Tuesday, February 9, 2010

Giliran PahangDaily pulak marahkan blogger-blogger pro UMNO di Pahang


Selepas tok guru Nik Aziz melahirkan rasa kesal terhadap penulis blog Dimensi yang kononnya membuat lakaran mengaibkan membabitkan dirinya dan Anwar setrusnya pembodek-pembodek Nik Aziz membuat laporan Polis, semalam PahangDaily pula mengkritik blogger Yang Gambi, YB Raz dan BraveHearts yang dilebelkan sebagai blog pencacai UMNO Pahang.


Blog PahangDaily Online sebagai media penyebar dakyah PKR di Pahang juga boleh dilebelkan sebagai lidah rasmi Anwar Ibrahim menulis, kononnya blogger pencacai UMNO Pahang seperti Yang Gambi, YB Raz dan BraveHearts yang mengutuk PDO yang membuat analisa terkini tentang kes liwat Anwar dan Saiful Bukhari Azlan di Mahkamah Tinggi. Klik

YG : Kalau hendak dianalisa di atas isu ini, cuba kita berfikir kenapa dengan tiba-tiba Nik Aziz bercakap soal moral dan marah-marah apabila ada satu laman blog mengilustrasikan gambarnya bersama dengan Anwar Ibrahim ?

PahangDaily dan Nik Aziz mungkin tidak sedar ataupun buat-buat lupa bagaimana blogger-blogger pencacai PAS dan pakatan rakyat selama ini telah mengguris perasaan orang-orang Melayu terutama sekali ahli-ahli UMNO.Kalau Nik Aziz, PahangDaily serta pencacai-pencacai blog pro pembangkang hendak memperkatakan soal moral, soal fitnah yang terdapat dalam blog-blog pro UMNO. Kenapa kini baru sedar ?

Kenapa sekarang baru mula terasa rungsing dalam pemikiran Nik Aziz, PahangDaily dan pencacai-pencacai blog pro pembangkang ?

Sehingga ada dikalangan penjilat-penjilat pembangkang membawa isu ini ke balai Polis ?

Kalau kita selidik betul-betul, apa yang ditulis, dilapor atau diilustrasikan oleh penulis-penulis blog pro UMNO itu terlalu kecil kalau hendak dibandingkan dengan apa yang dipaparkan oleh blogger-blogger pencacai pro pembangkang.

Bagaimana pula dengan sikap Nik Aziz sendiri selaku ulama tanpa rasa bersalah telah mengeluarkan kata-kata yang mengguris hati orang-orang Melayu Islam secara keseluruhannya ?Tidakkah buruk lagi moralnya Nik Aziz apabila menuduh UMNO itu kafir ?

Apakah tidak terguris hati-hati orang Melayu Islam UMNO apabila Nik Aziz mengeluarkan fatwa bahawa sesiapa yang menyokong UMNO tidak boleh masuk syurga ?

Banyak lagilah…. kalau hendak mepertikaikan kesalahan moral yang menunjukkan betapa blogger-blogger pencacai pembangkang juga tidak ada moral dalam penulisan blog dengan berbagai-bagai gelaran yang buruk dan jijik terhadap UMNO, kepimpinan UMNO serta penyokong-penyokong UMNO.

Begitulah orang tua-tua berkata, “bila telinga sendiri di pulas orang, baru tahu akan rasa panas dan pedihnya…………”



17 comments:

  1. ALHAMDULILLAH AKHIRNYA ALLAH MEMILIH ZAMBRY SEBAGAI PEMIMPIN UMAT ISLAM DI PERAK MENGANTIKAN SI NIZAR...

    TAKDIR ALLAH MEMILIH ZAMBRY DAN SEPATUTNYA PENYOKONG NIZAR DAN NIZAR SENDIRI KENA MENYEDARI BAHAWA ALLAH JAUH LEBIH BERKUASA DARIPADA MEREKA.

    PASAL KUTUK NIK AZIZ MEMANG SAYA SENDIRI PUN TAK SUKA SEBAB ALLAH DAN RASULULLAH S.A.W MELARANG UMATNYA MEMAKI HAMUN DAN MENGUTUK SESAMA SENDIRI. NAMUN DALAM MASA YANG SAMA SI PIHAK KHAWARIJ NI PUN KENA SEDAR DIRI JUGAK...MEREKA YANG PENCETUS KEPADA SEGALA KARIKATUR YANG TIDAK BERMORAL INI...

    SEMOGA ALLAH MEMBERIKAN TAUFIK DAN HIDAYAH KEPADA SAHABAT KITA DI SEBELAH KHAWARIJ...

    ReplyDelete
  2. Lepas ni lagilah depa mengamuk Yang Gambi..sebab Nizar dah out. Anwar pun sedang bergelut dengan kes nya. Siapa yang tinggal jadi penasihat PR?

