Wednesday, February 10, 2010

Apa kata pembangkang ? Bila Mahkamah putuskan Dr Zambry MB Perak yang sah…..


Pembangkang perlu menerima keputusan Mahkamah Persekutuan yang mengekalkan Dr Zambry sebagai Menteri Besar Perak yang sah dengan hati yang benar tulus dan bersih.

Nizar dan pemyokong-penyokongnya perlu percaya dengan keputusan itu dan menerimanya sebagai satu penyelesaian supaya perjalanan politik Perak lebih stabil dan semua aktiviti pembangunan negeri itu dapat berjalan dengan lancar.

Sudah lebih dua tahun rakyat Negeri Perak bergolak dengan pelbagai masalah politik dan dengan keputusan Mahkamah Persekutuan mengekalkan Dr Zambry sebagai MB yang sah, seharusnya semua pihak perlu menghentikan semua konflik yang berterusan bagi membolehkan kerajaan Perak meneruskan agenda-agenda yang lebih bermakna untuk kebaikan negeri Perak dan rakyatnya.

Adakah Nizar serta kuncu-kuncu pakatan rakyat benar-benar ikhlas menerima keputusan Mahkamah Persekutuan ?

Apa kata Nizar ?

“Keputusan Mahkamah Persekutuan hari ini yang mengisytiharkan Dr Zambry sebagai MB Perak boleh membawa kepada 'sistem pemerintahan beraja mutlak. Keputusan berkenaan seolah-olah telah mengetepikan prinsip yang terkandung dalam Perlembagaan Persekutuan.”

"Maknanya kita tak perlu adakan pilihan raya, tak perlu ada Parlimen oleh kerana monarki boleh menetapkan siapa menjadi pemimpin sesebuah negari ataupun negara". Klik

Apa pula kata Nik Aziz ?

“Keputusan mahkamah seperti mengakui rampasan kuasa yang berlaku di Perak dan bukannya melalui pilihan raya”.

Nik Aziz meminta rakyat di seluruh negara khususnya Perak memprotes sekurang-kurangnya dengan cara benci sambil berkata, “ Allah Ta’ala menterjemahkan rasa benci-Nya terhadap manusia yang kufur serta fasik dan derhaka”.

“Apa yang berlaku di Perak adalah kerja fasik kerana mereka menang tidak melalui pilihan raya dan pihak yang menang itu pula melompat keluar dari kerajaan yang dipilih rakyat ”. Klik

Apa pula kata-kata dari blogger-blogger pencacai PAS ?

Kemenangan Zambry Ibarat Babi Dapat Sijil Halal

Walaupun Mamak Zamby menang kes mahkamah baru tadi dia masih menjadi mb haram...... ibarat seekor babi kalau disembelih secara Islam pun dia tetap haram sebab dia seekor babi, walaupun dapat sijil dari JAKIM pun dia tetap seekor babi maknanya haram, walaupun JAKIM menang kes di mahkamah kerana dapat menhalalkan babi tu, tapi ia tetap haram kerana ia seekor babi. Makna kalau pusing ikut manapun ia tetap HARAM. Jadi tak perlulah siZambry tu meyalak kesana-kesini sebab rakyat perak takkan dekat dengan dia punya pasal dia tu dah jadi salah satu spesis babi, yang suka dengan dia satu kelompok ni saja iaitu BN (Babi Negara). Klik

Kesimpulan : Itulah yang sebenarnya apa yang tersirat di dalam hati puak-puak pembangkang……..

Bibir dan lidah menyatakan menerima keputusan Mahkamah Persekutuan dengan hati terbuka, redha dengan ketentuan Qada’ dan Qadar, tetapi masih melahirkan isi-isi hati yang membusuk dan berulat………….

Kalau Nizar dan puak-puak pembangkang ini tulus mahu melihat kesejahteraan rakyat Perak, mengapa tidak membiarkan kerajaan di bawah pimpinan MB Dr Zambry meneruskan tugasnya tanpa dipertikaikan ?

Tunggu dan lihat sahajalah dulu apa yang dilakukan oleh kerajaan BN dan Dr Zambry untuk kesejahteraan rakyat dan Negeri Perak, kalau masih ditakuk lama juga, apalagi sampai saja PRU 13 kempenlah habis-habisan………………

Apa yang jelas dilihat, Nizar dan kuncu-kuncu pembangkang hanya gila dan tamak untuk berkuasa, bukan untuk membena pembangunan negeri dan rakyat Perak…..


