Friday, February 5, 2010

PKR parti sampah sarap ? Betul sangat tu……….


Kalau Ahli Parlimen Nibong Tebal, Tan Tee Bong-PKR mendakwa Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng melayan Wakil-Wakil Rakyat PKR seperti ‘anjing’, ditambah lagi oleh Jeff Oi Ahli-DAP, Parlimen Jelutung secara terbuka melabelkan parti itu macam sampah sarap.

Betul sangatlah, kawan amat setuju dengan dakwaan Jeff Oi ……………….

Apa tidaknya, kalau Lim Guan Eng melayan wakil-wakil rakyat PKR seperti ‘anjing’ memang patut pun, lebih senang kalau diumpamakan begini : ‘bagai anjing menyalak bukit’

Kita lihat sahajalah bagaimana sikap pemimpin-pemimpin PKR, kerjanya hanya menyalak kepada perkara-perkara yang tidak sepatutnya, menganjurkan demonstrasi mengajak rakyat membuat huruhara dalam Negara. Adalah wajar kalau DAP-Lim Guan Eng layan mereka macam anjing.

Tengok sahajalah dengan perangai bos PKR Anwar Ibrahim, perbicaraan kes liwat pun PKR buat buat huru hara di Mahkamah.

‘Sampah’, memang pun parti PKR ini macam sampah, tidak salah apa yang dilebelkan oleh Jeff Oi.

Kita lihat ramai kepimpinan yang keciwa menyertai PKR, bekas-bekas banduan, bekas tahanan ISA lebih-lebih lagi bos PKR Anwar Ibrahim. Sebab itu puak-puak ini tidak pandai mengurustadbir kerajaan. Lihat sahajalah bagaimana PKR mentadbir urus Kerajaan Selangor……….

Pemimpin-pemimpin PKR hanya tahu menuduh setiap insiden atau krisis yang berlaku dalam parti/kerajaan mereka adalah disebabkan oleh UMNO-BN, sebenarnya merekalah yang tidak bijak menangani segala pergolakan yang berlaku.

Tetapi bila sampah-sampah dan anjing-anjing ini sudah bergabung dengan DAP dan PAS maka ‘pakatan rakyat’ boleh dilebelkan macam parti ‘sampah’ jugalah……

Kerana gabungan ‘pakatan rakyat ini merupakan satu 'perkahwinan' yang mempunyai kepentingan untuk memenuhi hasrat pemimpinn-pemimpinya sahaja dan bukan untuk kebaikan kepada rakyat.
Sejak dari dulu kawan sudah menjangkakan permasalahan akan timbul dalam gabungan DAP, PKR dan PAS, gabungan yang tidak setaraf dan setanding dengan falsafah politik yang berbeza matlamat antara satu sama lain. Kita harus bijak membuat perbandingan antara kebaikan yang pernah dilakukan oleh UMNO-BN dan perlu kembali menyokong UMNO-BN pada pilihan raya umum akan datang.

Buangkan sampah-sampah ini……


11 comments:

  1. KEHKEHKEH PENDEK KATA PKR, DAP & PAS SEME PARTI SAMPAH SARAP SBB DLU PAK AJIS DH DOAKAN UST. NASHA JADI SAMPAH SARAP! HUHUHU

    ReplyDelete
  2. sampah sampah sampah
    kita buang sampah PRU 13

    ReplyDelete
  3. hehehe..hanya muthu mengenal manickam..:-)

    ReplyDelete
  4. doa bala nik najis sedang memamah pakatan jahat bro! nantikan kehancurannya!

    ReplyDelete
  5. PARTI UMNO PUN UMPAMA TONG SAMPAH. SEBAB TPM PERNAH PELAWA KEPADA SESIAPA DAH MUAK DENGAN PARTI PEMBANGKANG KAMI UMNO SEDIA TERIMA MEREKA. BUKANKAH ITU JUGA UCAPAN SEPERTI TONG SAMPAH.

    ReplyDelete
  6. aik..baru sekarang sampah..?dulu siap commolot lagi..peluk sampah mcm peluk vvip jer..

    ReplyDelete
  7. Jeffry, Mat Kelubi, Kama, Putera Merdeka, House PK dan CCZ, terima kasih masih sudi buat komen.....

    ReplyDelete
  8. yang mengata tu pun ( dap ) sampah. yang dikata memang sampah pun.

    ReplyDelete
  9. orang DAP sendiri tahu yang pkr ni memang x guna. tak ada orang yang berkebolehan. guan eng cuma gunakan anwar buat tarik pas dan orang melayu sokong mereka saja.

    ReplyDelete
  10. Arif Omar, Yb Raz, sampah-sampah yang patut dijauhi dan dibuang oleh rakyat Malaysia......terima kasih komen tuan.

    ReplyDelete
  11. malayu lagi hanjeng manyak buang anak.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..