Monday, February 8, 2010

Ganasnya manusia yang minat meliwat-Hukuman kepada peliwat

Baru-baru ini Negara dikejutkan dengan berita seorang bayi lelaki berusia lima bulan mati dipercayai akibat didera dan diliwat.

Sehubungan itu, sepasang suami isteri ditahan di tanah perkuburan Islam di Sungai Buloh sebaik selepas pengkebumian bayi pertama mereka itu Isnin lepas, kata Ketua Polis Daerah Petaling Jaya ACP Arjunaidi Mohamed. KLIK

Begitulah kejam dan ganasnya manusia-manusia peliwat ini, untuk melampiaskan nafsu berahi kea rah lubang dubur, meraka tidak mengira mangsa, tidak mengira usia, janji nafsu dapat dilepaskan.

Kalau sepsis peliwat ini dari kalangan berpofile tinggi, lain pula cara mereka melepaskan nafsu syaita, meraka sanggup membayar dengan harga mahal semata-mata hendak menikmat lubang dubur macam si AnuWar tu……..

Diriwayatkan dari Ja'far bin Muhammad, dari bapanya, dari Ali Bin Abi Thalib r.a selain dari kisah ini berkata; "Rejam dan bakarlah dengan api." Imam Baihaqi juga mengeluarkan hadis, dari Ibnu Abbas bahawa beliau ditanya tentang hukum hudud bagi pelaku liwat, maka beliau berkata;

"Jatuhkanlah dari atas bangunan yang paling tinggi di suatu tempat, kemudian hujanilah dengan lemparan batu." Diriwayatkan dari Ali Bin Abi Thalib r.a bahawa beliau membunuh pelaku liwat dengan pedang, kemudian membakarnya, disebabkan besarnya dosa liwat ini.

Umar r.a. dan Othman r.a. berpendapat; "Pelaku liwat dilempari dengan benda-benda keras sehingga mati."

Menurut Islam, amalan seks sejenis ini dikeji dan di hina oleh Allah melalui firmanNya;

“dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: “Patutkah kamu melakukan perbuatan Yang keji, Yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu? * Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu Dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum Yang melampaui batas”. (Surah Al-‘Araf : 80 - 81)

Dari firman Allah ini, Allah menggambarkan, tindakan homoseksual merupakan amalan “fawahisy” atau amalan yang keji. Menurut Imam Al-Qurtubi, makna fahsya’ adalah setiap kejahatan yang dilakukan, pelakunya akan dikenakan hukum hudud. (Tafsir Al-Qurtubi : 2/210)

Begitujuga, Rasulullah SAW menyatakan golongan yang mendapat kemarahan dan kemurkaan Allah adalah antaranya golongan homoseksual.

Daripada Abu Hurairah RA, bersabda Nabi SAW; “Empat golongan berada dalam kemurkaan Allah di pagi dan petang, iaitu lelaki yang menyerupai perempuan, perempuan yang menyerupai lelaki, mereka yang melakukan setubuh dengan binatang dan mereka yang melakukan setubuh sesame lelaki”

Jika diperhatikan kepada kandungan kisah yang tersebut didalam Al-Quran, Allah ada menyatakan tentang bagaimana kehancuran yang diberikan Allah terhadap Kaum Nabi Lut yang mengamalkan seks sejenis ini.

Firman Allah; “ (demikian juga) kaum Nabi Lut telah mendustakan peringatan dan amaran (yang disampaikan oleh RasulNya).*. Sesungguhnya Kami telah menghantarkan kepada mereka angin ribut Yang menghujani mereka Dengan batu, kecuali keluarga Nabi Lut, Kami selamatkan mereka (dengan menyuruh mereka keluar dari situ) pada waktu jauh malam, * sebagai limpah kurnia dari kami. Demikianlah Kami membalas orang-orang Yang bersyukur. * dan Demi sesungguhnya! Nabi Lut telah memberi amaran kepada mereka mengenai azab seksa kami; Dalam pada itu, mereka tetap mendustakan amaran-amaran itu”(Surah Al-Qamar : 33-36)

Dengan amalan seks sejenis yang dilakukan oleh kaum Lut itu menyebabkan Allah SWT telah menghancurkan mereka dengan membalikkan Negara mereka, lalu dihujankannya sehinggakan negara itu bertukar menjadi laut.

