Tuesday, March 30, 2010

‘Ulama Jutawan’ kekal Mursyidul Am PAS


Majlis Syura Ulama PAS hari ini membuat keputusan untuk mengekalkan Aziz Nik Mat sebagai Mursyidul Am parti itu. Majlis Syura Ulama yang bermesyuarat juga telah mengambil keputusan untuk mengekalkan jawatan Dr Haron Din sebagai Timbalan Mursyidul Am. KLIK

YG : Tahniahlah kepada Tok Guru Nik Aziz yang masih mendapat kepercayaan dari parti. Siapa yang berani menyinkirkan tok guru………. Maut nanti……

Kawan teringat satu kesah di kampung, orang membela atau disebut memelihara atau boleh juga disebut menggunakan khidmat anak ‘TOYOL’ untuk mendapatkan wang setiap hari.

Di antara syarat-syarat kalau hendak membela/memelihara/meminta khidmat ‘anak toyol’ ini, seseorang atau individu itu mesti sudah pergi ke Mekah menunaikan Haji.

Syarat seterusnya, individu itu mestilah bersikap warak, alim serta bersederhana dalam segala segi, pakaian pula hendaklah baju yang sama setiap hari, kalau sudah terlalu buruk atau lusuh baru boleh ditukar baju baru, begitulah seterusnya.

‘Anak Toyol’ ini pantang melihat tuannya tidak bekerja dan melihat tuannya hanya duduk bersenang lenang di rumah. Pendek cerita, tuan punya ‘anak toyol’ ini akan sentiasa bekerja, waima hanya sekadar mencabut rumput di halaman rumah.

Kesimpulannya, tuan punya ‘anak toyol’ ini akan sentiasa bersikap warak, rajin ke masjid, berpakaian sederhana tidak bergaya dan sentiasa bekerja untuk menonjolkan dirinya bukan golongan orang senang tetapi jutawan……..

Kenapa ? sebab dia ada ‘anak toyol’ yang bijak mencuri duit dari masyarakat setempat untuk kepentingan tuannya……



13 comments:

  1. Yang, saya masih lagi mempercayai bahawa Dato' Dr Harun Din boleh berperanan memulihkan imej PAS sekiranya beliau dilantik menjadi Mursyidul Am PAS.

    ReplyDelete
  2. CTS, kawan setuju dengan pendapat tuan.... terima kasih sudi komen....

    ReplyDelete
  3. tapi realiti pemilik anak toyol bukan begitu. kalau dah sampai pergi haji, buat apa lagi bela toyol..kalau dah rajin kerja buat apa lagi bela toyol.

    sebenarnya orang yang bela dan berkawan dengan syaitan adalah orang sejahat jahat dan seburuk buruk manusia.

    tentang nik aziz ni..hum biarlah..bak kata luncai "biarkan si luncai terjun dengan labu labunya"

    ReplyDelete
  4. ini ujian ALLAH pada dia,harap jangan mati dalam keadaan maruah yang terhina disisi ALLAH.

    ReplyDelete
  5. salam hormat bro

    klu terlalu byk sgt bela toyol lama2 akan memudaratkan diri sendiri jugak akhirnya

    jgn lupe toyol pun nak mkn jugak dgn menyedut tuan punye darah di ibu jari ekekek

    ReplyDelete
  6. Huhuu puak2 jahil saling membuat ulasan...

    ReplyDelete
  7. YB Raz, A Ali, Akazi, terima kasih dgn komen tuan-tuan...

    Kuda Perang, itu hak tuan nak lebelkan kami semua, pada kawan adalah lebih baik drp org yng berilmu tetapi mempergunakan ilmu untuk kepentingan diri, menipu masyarakat yg kurang ilmu....

    ReplyDelete
  8. APA CERITA APCO WORLDWIDE, KONSULTAN ISRAEL KESAYANGAN ABG. JIB DEMO, Mind Teams Sdn Bhd KONSULTAN ISRAEL YANG TERDAHULU DARIPADA ITU???

    http://malaysiaberih.blogspot.com/2010/03/kenapa-khairy-bermati-matian.html

    http://kedahlanie.blogspot.com/2010/03/apco-1israel-1malaysia-ethos-omar-mind.html

    ReplyDelete
  9. jo lo doh jutawe pok nik kito...acu baco article ning...
    http://1malaysia1iltizam.blogspot.com/2010/03/ni-sedeqah-atau-rasuah.html

    ReplyDelete
  10. wali selipar ini mulut birat. cakap aje tak nak. tapi bila dah lantik , terima pulak.

    ReplyDelete
  11. MB, Arif, terima kasih dgn komen tuan-tuan...

    Kuda Perang, bagaimana pulak dgn rangkai Anwar Ibrahim dengan agen-agen Israel ? orang menjadi idola, bakal dijadikan PM oleh PAS ? jangan kerana nak menutup kemungkaran sendiri, orang lain nak dipersendakan..... Macam mana pulak dengan 'PAS for all' ? tak ke tiru slogan Israel for all ?

    ReplyDelete
  12. salam, bro, golongan muda langsung tak berpeluang untuk mengambil alih jawatan yang dimonopoli oleh Nik Ajis n family...kerana yang muda2 dalam Paih buta hati.

    UMNO dan BN dah bersepah2 bertukar pemimpin kerana yang muda adalah pewaris bangsa dan negara.

    ReplyDelete
  13. Accordingly, they will not accept your work. The industry's history of improper conduct, many institutions and scientists currently refuse to conduct or publish research supported by the tobacco industry. Be nice to the other team. Reed is one of the most basic necessities that humans requireto survive. With this, you won't get rich overnight in network the student
    loan people companies out there to new visitors and customers.
    Most exhibitors fail to have a look back at some classic 'shoulda quit while you're ahead' the student loan people campaigns.

    Also visit my blog :: Student Loans for People with Bad Credit

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..