Friday, May 7, 2010

Awas ! – DAP hanya mahu jatuhkan Musa Hassan, bukan nak bela keluarga Aminulrashid.........


Komplot DAP-PKR-PAS untuk melihat negara huru hara, berkecamuk serta di pandang negative oleh dunia luar hampir menampakkan kejayaannya.

Tiga serangkai pengkhianat Negara ini bijak menyusun agenda mereka, kalau PKR mengatur agenda-agenda demonstrasi jalanan, PAS dengan mengwar-warkan isu Perdana Menteri Malaysia menyerahkan wilayah Malaysia kepada negara lain, kononnya perbuatan itu telah bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan.

DAP pula, teramat jelas menjadikan insiden adik Aminulrasyid Amzah yang ditembak mati oleh Polis yang menjalankan tugas-tugas keamanan, keselamatan rakyat dan Negara.

Ternyata kenyataan yang dibuat oleh Lim Guan Eng membuktikan DAP hanya mahu menjatuhkan Tan Sri Musa Hassan, Ketua Polis Negara bukan sebenar-benarnya hendak memela keluarga Aminulrashid...............

Inilah petikan dari wall facebook Ismail Bukit Mas untuk kita semua hayati bagaimana liciknya perancangan DAP untuk memanipulasikan isu tersebut supaya rakyat Malaysia membenci anggota Polis dan seterusnya Kerajaan UMNO-BN :-

Dalam sidang Dun PP hari ini , akhirnya Guan Eng terpaksa menjawab isu kematian remaja 14 tahun - Aminulrasyid Amzah yang ditembak mati polis kerana DAP kini dilihat telah berjaya manipulasi dan menjuarai isu ini sepenuhnya .

Ketua Menteri, Lim Guan Eng (DAP-Air Putih) menjawab, DAP bukannya tidak menghormati jasa polis tetapi mereka tidak mengiktiraf Tan Sri Musa Hassan yang disifatkan sebagai tidak layak menjadi Ketua Polis Negara.
"Tidak ada salahnya kita mengkritik Musa Hassan (Tan Sri) kerana bagi kita dia tidak layak menjadi Ketua Polis Negara, ditambah lagi insiden terbaru melibatkan kematian Aminulrasyid (Amzah)", katanya

Kenyataan di atas membuktikan DAP tidak menghormati jasa dan tugas POLIS DIRAJA MALAYSIA . Cukup dangkal sekali jawapan Guan Eng menyatakan DAP bukan tidak menghormati polis tetapi tidak iktiraf Tan Sri Musa Hassan sebagai IGP .

Jika DAP hantam dan kritik seperti orang gila terhadap Musa Hassan yang mengetuai pasukan Polis , bermakna sama juga seperti mereka kritik seluruh anggota polis di seluruh negara. Dalam isu kematian Aminulrashid ini , bukannya salah Musa Hassan pun tetapi oleh kerana perkara itu melibatkan anggota pasukannya maka semua kesalahan itu dilemparkan kepada beliau ....

Sebenarnya daripada kenyataan Guan Eng ini jelas menunjukkan kepada kita bahawa DAP bukan mahu membela sangat pun keluarga Aminulrashid ini tetapi lebih kepada dendam kesumat DAP dan Anwar Ibrahim terhadap TS Musa Hassan . Guan Eng sendiri dah sebut dia memang mahu Musa Hassan tidak menjadi Ketua Polis Negara kononya tidak layak . Jadi, mereka gunakan insiden kematian Aminulrashid ini sebagai peluru untuk menyerang TS Musa Hassan dan polis .

Kepada keluarga mangsa, PB tidak sangka begitu mudah anda diperbodohkan oleh puak2 DAP kafir harbi laknatullah ini ....

Jadi, sudah jelas di sini DAP hanya mahu mempolitikan isu ini sahaja untuk menjatuhkan imej dan kredibiliti polis di mata rakyat . Ini lah pelampau-pelampau politik yang mahu merosakkan negara !!

Kepada rakyat Malaysia yang berfikiran waras, berhati-hatilah, jangan mudah terikut-ikut dengan arus gelombang rangkaian DAP-PKR-PAS yang sentiasa mencari jalan untuk merusakkan pemikiran rakyat, seterusnya menjadikan Malaysia sebuah Negara yang tidak harmoni………




15 comments:

  1. ade je yang nak ambil kesempatan

    ReplyDelete
  2. aku pun bukannya tak menghormati DAP terutama semasa era Datuk Lee Lam Thye dan Hu Sepang. Cuma aku tak mengiktirafkan Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang sebab kontraktor buat 'bunting' pun tak reti mengeja. (sape lah gerangan kontraktor yang malang tu kan?) hehehehe

    lain lah macam aku ni kerana:

    aku memang bingai
    e-Direktori Bloggers Malaysia

    ReplyDelete
  3. Dap hanya nak buat kecoh. Itu je. Bos2 dap asal buka mata je tiap pagi, akan fikir mcmana nak buat kecoh. Semakin kecoh negara, semakin hidup Dap..

