Saturday, October 30, 2010

Galas-PAS tenat, GAMIS mula turun berkempen


Tahniah……kepada sekumpulan mahasiswa dari Gabungan Mahasiswa Islam Malaysia Se Malaysia (GAMIS) yang sedang dalam ‘study week’ dapat meluangkan masa datang berkempen di pilihan raya kecil DUN Galas.

Nampaknya, PAS semakin terdesak, sehinggakan mahasiswa yang sepatutnya lebih bersedia untuk menghadapi peperiksaan semester terpaksa digunakan bagi memastikan kemenangan calon mereka di Galas.

Walau pun tercatat gambar-gambar calon BN di dalam risalah yang diedarkan , itu hanya sekadar untuk mengaburi mata pihak-pihak tertentu, hakikat sebenarnya kumpulan mahasiswa ini rancak berkempen bagi pihak calon PAS……..

Mengapa PAS tidak membiarkan para pelajar ini menumpukan sepenuh masa kepada pelajaran mereka, mengapa perlu dikerah anak-anak bangsa ini semata-mata untuk memenuhi kepentingan politik…..


4 comments:

  1. kenapa mahasiswa/i ini amat bodoh sekali....inilah yg dinama kan bodoh tak blh diajar,,,,cerdi tak blh di ikut.....klu gagal nnti adakah pas ni nak tanggung .....bengong punya budak....memang tak sedar di untung!!!!!

    ReplyDelete
  2. masa aku belajar kat kedah ... mati2 member aku (kader2)p setiap rumah untuk menangkan parti ni ... sampai kena buang sebab terlalu tumpu pada parti .... kasihan aku tengok parti yang di sokong tak buat apa2 pun.

    ReplyDelete
  3. Yang mesti dipertanggungjawabkan adalah pemimpin2 Pas yang BENGONG. Hanya pandai mengambil kesempatan terhadap budak2 yang masih mentah dalam membuat keputusan khususnya urusan politik. yang jadi mangsananti adalah pelajar2 berkenaan dan mak-bapakyang sangat mengharapkan anak2 mereka berjaya dalam pelajaran. Kejayaan tersebut diharapkan akan dapat membela kesusahan keluarga,tapiiiiiiiiiiii baso CELAKO! CELAKO!CELAKO!

    ReplyDelete
  4. Selepas graduate, puak-puak GAMIS merayu dengan kerajaan untuk masuk KPLI/DPLI nak jadi cikgu. Dah dapat kerja dengan kerajaan yang tolong bagi kerja kepada mereka, hentam kerajaan dari dalam. Itulah yang banyak berlaku sekarang.

    Ada kawan aku dari Kelantan, dapat biasiswa dari MARA belajar di Kaherah, pastu merayu mintak KPLI. Dah dapat jadi ustaz, menentang kerajaan. Tuduh kerajaan bunuh Altantuya. Sokong MARA turut diberi kepada bukan bumi.

    Memang Melayu tak sedar di untung. Harap pihak universiti kenal pasti puak GAMIS dan namanya diblacklist agar tidak diberi biasiswa atau pinjaman boleh ubah. Pastikan juga mereka tidak mendapat kerja dalam kerajaan.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..