Monday, May 18, 2009

DUN PENANTI – Letak Calon kena caci, tak letak pun kena caci

Pengerusi BN Dato Sri Najib telah mengumumkan bahawa BN telah sebulah suara tidak meletakkan calon untuk bertanding di kerusi DUN Penanti. Dato’ Sri Najib telah menggariskan tiga sebab BN menolak untuk bertanding di kerusi tersebur, iaitu :-

Pertama - kekosongan kerusi itu bukan diperuntukkan oleh perlembagaan tetapi satu usaha PKR untuk menyelesaikan masalah dalamannya.

Kedua - pilihanraya kecil ini satu permainan politik pembangkang.

Ketiga - BN lebih mengutamakan khidmat kepada rakyat dan langkah memulihkan ekonomi negara.

Kawan rasa, dengan penjelasan tiga perkara itu sudah memadai untuk rakyat Malaysia paham, tetapi ada juga golongan yang dungu dan beku otak untuk berfikiran waras kerana sudah kemaruk untuk mencaci hina sesame sendiri. Deme yang otak tidak waras ini terlalu ingin benar agar Malaysia huru hara, berkecamuk untuk dipamerkan di mata dunia luar.

Belum sampai 24 jam Perdana Menteri membuat kenyataan, berbagai-bagai tomahan dari blogger-blogger pro pembangkang, dayus, bodoh, tolol, penankut, tidak berbatu, bacul dihamburkan kepada Presiden UMNO, dari orang Melayu untuk Melayu. Apakah deme tidak sedar ini keputusan semua wakil-wakil komponen BN yang lain ?

Kawan berharap orang-orang Melayu yang tersempang jauh ini sedar, jangan takbur dan riak, jangan cakap sombong dan bongkak, sedarkah deme orang-orang Melayu yang sudah mabuk kuasa ini, adakah kemenagan kamu semata-mata undi Melayu ? Undi Melayu bukan penentu kemenangan lagi ?

Jangan jadi macam PAK KADOK, MENANG SORAK KAMPONG TERGADAI Melayu dengan Melayu berbalah akhirnya JONG PECAH, YU YANG KENYANG.

Ingatlah bangsa ku, jangan abaikan pepatah orang-orang tua, deme tidak nampakkah, dalam kita bebalah, dalam kita menunjuk kuat sesame sendiri, sudah ada golongan yang mengambil kesempatan, mencabar kedaulatan Melayu………….

Pemimpin HINDRAF telah mencabar dengan Perdana Menteri “ Tarik balik arahan atau kami akan perang “, tidakkah terasa deme semua orang-orang Melayu ? Mencabar Perdana Menteri bermakna mencabar kesabaran dan kedaulatan oaring Melayu ?


Hentikanlah caci maki deme, berfikirlah sebagai seorang Melayu tulin dan Muslim……

5 comments:

  1. diorang dah bute hati.mane nak kenal bangsa lg dah! dah taksub sngt..dah tak kenal mane baik mane buruk

    ReplyDelete
  2. KAWAN PUN RASA BN TAK PAYAH NAK PERABIH DUIT MELAYAN NAFSU GILA PKR...

    LEBIH ELOK TUMPU NAIKKAN EKONOMI..UNTUK RAKYAT MENGKUANG CAM KAWAN, CALON BEBAS KAMI AKAN PANGKAH..!

    ReplyDelete
  3. Bila agak politiking antara dua puak akan berakhir. Barangkali melalui pertelingkahan ini, nama individu tertentu tetap menjadi sebutan sehingga PRU13. Malah yang lebih penting, juak2 tetap mempunyai modal untuk hentam-menghentam. Apa yang lebih parah, kalau tak create keadaan demikian, maka soru pun miss kot?

    ReplyDelete
  4. ya la keh pun setuju gan oak. BN tak letak calon untuk PRK Penanti,bior PKR menanti buah tak gugur.Padan muka dema.

    ReplyDelete
  5. Terima kasih gu-gu semua, kita pertahankan bersama membenteras fitnah, caci hina deme yang tak sedar diri......

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..