dengan pakej VVIP” kepada setiap orang yang tidak tahu dia akan ke Mekah.

Apabila Tuan Guru menerima pujukan menantunya, berkembanglah cerita bahawa kepergian Tuan Guru dengan peruntukan PMBK tetapi lama kelamaan tersebar bahawa ianya ditaja menerusi seseorang yang mendapat projek-projek Kerajaan Negeri Kelantan.

Yang mengejutkan bila Tuan Guru yang ikhlas itu mengaku kepada wartawan pada 10 November 2009 bahawa memang benar kepergiannya di taja oleh orang luar.

Sekali lagi saya menyeru kepada Ariffahmi supaya melepaskan jawatannya sekarang, seperti yang pernah saya nasihatkan kepadanya, “anta sudah banyak mencemarkan nama baik Tok Guru, cukuplah.”

Kenapa mesti Kafir Quraisy yang terpaksa memimpin Tuan Guru supaya keluar dari kontroversi. Di mana dia yang kasih dan sayang pada Tuan Guru kita?
KLIK

Siapakah 'kafir Quraisy Malaysia' yang dimaksudkan oleh ‘hantu raya’ ini ?

Lim Kit Siang, Anwar Ibrahim, Khalid Ibrahim, menantu buah hati tok guru atau ‘hantu raya’ sendiri ?

Kalau UMNO yang dimaksudkan dengan kafir Quraisy, lebih baik ‘hantu raya’ ini berastrafal banyak-banyak, janganlah kerana sudah terlalu lama makan telor pemberian PAS sehingga melebelkan orang Islam lain sebagai kafir.

Kawan percaya tok guru sedikitpun tidak menyesal dengan apa yang berlaku, melainkan rasa benci dengan provokasi dari orang yang berniat jahat menganggu niat beliau dalam urusan ibadat itu. Tok guru mungkin menangis bukan kerana tidak dapat ke Makkah. Tetapi kerana mengenangkan ada manusia yang tergamak menyusahkan dia.

Mengapa tok guru Nik Aziz tidak terus sahaja menuju kepada orang yang menjadi musang berbulu ayam yang akan membakar reban bila tidak dapat telor emas yang diidam-idamkan, malah mendakwa seolah-olah dari kalangan UMNO yang melakukan khianat sehingga menggelarkannya ‘kafir Quraisy Malaysia’.

Si ‘hantu raya’ ini pun mula mengambil kesempatan untuk bermuka-muka terhadap tok guru. Sepatutnya tok guru Nik Aziz lebih tahu dan ‘hantu raya’ ini harus dihalau dari bumi Kelantan dan kembali ke tempat asalnya, kalau dia bukan orang Kelantan.

Atau pun kalau orang itu berada di bawah ketiak tok guru Nik Aziz sendiri, dia hendaklah dilempar jauh-jauh, jangan mudah mengeluarkan fatwa dan dalil melebelkan UMNO sebagai ‘kafir Quraisy Malaysia’.

Inilah ‘kafir Quraisy Malaysia’, ‘hantu raya’ yang menjadi musang berbulu ayam yang menghalang tok guru Nik Aziz menunaikan ibadah haji ke Mekkah. Tetapi hari ini ‘hantu raya’ ini menulis membodek tok guru dengan mengkafirkan orang lain.

Perlu diingatkan, mungkin juga Allah SWT tidak mahu tok guru Nik Aziz menjadi tetamuNya pada tahun ini, jangan sentiasa meletakkan kesalahan kepada orang lain di atas kegagalan Nik Aziz hendak ke Mekkah…….

‘Hantu raya’ ini yang sering menterbalikan pemikiran masyrakat dengan tulisan-tulisan berunsur fitnahnya, dan hari ini diri dan pemikirannya juga sudah diterbalikkan……..

