Wednesday, September 23, 2009

Sampai bila Malaysia terus di kecam ? “Noordin Segera dipulangkan agar tidak lagi mengganggu,” kata Polis Indonesia



Kadiv Humas Mabes Polri Irjen Nanan Soekarna mengatakan, pihaknya akan segera mengembalikan jenazah Noordin M Top ke Malaysia, “Segera dikembalikan ke Malaysia agar tidak diganggu lagi (teror). Ini serius agar kita tidak diganggu bangsa lain."

Nanan berkali-kali menegaskan bahwa gembong teroris paling dicari tersebut merupakan warga negara tetangga, Malaysia. "Bukan warga negara Indonesia. Sampaikan kepada dunia, ini (Noordin) warga negara Malaysia"KLIK

Mari kita lihat pula apa komen lembu-lembu dari Indonesia yang tidak berilmu, katak-katak bawah tempurung yang tidak mahu mencerminkan diri sendiri ;

jose @ Sabtu, 19 September 2009 | 18:36 WIB

sebaiknya dipeti matinya di kasih label " Product of Malaysia " dan dikasih tanda R dilingkari artinya sudah di hak patent kan.

wahyoe @ Sabtu, 19 September 2009 | 15:25 WIB
@tommy : org kok skeptis banget, emang loe orang mana sih ? jgn-jgn loe orang malingsia juga nih, pergi aja loe, bawa tuh mayat noordin ke negara loe, HIDUP INDONESIA RAYA...

radar @ Sabtu, 19 September 2009 | 15:19 WIB
bedanya di malaysia si noordin ngak ada yg menganggap dia sebagai pahlawan,juga ngak ada yang mau sebagai pengikutnya.tapi di indonesia, sebagian warga masih menjunjung dan menganggap si noordin sbg pahlawan dan mau sebagai pengikut,juga penerus perjuangannya.

olala @ Sabtu, 19 September 2009 | 15:11 WIB
kan ada dubesnya, suru aja ambil (jangan kita yang antar, keeenakan!!!!) Sebodo mau ditaro dimana di gedung dubesnya. Ngapain kita lagi yang kena repotnya. Gak rela kalau polisi yg nganternya !!!!!

nini @ Sabtu, 19 September 2009 | 15:04 WIB
ngapain susah2 dipulangin, dah bikin susah kita wkt idup, wkt mati aja masih pake difasilitasi pemulangan ke negaranya. buang aja ke laut atau biar membusuk aja digerogotin ulat.

klepit @ Sabtu, 19 September 2009 | 14:46 WIB
Sebaiknya Malaysia mengklaim dirinya sebagai eksportir teroris nomor wahid didunia...

hariadi @ Sabtu, 19 September 2009 | 14:34 WIB
dasar Malaysia bisanya cuman export teroris.. Malaysia Trully MALING ASIA

tinuk @ Sabtu, 19 September 2009 | 14:19 WIB
nah begitu donk pak polisi, penekanan yang bagus; Nurdin M Top gembong teroris yang selama ini meneror Indonesia adalah Warga Negara Malaysia ......

roy_sontoloyo @ Sabtu, 19 September 2009 | 14:07 WIB
sekalian kirimin bom-bom kepunyaan nurdin yg 200kg itu ke malaysia pak. biar giliran meledak juga disana...Malaysia juga harus menanggung akibat teror nurdin ini..

dewa @ Sabtu, 19 September 2009 | 14:02 WIB
Kami tidak rela MAYAT NOORDIN di bawa pulang ke M'sia, apalagi pakai upacara segala. Saya usul mayatnya digantung saja di depan Kedubes M'sia, supaya mengingatkan akibatnya kalau kirim teroris ke Indonesia...


Komen;

Pada pandangan kawan, pegawai Polis berkenaan tidak sepatutnya beremosi menyebut berulang-ulang bahawa perkataan “sampaikan pada dunia, ini warga Negara Malaysia.”

Seingat-ingat kawan, kerajaan Malaysia tidak pernah menafikan seseorang warganegaranya walaupun ianya seorang penjenayah atau pengganas, malah membantu untuk sama-sama membenteras mereka.

Peranan media Indonesia juga seolah-olah sengaja mahu meniupkan api supaya rakyat Indonesia berterusan mencemuh dan mencaci Malaysia.

Mengapa pihak berkuasa Indonesia dan juga media tidak langsung menyebut siapa dalang Noordin dan Azhar menjadi pengganas ?

Mengapa pihak Indonesia tidak pernah mendakwa Abu Bakar Bashir yang menjadi pendorong bukan sahaja Noordin dan Azahar, malah ramai lagi warga-warga di Singapura dan Filipina ?

Abu Bakar Bashirlah pencetus pengganas di Indonesia, Abu Bakar Bashirlah lidah rasmi JI untuk melakukan keganasan.

Abu Bakar Bashir ini sama jugalah dengan perangai tok-tok guru PAS yang sering melaungkan jihad yang bodoh kepada pengikut-pengikut mereka yang bodoh.

Kawan rasa sudah sampai masanya kerajaan Malaysia bertegas dalam isu ini agar tidak menjadi cemuhan dan cacian warga Indonesia yang sebahagiannya iri dengan kemajuan pembangunan Malaysia.

Media Malaysia juga perlu lebih mengwar-warkan keganasan warga Indonesia yang menjalankan jenayah rompakan, membunuh, menipu dan menculik warga Malaysia.

Sudah sampai masanya, kerajaan menjalankan penguatkuasaan membenteras pendatang tanpa izin dari Indonesia yang berjuta-juta di Malaysia, kembalikan ke Indonesia warga yang tidak mengenang budi ini.