Firman Allah; “maka apabila datang (Masa perlaksanaan) perintah kami, Kami jadikan negeri kaum Lut itu diterbalikkan (tertimbus Segala Yang ada di muka buminya) dan Kami menghujaninya Dengan batu-batu dari tanah Yang dibakar, menimpanya bertalu-talu” (Surah Hud : 82)

Jelas dari firman-firman Allah diatas, betapa hancurnya kaum Nabi Lut disebabkan pengamalan seks sejenis yang diamalkan oleh mereka. Kehancuran yang sama juga tidak mustahil boleh menimpa umat Islam di zaman kini, sekiranya pengamalan seks sejenis ini tidak dibenteras. Semua pengamalan seks sejenis ini bermula dengan pergaulan bebas yang dilarang oleh Islam.

Rujukan artikel keluaran JAKIM

15 comments:

  1. Dan kalau diperhatikan serta diperhalusi, Allah Taala menjatuhkan hukuman yang paling keras ke atas golongan pengamal homoseksual ini dengan menterbalikkan bumi atau menjatuhkan belerang panas ke atas mereka.... contohnya seperti di pinggir Laut Mati atau di Pompeii, Italy...

    Maka, apa lagi yang kita nak tangguhkan... jangan sampai pulak, akibat perbuatan kaum ini yang semakin ramai bilangan mereka di Tanah Melayu ini, yang menentang juga akan turut dibenamkan dalam belerang panas sama....

    ReplyDelete
  2. huish..takutnya bila baca ttg kes liwat baby tuh..,huhu

    ReplyDelete
  3. Kisah mengenai skandal seks luar tabii telah mewarnai kehidupan manusia sejak zaman berzaman.

    Jika kita lihat kembali sejarah terutama ketika zaman Greek dan Rom, golongan homoseksual dan lesbian berada di puncaknya ketika itu. Ini kerana kedudukan mereka ini setaraf dengan hubungan antara lelaki dan wanita. Bukan sahaja homoseksual dilihat sebagai sesuatu yang biasa malah sebut apa saja dari biseksual, seks dengan kanak-kanak semuanya dilakukan tanpa batasan. Lebih malang lagi kebanyakan perbuatan terkutuk ini dilakukan oleh pemimpin kelas atasan atau aristokrat. Maka apabila pemimpin seperti Caligula memerintah Rom maka semuanya dibenarkan kerana dia sendiri yang mahu semua kegiatan melampau ini dilakukan. Dalam erti kata lain Caligula mahu merasa semua perbuatan seks ini tanpa batasan yang kemudian menjadi contoh kepada rakyatnya. Namun dia akhirnya mati dibunuh akibat kegilaannya sendiri.

    Kisah ini juga boleh kita saksikan dalam peristiwa yang melanda kaum yang terlibat dalam homoseksual dan seks melampau di bandar Pompei ketika era kegemilangan Rom. Namun akhirnya bandar itu musnah setelah dilanda letupan gunung berapi dari Gunung Vesuvius selama dua hari pada tahun 79 sebelum masihi.

    Akibatnya bandar tersebut lenyap dari muka bumi kerana tertanam dalam lava sedalam 60 kaki. Bandar itu kemudiannya ditemui secara tidak sengaja pada 1748 setelah terkambus selama 1,700 tahun.

    Bandar Pompeii dikatakan antara bandar termaju ketika itu dengan pelbagai aktiviti perdagangan dan kesenian berpusat di situ.

    Malangnya akibat dari kemajuan, penduduk bandar ini juga semakin lupa diri dan hampir kesemua mereka terlibat dalam perbuatan seks melampau seperti bertukar-tukar pasangan dan kegiatan homoseksual. Dikatakan ketika itu perbuatan seks sama ada seks normal dan seks diluar tabii dilakukan secara terbuka tidak kira di mana sahaja.

    Begitu juga dalam sejarah silam. Jika dilihat kembali, kaum Nabi Luth adalah masyarakat yang rendah paras moral, rosak akhlaknya serta tidak mempunyai pegangan agama atau nilai kemanusiaan yang beradab. Maksiat yang paling menonjol dalam hidup mereka adalah perbuatan homoseksual dan lesbian. Kedua-dua jenis kemungkaran ini begitu bermaharajalela di dalam masyarakat sehinggakan ia menjadi satu budaya.