9 comments:

  1. SLM BRO..PAK AJIS MMG MENGIDAM NAK SGT PEGI HAJI FIRST KLASS. TP MEMANDANGKAN ORG RAMAI DAH TAU TEMBELANG DIA, BUKAN MAIN KEPALANG LG DIA MARAH. MENANGIS DEPAN WARTAWAN MCM BUDAK KECIK NAK NENEN KEHKEHKEH.

    KICKDEASSFELLA TU SAJE NK MEMBODEK. DARI DULU LAGI MMG SUKE BODEK PAK AJIS. 24 JAM MEMBODEK TAK HABIS2 SAMPAI KENE TENDANG PUN MASIH TETAP NAK MEMBODEK LAGI!. DASAR KAKI BODEK!! PENGAMPU NOMBOR 1!!

    ReplyDelete
  2. nasib PENULIS UPAHAN . BEGINILAH SUDAHNYA. PADA NIK AZIZ MEMANG MENANTUNYA MODOH NAK COVER LINE. TAPI INGAT. INI BUKAN PERTAMA KALI TGNA KE MEKAH DENGAN TAJAAN. BERKALI-KALI.

    ReplyDelete
  3. Salam..terlajak perahu boleh undur terlajak kata kot menyesal nanti.TGNA dah ngaku beberapa kali pi mekah dengan cara disponsor. Rupanya selama ini TGNA ambik rasuah tapi tuduh orang lain main rasuah pulak!!Tentang penulis upahan si hantu raya tu, dah kena tendang buatlah cara kena tendang. Sekejap ugut sekejap jilat balik apahal?dasar hantu raya. Digelarnya UMNO Kafir Quraisy Malaysia. Memang tak takut Tuhan jenis ni.

    ReplyDelete
  4. Jeffry, Arif dan CCZ, sampai bila masyarakat harus tertipu dengan gaya ulama mereka ini......

    Terima kasih dengan komen yang membantu blog kawan.... selamat berjuang.

    ReplyDelete
  5. AHLI NUJUM NEGARASunday, 15 November, 2009

    JANGAN LAH PULOK
    KUMAN SEBERANG LAUT - NAMPOK
    GAJAH TEPI MATA - HARAM TAK NAMPAK

    KITA SEMUA SAMA SAJA
    BANGSA KENA SPONSER
    BANGSA SUBSIDI
    BANGSA HAPRAK

    KATAKANLAH:
    "AKU PUN BEGITU JUGAK" !!!

    ReplyDelete
  6. Salam Ziarah.....

    Hantu Raya dah kehilangan tuan merata la dia dok merepek.Ingatkan depa ni tak melakukan kesalahan ye maklum la ahli syurga rupa-rupanya lagi teruk ye.

    ReplyDelete
  7. Ahli Nujum Negara, selamat bertemu dan terima kasih di atas komen tuan.....

    Komen tuan tidak dinafikan, tetapi mengapa masih ada Melayu yang maju dalam hidup kerana subsidi begitu lantang untuk menghapuskan hak Melayu-Bumiputera...... kalau dah tahu bangsa subsidi...

    ReplyDelete
  8. Sdr. Yang Gambi,

    Disinilah perlunya Baiah
    Perlunya Sumpah Setiakawan
    Askar dengan Sumpah Perajuritnya
    Sultan Sumpah Pegang Jawatan
    Agong Menegakkan Perlembagaan

    Majukan Melayu
    Jadikan Dia Jutawan
    jadikan dia Hartawan
    Jadikan Dia Dermawan
    Jadikan dia Bangsawan
    Supaya Jadi Ketuanan

    Ikatlah Dia Dengan Sumpah Baiah
    Demi Agama Bangsa & Tanahairnya

    ReplyDelete
  9. AKu memang tak setuju kalau Melayu dikatakan bangsa subsidi sebab malaysia skrg ni subsidi semua dapat apa subsidi petrol,beras dll.
    Untuk pelajaran melayu pun kena ambik pinjaman
    .

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..