Thursday, September 3, 2009

BERITA TERKINI –‘Sidang etnik rimba PERAK’ - Ganesen dan Hee ‘dihukum penjara’

‘Sidang etnik rimba Perak’ yang dipanggil oleh, Siva ‘pengerusi etnik rimba’ mengesahkan keputusan jawatankuasa hak dan kebebasan menjatuhkan hukuman penjara enam bulan dan denda RM500,000 ke atas Speaker BN, Datuk R Ganesan dan ADUN Bebas pro-BN, Hee Yit Foong.

Di ‘sidang etnik rimba’ tersebut, Siva ‘pengerusi etnik rimba’ duduk di kerusi yang ditinggikan manakala setiausaha ‘sidang etnik rimba’ yang dilantik, Misbahul Munir Masduki duduk di bawah di depannya.

Manakala tempat duduk ADUN yang lain disusun dalam bentuk ladam kuda, dengan ADUN-ADUN ‘etnik rimba’ duduk di sebelah kanan Siva ‘pengerusi etnik rimba’, manakala kerusi untuk ADUN-ADUN BN kosong.


Tiada tempat duduk disediakan bagi ADUN-ADUN yang diisytiharka
n oleh Siva ‘pengerusi etnik rimba’ yang telah meletak jawatan atau digantung semasa 'sidang etnik rimba bawah pokok' 3 Mac lalu.

Siva ‘pengerusi etnik rimba’ telah mengisytiharkan penyerahkan surat letak jawat
an tanpa tarikh adalah tiga ADUN Bebas yang menyokong BN - Hee (Jelapang), Mohd Osman Jailu (Changkat Jering) dan Jamaluddin Mohd Radzi (Behrang).

Manakala ADUN-ADUN yang digantung sewaktu 'sidang rimba bawah pokok' lalu ialah Menteri Besar BN, Datuk Seri Zambry Abd Kadir (Pangko
r), Zainol Fadzi Paharuddin (Sungai Manik), Ramly Zahari (Manong), Hamidah Osman (Sungai Rapat), Saarani Mohamad (Kota Tampan), Mohammad Zahir Abdul Khalid (Kamunting) and Mah Hang Soon (Chenderiang).

Dalam ‘sidang rimba Perak’ itu, perbahasan menjadi panas berhubung usul tergempar mengecam tindakan Polis yang didakwa menjadi “alat BN' untuk menghalang ADUN-ADUN ‘etnik rimba’ daripada melaksanakan tugas mereka.

Nga Kor Ming ADUN ‘etnik rimba’-Pantai Remis telah memberi amaran bahawa k
esalahan Polis tersebut boleh dihukum penjara sehingga tujuh tahun.

Siva ‘pengerusi etnik rimba’ berkata, ‘Sidang etnik rimba Perak’ masih kekal menggesa Sultan membubarkan DUN Perak, seperti usul yang diluluskan dalam 'sidang etnik rimba’ bawah pokok pada 3 Mac lalu. (masih mahu pakai SULTAN juga kaa tambi…… bubarlah sendiri)

Sementara itu, ‘Ketua etnik rimba’, si Nizar pula menggesa Polis supaya menghormati ‘sidang etnik rimba Perak’ dan menjalankan arahan ‘pengerusi etnik rimba’ supaya mereka yang 'dihukum' ditangkap sebaik sahaja minit ‘Sidang etnik rimba Perak’ diwartakan, ia akan dikemukakan kepada Istana. (tadi kata Polis ‘alat BN’)

Begitulah sedikit sebanyak yang dapat kawan paparkan ‘persidangan etnik rimba’ yang telah berlaku semalam.

Mengapa kawan melebelkan persidangan itu adalah ‘sidang etnik rimba’ ?

Puak-puak yang menganjurkan siding semalam sudah tidak mahu menhurmati serta mematuhi keputusan Mahkamah, tidak mahu mematuhi peraturan Perlembagaan dan tidak mematuhi titah Baginda Sultan Perak. Apa lagi yang layak dipanggil kalau bukan ‘etnik rimba’, lrbih kuranglah dengan ideologi komunis yang membuat keputusan mengikut nafsu sendiri.

Tindakan mereka hanyalah semata-mata bertujuan mengelirukan dan mewujudkan suasana kurang senang di kalangan rakyat, membuat undang-undang sendiri, menjalankannya sendiri dan langsung tidak menghormati sistem demokrasi yang menjadi teras negara ini.