Kelembutan dan kesabaran yang sering dilaungkan untuk menangani isu ini hanya di pihak kerajaan dan rakyat Malaysia, sedangkan media dan kerajaan Indonesia berterusan membiarkan warganya menghina dan mencabar kesabaran Malaysia.

Dalam negara Malaysia telah dihuruharakan oleh warganegara sendiri yang lupa daratan, ditambah pula dengan sikap kurang ajar dan kecetekkan pemikiran dari warga Indonesia, sampai bila kerajaan perlu membiarkan perkara begini berterusan berlaku……..

Ketegasan mengambil tindakan dengan undang-undang yang ada perlu dilaksanakan, jangan biar Malaysia terus diganggu gugat oleh manusia jumud dari luar dan dalam Negara.

Jangan biarkan maruah bangsa, agama dan Negara terus dikutak katikkan oleh pengkhianat…….



8 comments:

  1. Kalau sekadar media mereka sahaja yang membuih kata tanpa sopan mengikut susila peradaban rumpun; tak hairanlah hamba kerana mereka memang diasuh pemikirannya oleh jarum jarum yahudi.

    Dan lagi memutar mutar satu buruk orang untuk menutup buruk buruk sendiri itu memang lumrah orang orang tidak mahu menerima kekurangan sendiri. Tetapi itu kalau media kerana mereka diajarkan untuk mengamalkan hak kebebasan bersuara walau pun sering terlupa akan tanggung jawab.

    Namun kalau pegawai dari pemerintah itu sudah bercakap begitu kita sudah kena tanya setidaknya Pak Dutanya: Ilmu diplomasi benua mana yang dianutnya. Atau memangnya sebarang pegawai bisa bicara soal soal sensivitas internegara. Parah itu.

    ReplyDelete
  2. dasar manusia tak mengenang budi. oran g malaysia ni terlalu baik hati. ada sekor dua aja majikan yg perangai macam setan. hentikan saja pengambilan suri rumah dan pekerja dari indonesia. ramai lagi insan lain yang nak datang kenegara ni mencari rezeki. tak luak kalau takder pekerja indonesa di sini. terlalu ramai perompak, penipu dan penyangak dikalangan mereka pun. yang illegal saja dok ada 1.5 juta. polis patut buat operasi besar-besaran cari mereka sampai kelubang cacing, humban balik ke negera mereka. Ingrates!

    ReplyDelete
  3. nama je negara yg punyai penduduk islam teramai di dunia tapi semua bodoh2 belaka.kurang akal dan hati yg busuk.patut lah negara mereka tak maju2 dah lah tu iri hati pulak tgk kita maju.tak sedar diri bahawa tanpa bantuan malaysia mereka akan kebuluran.brengsit punya indonesial.patut mereka cermin2kan diri mereka dulu.memalukan islam saja.tak cukup ke dgn gempa bumi dan tsunami yg tuhan kasi??? bila nak sedar dan taubat wahai indonesial.

    ReplyDelete
  4. SLM BRO...AHHHH PERSETANKAN LEMBU2 INDON TU SEMUA!..LEMBU MANA ADE AKAL?..DIORANG NI DASAR TAK TAU MALU. SBB KERAJAAN DIORANG SENDIRI YG X PANDAI NAK URUS NEGARA MAKA RAMAI YG MEREMPAT KT SINI! LEPAS TU BIKIN KACAU KT SINI!..BANGSA X TAU DEK UNTUNG!!..PEGI JAHANAM DGN INDON!!..KLU BOLEH KITA GANYANG SI JUBOR TU SAMA. SBB DIA LAH JADI BATU API KT SANA!! HARKK PTUIHHH!!

    ReplyDelete
  5. rakyat dorg sendiri yang sokong rakyat dorg sendiri tibe2 nak marah2...
    dalang pon orang indonesia, nordin berguru ngn orang indonesia...nah, sape yg teroris
    men tuduh sebab dorg jeles ngn malaysia...
    satu bangsa tp bangsa melayu malaysia jauh lebih maju dr depa.

    ReplyDelete
  6. Salam 'Idil Fitri,

    Terima kasih sahabat memberi komen blog kawan, inilah sikap kalau manusia terlalu jumud pemikiran sehingga menerima apa sahaja dengan membuta tuli, merosakkan perpaduan masyarakat dan hubungan dua hala....

    ReplyDelete
  7. abu bakar inilah keala pengatnya. tetapi pemerintah indonesia tidak mempercayai makluamat yang polis malaysia berikan dan juga tidak percaya tentang keujudan kumpulan JI yang diasaskan oleh abu bakar bashir dan juga terlibat samanya ialah anak TGNA. Inilah indonesia. pasentren itulah pusat kelahiran JI. Apa yang orang malaysia bangga sangat dengan indon dan pasentren ni. Juga sibok guru2 pondok kita asyik membanggakan wali songo. siapa wali songo. ini semua kesesatan yang dibawa oleh Indon dan pasentrennya.

    ReplyDelete
  8. Terima kasih AO, kawan setuju sangat dengan pendapat tuan, sebab itu di Indonesia berlaku perbezaan menyambut puasa dan hari raya oleh puak-puak ini.

    Kelompok pasentren Indonesia mengadakan sambutan puasa dan hari raya lebih awal seperti Kelompok Jemaah An-Nazir di Gowa, Sulawesi Selatan, kerlompok Jamaah Al Muhthor di Desa Wates, Tulungagung, Jawa Timor dan jemaah Tarikat Naqsabandiyah di Padang, Sumatera Barat.

    Dipahamkan juga Noordin pernah mendapat latihan pengganas dari Nasir Abas bekas komander kumpulan Jemaah Islamiah (JI) tetapi kini membantu kerajaan kerajaan Indonesia.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..