    Akan tetapi keruntuhan moral dan kerosakan akhlak sudah terlalu menyesatkan mereka, maka dakwah Nabi Luth yang dilaksanakan dengan penuh kesabaran tidak mendapat tempat di dalam hati dan fikiran mereka.

    Maka satu-satunya cara bagi mengelak perbuatan terkutuk ini menular kepada kaum lain ialah dengan menghapuskan mereka dari atas bumi.

    Akhirnya, kaum Nabi Luth dimusnahkan dengan bencana yang sangat mengerikan dan dahsyat.

    ReplyDelete
  4. cukuplah kita terperdaya dengan helah DSAI...sampai bila kita harus terus dibohongi dengan lakonan yang terlampaun hasil dari tindakan dirinya sendiri...bukan kita sengaja nak aniaya DSAI...ini semua hukum Karma...setiap pembalasan tidak semestinya di akhirat....kembalilah kita bersatu wahai umat melayu di bumi malaysia ini............

    ReplyDelete
  5. nice ....

    memang sadis citer selebrity gay kat mahkamah tuh... hehe

    ReplyDelete
  6. Cucu Tok Wan, Wak Daniel, terima ksih dengan komen tuan-taun yang berkesan...

    Anak Lenggung, paparan yang sunguh berkesan untuk tatapan semua, kesedaaran perlu mengatasi kefanatikkan seseorang kepada si Anu War....terima kasih.

    Emokepok, Putera Merdeka, Riesna Zasly, terima kasih memberi komen.....

    ReplyDelete
  7. Apabila public figure seperti Pemimpin-pemimpin menunjukkan teladan tidak baik, inilah jadinya.Ia menjadi ikutan orang ramai.

    Dan yang paling menyedihkan,kepuasan melepaskan nafsu tidak hanya pada org dewasa.Rupanya masih ada lagi BINATANG yang lebih DAJAL dari si BINATANG Anwar!

    REJAM!

    ReplyDelete
  8. tak tahu ler camne keadaan anuar kalau kena lempar batu. mesti menjerit jerit sakit.

    tapi tu baru kat dunia ni..belom lagi dunia kat "sana"

    ReplyDelete
  9. 10 BH, itulah hakikatnya perangai binatang yang ada dalam diri manusia.....tapi ramai lagi masih mengatakan kes liwat AnuWar satu konspirasi UMNO..terima ksih komen.

    YB Raz, AnuWar telah dijadikan manusia yang pandai berupa-rupa, lidah berbelit-belit tapi hakikatnya takut menghadapi kenyataan sebenar....masih tak mahu bertaubat selepas kemungkaran yang pertama..... tahniahlah blog tuan jadi sebutan dalam Pahangdaily Online....nampak juga kesannya...

    ReplyDelete
  10. otak semua peliwat ini semua jenis tak boleh fikir. fikiran mereka rosak. apa perkara yang dibuat, akhirnya benda tu juga yang dingat.
    peliawt : pg liahat tidak pernah allah lepaskan. kena le juga peliwat yang seorang lagi tu. insyaaalah.

    ReplyDelete
  11. Yang Gambi, im back.... now is the time for me to write... Tq for ur support... and Congratulations for ur news... Very good...

    ReplyDelete
  12. Salam, YG,

    Kerja liwat kerja yang dilaknat oleh Allah,
    Kembalilah kepangkal jalan dan bertaubat sebelum kembali kepada tuhan.

    ReplyDelete
  13. Ini keje orang gila!! yang depan dia tak nak, yang belakang tu jugak yang dia nok!! agaknya tentu ada yang istmewa kottt... tapi kita sekali-kali jangan ikut keje macam ni, nanti tuhan turun bala ... salur dan lempiaskan kepada yang halal dan hak sahaja, peliwat macam ni kita boleh rejam je!!!

    ReplyDelete
  14. Sama2 kita dalami ilmu Al-Quran.. Bacalah surah An-Nur tentang hukuman bagi org2 yg menyebar fitnah.. Semoga Allah memberi kita Taufiq dan HidayahNya.. Ameen..

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..