Apa tidaknya, semua tindakan yang dilakukan puak-puak ‘pakatan rompak’ ini hanyalah untuk mengelirukan serta mewujudkan perasaan tegang di kalangan rakyat.

Maka tidak salah kalau kawan lebelkan tindakan puak-puak ini sebagai ‘rimba’, hanya ‘etnik rimba’ sahaja yang tidak mahu menghurmati serta mematuhi undang-undang negara untuk menjamin ketenteraman dalam negara.


15 comments:

  1. salam bro YG
    etnik rimba tu mcm babi hutan tak. ye la babi hutan mana tau undang2 , yang dia tau sondol orang je.

    ReplyDelete
  2. Salam,

    Sang Raja Rimba Nizar tu dah jadi balaci pada Sang Ngeh, Sang Ngoh dan Sang Siva saja nak cabar DYM Baginda Sultan Perak je. Diaorang nak tengok apa Sultan Perak boleh buat..

    ReplyDelete
  3. woit MK adeke patut ngko kate etnik rimba mcm babi hutan, kasor sngt bahase tu..tp pikir balik betoi gak ngko kate tu...hikhikhik...memang same!

    ReplyDelete
  4. Salam,

    Itulah orang dah gila kuasa, sudah tidak boleh berfikir, sudahb tidak ada mojoriti masih berkehendakan kuasa, pergi berarak ke Bangunan SUK, buat demotrasi itulah sudah tidak menghormati undang-undang dan kedualatan raja-raja. Tolak cara tersebut dan beri sokongan kepada Perdana Menteri Dato' Sri Najib.

    ReplyDelete
  5. Macam hilang akal puak-puak ni. Nak tunjuk pada siapalah sidang ni diadakan? Tak nampak ianya serius lebih kepada joke untuk persendakan Sultan dan Mahkamah.

    ReplyDelete
  6. SLM Y.G..ORG YG X TAU MALU.KAT MANE2 PUN DIA BOLEH LETAK MUKE DIA WLUPUN KAT DLM LUBANG JAMBAN!..SAME MCM SI UNGKE2 TU SEMUA...TAK HABIS2 MENYUSAHKAN RAKYAT!...HARKKK PTUIHH!

    ReplyDelete
  7. Macam itulah sahabat-sahabat perangai manusia yang selalu kononnya memperjuangkan kebenaran, tetapi masih mahu kepada undang-undang sendiri....

    ReplyDelete
  8. mereka ni saja nak buat provok, supaya rakyat mengikut cara dan pemikiran mereka yang bertahap kepala lutut kaldai...

    ReplyDelete
  9. Politics is dirty and it is becoming dirtier cos we have so many 'dirty' politicians.

    ReplyDelete
  10. Terima kasih Mr Ringgo dan Kirana.

    Kepada Kirana, politik itu tidak kotor, yang mengotorkan politik adalah bagi mereka-mereka yang berniat jahat dan membelit untuk nafsu sendiri.....

    ReplyDelete
  11. Hi! I'm at work browsing your blog from my new iphone 3gs! Just wanted to say I love reading your blog and look forward to all your posts! Keep up the outstanding work!

    Here is my web blog - microsoft Office gratuit

    ReplyDelete
  12. Hi my family member! I wish to say that this post is amazing, great written and include approximately all important infos.
    I would like to look extra posts like this .

    Feel free to visit my webpage candy crush saga hack

    ReplyDelete
  13. Whoa! This blog looks exactly like my old one!
    It's on a completely different topic but it has pretty much the same layout and design. Great choice of colors!

    Here is my homepage ... Code Psn Gratuit

    ReplyDelete
  14. We're a bunch of volunteers and opening a brand new scheme in our community. Your site provided us with useful information to work on. You've done a formidable job and our entire
    group can be thankful to you.

    Look into my web site - Dragon City Cheat Engine ()

    ReplyDelete
  15. Fantastic blog! Do you have any tips and hints for aspiring writers?
    I'm planning to start my own site soon but I'm a little lost on everything.

    Would you propose starting with a free platform like Wordpress or
    go for a paid option? There are so many options
    out there that I'm completely overwhelmed .. Any tips? Bless you!

    Take a look at my website Psn Code Generator (www.youtube.com)

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..