    ReplyDelete
  4. Sahabat semua, inilah yang sepatutnya kita fikirkan, mereka sentiasa berfikir untuk mendapatkan kuasa.......walaupun terpaksa mengorban keharmonian rakyat....terima kasih dengan komen tuan-tuan....

    ReplyDelete
  5. Salam, bapak - bapak polisi kena ingat, BN dan UMNO saja yang mempertahankan bapak polisi, yang yakin dan percaya akan jasa bapak polisi semua.

    MAKA BAPAK - BAPAK POLISI YANG MENYOKONG DAN MENGUNDI PEMBANGKANG HARUS INGAT, DIMANA ANDA SEMUA DIKACA MATA PEMBANGKANG, MALAH ADA YANG GELAR ANDA SEMUA ANJING, BABI DAN MACAM2 LAGI.

    PERSOALANNYA, ADIL KAH ANDA TIDAK MENGUNDI BN.

    ReplyDelete
  6. Ddinbunga, setuju dengan komen tuan..... sepatutnya anggota Polis dan Tentera harus sedar dengan penghinaan puak-puak DAP-PKR-PAS terhadap mereka dan tidak harus mengundi mereka....Terima kasih dengan komen tuan..

    ReplyDelete
  7. Entah, bagi lah KPN tu bersara dalam aman....Bukan lama lagi pun...

    Nasib baik Datuk Musa baru buat pintasan jantung, jantung dah kuat...

    Kalau mcm LKS, hari2 kena sakat harus "jalan"...

    ReplyDelete
  8. "aku pun bukannya tak menghormati DAP terutama semasa era Datuk Lee Lam Thye dan Hu Sepang. Cuma aku tak mengiktirafkan Lim Guan Eng sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang"

    i agree with this. lagi pun dia orang luar.. orang melaka, macam mana boleh diangkat sebagai ketua menteri pulau pinang? Sedangkan orang tempatan jika dipilih menjadi ketua menteri, jauh lebih mengerti penduduk di negeri itu.

    Pakatan rakyat, dalam segala hal mereka cuba pusingkan... kalau keluarga mangsa tu tak reti berfikir, amatlah malang nasib mereka kerana sanggup dipergunakan utk tujuan politik sempit Pakatan.

    ReplyDelete
  9. Salam YG,

    DAP memang busuk hati, ada sesetengah orang Melayu je yang buat buat tak mengerti.

    ReplyDelete
  10. Salam Yang Gambi..dari dulu lagi yang menjadi penghalang kepada keinginan untuk kesamarataan ialah polis dan tentera. Jadi yang perlu buat ialah porak perandakan Malaysia dan jatuhkan imej polis seberapa baik yang boleh.

    ReplyDelete
  11. Isac, MC, Melayu Angkat, CCZ, terima kasih respon serta komen yang bermakna utuk sama-sama kita sebagai rakyat Malaysia renungi........

    ReplyDelete
  12. SAUDARA YANG GAMBI
    1.Saya telah melawati blog saudara agak lama.Kami sangat menghargai keberanian saudara dalam menegakkan bangsa, agama dan Tanah air walaupun dengan penuh risiko.

    2. Saudara mempunyai fikiran yang luas dan seorang penganalisis politik kontemporari yang sangat tajam bukan sahaja politik Malaysia malah isu-isu politik antarabangsa.

    3. Saya setuju dengan saudara bahawa DAP adalah satu parti politik chauvenis, extrimis perkauman
    Cina yang sewajarnya bangsa melayu menolaknya kerana ia lebih berbahaya dari segala ideologi yang wujud dalam mana2 masyarakat dudunia tidak seburuk pemikiran politik DAP khususnya LK Siang dan LG Eng serta parti-parti politik melayu yang masih lagi kolot serta rakus menghambat kuasa.

    4.Golongan aktivis media baru harus mencontohi Yang Gambi dalam perjuangan siber.TQ

    ReplyDelete
  13. Kang Nasir, terima kasih sudi melawat blog kawan...

    Dato' Azizan, terima kasih dengan keperihatinan Dato' di atas blog kawan....

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..