Thursday, May 28, 2009

APA bezanya PR dengan PKM ?

Ching Peng, pemimpin pengganas PKM, sebagaimana yang diperkatakan dalam blog-blog pro-pembangkang mungkin lebih baik menjadi pemerintah Negara, jika dibandingkan dengan era rejim Tun Mahathir, mantan Perdana Menteri Malaysia yang didakwa lebih zalim dari pengganas PKM.

Kawan berpendapat blog-blog pro-pembangkang sudah terlalu jauh buta dan dungu menyingkap sejarah kekejaman PKM lebih 40 tahun. Kawan tidak nak salahkan blogger-blogger ini, deme hanya terpengaruh dengan dakyah, serbersif dari pemimpin-pemimpin deme yang kawan anggap serupa saja macam Ching Peng.

Bezanya, pemimpin deme ni Cuma tidak angkat senjata menjadi pengganas dalam hutan. Deme ni mengaruk, mengganas, menghasut rakyat mengikut deme membuat huru hara, membuat tunjuk perasaan menentang kerajaan dalam bandar dan kampong.

Deme datang waktu malam ke kampong-kampong menghasut, menipu, memfitnah sambil tu mengutip duit dari orang-orang kampong, tak kira dia petani, pesawah, peneroka FELDA, penoreh getah, yang penting poket deme berisi. Bezanya, deme tak lah macam pengganas PKM, datang peras ugut mintak makanan dan duit, deme buat ceramah atas tajuk agama, mencaci, memaki hamun bawak cerita-cerita fitnah. Pendek kata, apa saja yang pemimpin kerajaan UMNO/BN buat untuk rakyat semuanya tak bagus kata deme, lepas tu bawak karung mintak derma dengan rakyat.

Deme tidak mahu menerima hakikat yang deme dah tak boleh tubuh kerajaan di Perak, sanggup kata “ patik sembah derhaka “. Undang-undang apa sebenarnya yang deme nak pakai ?

Kalau dah titah Sultan deme tak pakai, Perlembagaan Negara, deme tak pakai, keputusan mahkamah juga deme tak mahu pakai………..

Yang sorang tu pulak, sendiri dah buat kerja luar tabie, juga tak nak ngaku, bagi deme kalau boleh tak de undang-undang boleh deme ikut kalau kena kat deme……… kena tangkap main bini orang juga tak pe bagi deme………

Maknanya deme semua nak pakai undang-undang hutan rimbalah, macam undang-undang pengganas PKM, rasa apa baik pada deme, deme buat, kalau agak baik pada orang, deme bantah, tu keja komunis lah………….. Bagi kawan deme tu sama je dengan Ching Peng tak de bezanya, sebab tu deme kata Chin Peng lebih baik dari Tun Mahathir……..



No comments:

Post a Comment

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..