8 comments:

  1. tak boleh belah tgk picta last tuh..
    isk2..

    ReplyDelete
  2. Salam sahabat,

    Alah skrip daripada mereka sudah dijangka. Takpayah bagi pengenalan diri pun dah tau dari mulut mana keluar statement tersebut..hehehe

    Puak-puak ni kena buat paten 'produk' mereka ni! Lepas tu mintak sijil ISO daripada SIRIM. Sapa tiru cara statement mereka, akan disaman juta - juta!! wakakaka.....!!!

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya mereka ni dah sedia dengan keputusan..sebab tu lah simelayu berwajah apek ni dok lelong diseluruh perak mengatakan bahawa keputusan dah bocor 4-1...sebab nya benda ini akan dijadikan alasabila dia keptusan mahkamah tidak memihak kepada dia..dia boleh menjadikan modal kekalahan nya untuk meneruskan usha meracuni dan membuat penipuan dengan mengatakan hakim telah dibeli dan badan kehakiman dinegara ini sudah tidak boleh dipercayai...(taktik lapok pembangkang)..tapi sekiranya keputusan tu memihak kepada melayu berwajah apek tu mereka akan kata tuhan maha adil dan mahkamah membuat keputusan yang tepat...

    Cibaiii..laa ko nizar..hidup lah ko dengan menipu orang...sedangkan barisan kepimpinan pas pun dah tak percayakan kat ko sebab takde sorang pun yang datang memberikan sokongan moral kepada ko kat mahkamah semalam...ko cuma diiringi oleh cina kapiaq yang diketuai oleh kit siang...sampai nak buat sidang akhbar pun buat dipejabat dap...sengket betul la pemikiran pak lobai penyokong pas kerana sanggup menghambakan diri dan diperbodohkan oleh melayu berwajah apek ni...

    ReplyDelete
  4. as salam.

    itulah yang menjadi 'stigma' masyarakat hari ini. Mereka hanya mahukan 'apa'yang mereka inginkan. Jika lain daripada itu,mulakan mulakan apa yang mereka gelarkan 'reformasi'..

    Pada saya reformasi hanya lahir semasa penentangan terhadap Malayan Union.. itu baru Reformasi. Sistem mahkamah yang telus pun dianggap tidak betul. Polis yang berada di luar mana2 parti pun dianggap tidak betul. Semua dianggap tidak betul,yang betul hanya mereka.

    Kesian orang kita,sudah berada di alaf baru,alaf melinium tapi minda mereka masih di tahap lama, seolah2 kita masih di zaman penjajah British.

    ReplyDelete
  5. Salam,

    Biarkan mereka dengan "GAMES STUPID" mereka. Biarkan dosa para balacinya.

    Tahniah dan syukur kehadrat illahi kita masih diberi peluang utk berkhidmat dan membuktikan sesuatu kepada Rakyat Perak.Rapatkan Saf dan Bersatu padu dalam menyiapkan jentera pertahanan agar kita tidak lagi lemah dan lalai seperti sebelumnya.Buktikan Sokongan kita yang tidak berbelah bahagi dan bersama-sama kita membantu dalam menyelesaikan kekusutan serta masalah rakyat jelata.

    ----------------------------------

    Kami Terjah, Kami Bongkar & Kami Kerjakan di 10SIBUDAKHITAM.BLOGSPOT.COM

    ReplyDelete
  6. Terima kasih dengan sahabat semua atas sokongan.... kita semua mesti memberi sokongan padu kepada blogger Jeffry.....

    ReplyDelete
  7. salam ziarah,

    sori kuar tajuk...hehehe
    1-gambar yg menyentuh kelucahan tidak melambangkn adap kemelayuan
    2-gambar yg menyinggung aqidah org islam tidak melambang keislaman , keimanan & keehsanan

    1 + 2 = ???

    bg yg menyebar jwb la d sana (akhirat) nanti selagi mana ia tersebar oleh tukang sebar...

    ooiii byk saham tu kene pulak ada yg menyalah tafsirknnya pulak setelah penyebarnya mati sape pulak nak betulkn keadaan masa tu nanti???

    sekadar ingatan bersama PR & BN

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..