Friday, October 8, 2010

DUN Galas-PAS sebagai ‘underdog’ dalam menghadapi cabaran………

Bersandarkan fenomena keputusan PRU ke 12, Mac 2008 serta yakin bahawa Ku Li tidak akan bertanding di kerusi DUN Galas, PAS menaruh harapan akan mempertahankan kerusi DUN tersebut.

Walau pun begitu, Pengarah Jabatan Pilihan Raya PAS, Datuk Halim Abdul Rahman beranggapan PAS sebagai ‘underdog’, walaupun masih optimis akan menang dan mempertahankan kerusi DUN Galas. (rujuk di sini)

Pada PRU ke 12, kawasan Galas, Ku Li hanya mendapat 3,826 undi, manakala calon PAS, Zulkefli Mohamed mendapat 4,143 undi, perbezaan 317 undi dan calon BN bagi DUN Galas kalah dengan majority 646 undi.

AYG ; Kalau dah macam tu perkiraan PAS, mengapa begitu mengelabah bila dengar Ku Li dilantik sebagai Pengarah Pilihan Raya Kecil BN ? Lebih mengelabah lagi bila ad aura-ura Ku Li juga bakal dicalonkan bertanding dalam PRK DUN Galas ?


Sebab itu, PAS berharap sangat agar Ku Li akan buat perangai bagi memudahkan jentera-jentera PAS-pakatan menjalankan tugas pilihan raya nanti…..


PAS juga berura-ura hendak letakkan calon dari kalangan orang Asli dan kaum Cina dari kelab penyokong PAS untuk mengambil hati pengundi-pengundi orang Asli dan kaum bukan Melayu di Galas…… kenapa mengelabah sangat…..


Atau PAS dah tahu ramai pengundi-pengundi Cina sudah marah pasal janji-janji diberi hak milik tanah tapi sampai sekarang tak dapat juga…….


Atau pun PAS dah tahu janji hendak bagi kepada pengundi Orang Asli elaun RM200 sebulan tidak tertunai….. atau telah merasakan Orang Asli lebih bertambah marah apabila tanah-tanah milik mereka telah dijual kepada syarikat besar milik kroni-kroni PAS…..

Mungkin juga PAS sudah tidak yakin lagi dengan kempen-kempen ‘masuk syurga’ jika mengundi PAS dikalangan pengundi Melayu Islam………..


Atau pun memang PAS sudah sedar selama ini, pembohongan, janji-janji kosong, fitnah serta segala kemungkaran, kepincangan PAS sejak berkawan dengan syaitan-syaitan DAP-PKR telah disedari kebanyakan masyarakat Melayu Islam…….

Apakah PAS sudah tahu bahwa rakyat telah telah sedar, lebih-lebih lagi di DUN Galas bahawa selama ini kepimpinan PAS telah berbohong untuk mewujudkan sebuah Negara Islam tulen bersama DAP-PKR…..

Rakyat sudah sedar dari lamunan janji-janji kosong PAS, rakyat juga sudah sedar bahawa PAS terlalu lama menggunakan perkataan Islam untuk meraih sokongan pengundi-pengundi Melayu Islam…….

Rakyat juga tahu selama ini PAS bersama PKR hanya sebagai tukang salak, tukang jilat DAP sahaja……

Jadi-jadilah berbohong dan hipokrit wahai pemimpin-pemimpin PAS……. Sesungguhnya PAS sememangnya tidak mampu serta tidak akan dapat menunaikan janji-janjinya untuk mendirikan sebuah Negara Islam tulen bersama-sama DAP-PKR……

Tinggalkanlah Parti Ajaran Sesat ini……





7 comments:

  1. Memang 'dog' pun.......sanggup jilat apa saja asal dapat jawatan.... pedulikanlah bangsa dan agama sendiri....

    ReplyDelete
  2. Pas baru nak mengaku sebagai underdog.
    Sebenarnya sejarah penubuhan Pas itu sendiri adalah dari elemen underdog.

    Sbb itu pemimpin dan ahlinya bergerak dengan perasaan marah, tidak puas hati, menentang dan segala macam emosi negatif.

    Perjuangan Pas akan berpuashati hanya setakat jika dapat merosakkan UMNO.

    Sbb itu mereka sanggup diperalatkan DAP dan Nuar Berahim selagi Pas bernyawa untuk musnahkan UMNO.

    ReplyDelete
  3. Salam, bro, underdog ke underpig

    ReplyDelete
  4. Sejak PAS mula berjinak2 dengan DAP-PKR, sejak itulah PAS sudah jadi 'dog' pada mereka.... apa nak heran....

    Izbisha

    ReplyDelete
  5. setelah berhempas pulas untuk 'down' kan calon BN, Pas beralih arah untuk menagih simpati pula

    ReplyDelete
  6. salam sobat
    tambah pengetahuan berkunjung ke blog bagus ini,
    saya jadi tahu tentang DUN galas -PAS sebagai Underdog dalam menghadapi cabaran.
    walaupun sudah lewat jauh, minal aidin walfaidzin Yang Gambi.

    ReplyDelete
  7. dua dua,underDOGs And underDAPIGs,selesai pilihanraya underGROUND pulak lah wei........

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..