    ReplyDelete
  3. biarkan PDO mengelabah akibat kesalahannya sendiri

    biasalah geng nik ajis dan nuar ni akan buat pelbagai citer untuk memutar belitkan isu ...konon2nya mereka ni bersih padahal merekalah juara mengaibkan orang lain

    kuatkan semangat dan terus berjuang bro

    ReplyDelete
  4. itulah nik aziz wahai sahabat.. dia dah rasa terancamlah tu..:)

    ReplyDelete
  5. Biasalah tu bro, diorang dah tergugat. Bukan ke dulu PDO ni yang fitnah Saiful sakit, nak kenying berak pun tak bleh? hehe..

    Peperangan siber sekarang dan lain bro.. diorang dah kehabisan peluru..

    Peluru daripada kita menimbun2 lagi..siap ada yang diorang bagi free lagi!!! hehe....

    ReplyDelete
  6. kita dok marah sebab mereka siar benda yang x betul. banyak memfitnah.

    kalau cerita betul, tak ada orang nak marah.

    nik aziz tu tahu dia nak jatuh. tu pasal tetiba nak berunding dengan umno. pasal kartun dia, adalah orang yang cucuk. tu pasal dia melenting.

    sebelum ni takde pulak dia nak bising.

    ReplyDelete
  7. salam YG,
    teruskan perjuangan bro semua!
    pembangkang semakin panas dengan kerbangkitan bloggers2 prjuang tulen seperi bro dan rakan2..
    tahniah!

    ReplyDelete
  8. Penang Minang, terima kasih dengan nasihat tuan...InsyaAllah.

    CCZ, Tunjang Langit, Bicara Kelantan, Local Fighter, YB Raz, Putera Merdeka, terima kasih dengan sokongan tuan-tuan. Akan diteruskan perjuangan menangkis fitnah dari mereka...InsyaAllah.

    ReplyDelete
  9. Ha.. Ha.. Ha.. Akulah Menteri Besar Perak yang sah dan sekarang.. Apa korang nak kata itu korang punya suka.. Aku peduli apa..

    Korang nak kata aku Penguasa Haram ka, Aku Menteri Besar Hamsah (Haram+Sah ) ka, nak kata aku Menteri Besar Mahkamah ka… itu korang punya suka.. sikit aku tak hairan..

    Ha.. Ha.. Ha.. Ha.. Ha..

    Bubar DUN?? Ha.. Ha.. Ha.. mimpilah korang.. Ha.. Ha.. Ha..

    Barangkali itu yang terlintas di fikiran Zambry semasa sedang ketawa..

    ReplyDelete
  10. Jeffry, agaknya Nizar dah meroyan begitu yek.....

    ReplyDelete
  11. bagi tahu pahang daily. blog mereka hanya sampah sarap. penuh dengan fitnah. padan muka dia kena saman fitnah dik saiful. gadai rumah le mereka lepas ini.

    ReplyDelete
  12. SALAM YG
    LEPAS NI NGEH & NGA AKAN MENCAMPAK NIJAR MACAM SELIPAR BURUK

    ReplyDelete
  13. bro,
    pukulan 5 0 tu.pasti menyayat otak puak juak PAS.Perak hanya akan aman di bawah BN.Shiaaaaaan puak DAP dan yg sewaktu dgn nya.Hajat mereka utk menodai perlembagaan negara tak tercapai.Tq ALLAH.

    ReplyDelete
  14. Arif Omar, PDO tidak lebih dari membawa cerita-cerita sampah AnuWar je..... terima ksaih.

    Dr1221, RAM, inilah yang berlaku pada NIzar..... puak-puak DAP berbaik dengan PAS pun kerana nak kuasa..... DAP tidak kisah di Kelantan dan Kedah asal dapat kuasai Penang, Selangor dan Perak....itu matlamat mereka.... terima kasih.

    ReplyDelete
  15. HEHE. . BAGUS LA.. KITA PUN DAH TAHU KEPUTUSANNYA. .MEREKA SEKARANG DAH RASA GENTAR DENGAN KEWUJUDAN RAKAN BLOGGER PRO UMNO.

    ReplyDelete
  16. biar dia bantai kita..moh kita lawan dan lingkupkan pahang daily tuh..bro

    ReplyDelete
  17. Allah SWT dah restu Zambry jadi MB yang sah... Nizar jangan nangis melolong-lolong pulak, Pahang Daily nak kata apa, ramai dah mula minat kat blog pro BN sekarang ni... mereka dah tau hanya UMNO/BN yang boleh menjadi pelindung dan pembela.. sebab tu mereka pertahankan mati-matian, Bro Gambi, teruskan perjuangan.. jangan undur, koi ada... bila nak belayar??

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..