Thursday, May 27, 2010

Nak salahkan siapa ? TMB Kelantan rugi RM27,000, penduduk tidak dapat perkhidmatan


DABONG: Angkara pencuri kabel, penduduk sekitar Slow Pak Abu, di sini terus kempunan menikmati kemudahan telefon dan internet apabila kabel yang baru dipasang Telekom Malaysia Bhd (TM) Kelantan sejak sebulan lalu, dicuri sekumpulan empat lelaki, termasuk seorang yang mati digesel kereta api, baru-baru ini.

TMB Kelantan pula kerugian RM27,000 apabila kabel telekomunikasi sepanjang 300 meter itu rosak ekoran kecurian yang berlaku di kampung terbabit. Kabel yang baru dipasang sebulan lalu dijumpai berhampiran mayat mangsa yang mati digesel kereta api. (rujuk di sini)

AYG ; Baru-baru ini seorang pemuda mati dengan badan terputus dua akibat terkena kejutan kabel letrik akibat cuba memotongnya di Muadzam Shah, Pahang….. akibatnya seluruh penduduk di gugusan Keratong 1 hingga 10, Gugusan Felda Selancar, kampong-kampung yang berhampiran bergelap selama empat jam…..

Kini, satu lagi cerita apabila seorang daripada empat pencuri telah menerima ajal digeles kereta api……

Telekom Malaysia Berhad mengalami kerugian besar akibat kerja-kerja yang tidak bertanggungjawab masyarakat yang ingin mencari keuntungan segera……

Penduduk kampung pendalaman tersebut berterusan kempunan untuk menikmati kemudahan telefon dan internet Streamyx serupa dengan rakyat yang tinggal di bandar-bandar.

Dalan hal ini, masyarakat wajib memberi kerjasama untuk menyalurkan maklumat segala kegiatan yang boleh menyusahkan orang ramai.

Siapakah yang patut dipersalahkan ?




7 comments:

  1. haaa... patutnya Nik Aziz muncul dan keluarkan fatwa baru... patutnya Nik Aziz minta polis tangkap dan minta perbicaraan dibuat di mahkamah syariah dengan undang-undang hudud yang telah dibentang kepada Tun Mahathir dulu... kata nak hudud sangat, nak qisas, nak diat, nak had, tak mahu takzir pasal takzir tak dianggap sebagai hukuman Islam... inilah masanya....

    Agak-agaknya Nik Aziz atau mana-mana pemimpin PAS Kelantan berani bersuara tak? Atau depa sekadar berani bersuara pasal lesen judi saja selagi tak kena sekeh dengan Lim Kit Siang la....

    ReplyDelete
  2. anak orang PAS mmg kuat ngisap dadah dan kuat mencuri.mungkin kerana termakan sumpah si nik ajih yg mmg dah meroyan.

    ReplyDelete
  3. Hal mencuri tu kecik je berbanding hal kuasa. Dapat jadik PM baru Nik Aziz nak keluar fatwa..

    ReplyDelete
  4. Mencuri tu hanya menyusahkan orang ramai yang menjadi mangsa.

    Jesus Christ is not the same as Allah.

    ReplyDelete
  5. SLM BRO..PD PUAK FUCKATAN BENDA NI XDE KEPENTINGAN POLITIK LANGSUNG. SO TAK PAYAH SUSAH2KN DIRI SBB YG KENE TU MAT GIAN. TP KALAU MAT GAY KENA AMIK TAU. KENE BANTU SAMPAI LEPAS! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  6. AYG-tidak siapa pun yang bersalah dalam pekara ini,mungkin curi mencuri bagi setengah orang sebagai mata pencarian,sebelum kena tangkaplah. depa ni pun belajar agama,mungkin nanti tua cepat-cepat bertaubat,hanya Allah yang tau nawaitu mereka.bagitu juga dengan orang-orang politik,lebeh kurang sama saja.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..