Saturday, March 6, 2010

PAS terlalu takbur dan angkuh


Kalau di Pahang, YDP PAS Kawasan Temerloh, Rahim Latif dengan berselindung disebalik fakta sebenar begitu takbur mendakwa segala masalah sosial serta kepincangan yang berlaku adalah akibat daripada kedegilan pemerintah UMNO yang tidak mahu kembali kepada sistem pemerintahan berasaskan Islam.

Akibat kepimpinan UMNO yang tidak melaksanakan tanggungjawab menjaga agama dan membela rakyat segala gejala sosial semakin parah, kehidupan rakyat terancam, jenayah sukar dibendung, amalan beragama kian luntur. KLIK

Angkuhnya dakwaan pemimpin PAS ini, mudahnya menuduh UMNO tidak mahu kepada pemeritahan Islam…..

Apakah PAS mampu mengwujudkan pemerintahan Islam ?

Cuba tolong jelaskan cara mana PAS mampu mengwujudkan sisten pemerintahan Islam bersama DAP dan PKR…..

Kalau di negeri Kelantan dan Kedah untuk mengwujudkan system undang-undang syariah pun sampai sekarang tidak nampak, apa kah lagi nak wujudkan dalam satu Negara…….. Di Selangor dan Pulau Pinang saja pun sudah cukup membuktikan PAS tidak mampu mempertahankan maruah Islam, apakah lagi nak tubuh pemerintahan Islam……..

Kalau cakap hanya sekadar hendak menipu, memperdayakan orang-orang kampung, lebih baik tak payah cakap…….. munafik namanya…

Baru-baru ini Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria mendedahkan bagaimana Pesuruhjaya PAS Perak, Ahmad Awang dengan bongkak berkata tidak akan bersekongkol dengan orang Islam seperti UMNO yang zalim dan lebih baik berkawan dengan kafir DAP….

Hari Pemuda PAS Perak pula dengan angkuhnya menegaskan bahawa UMNO telah bertindak zalim terhadap rakyat dan PAS tidak akan bersekongkol dengan UMNO yang zalim serta meminta Tan Sri Harussani Zakaria menasihati UMNO terlebih dahulu. KLIK

Begitulah takburnya PAS ini seolah-olah mereka itu semua sudah terlalu Islam sangat…….

Cuba kita fakir-fikir, betulkah rakyat Malaysia telah menderita kerana kezaliman UMNO ?

Bolehkah puak-puak PAS ini jelaskan satu persatu di atas kezaliman UMNO kepada orang Melayu atau rakyat ?

Beginilah cara munafik puak-puak PAS yang sentiasa mendakyah kepada orang-orang kampung……….

UMNO sentiasa dikatakan zalim dihadapan rakyat, sedangkan penduduk kampong sehari demi sehari dipertingkatkan taraf hidup…. Termasuk puak-puak PAS, dari bodoh kepada cerdik hasil dari pembangunan rakyat oleh kerjaan UMNO yang dikatakan zalim……….

Kalaulah UMNO itu zalim, macam mana puak-puak PAS sekarang dari pakai kereta buruk bertukar ke kereta-kereta mewah, dari bini seorang dah bertambah 2, 3, 4 malah ada spare lagi 2-3 orang, ada yang mampu membayar tuntutan bekas isteri sampai RM3 juta…….

Ada juga yang mampu bayar berpuluh ribu ringgit semata-mata nak Sodom buntut lelaki muda…….

Ini yang dikatakan UMNO itu zalim ?

Tapi apa nak dikatakan, memang dah perangai puak-puak PAS yang tidak pernah bersyukur dan dididik untuk berterima kasih…….. nak buat macam mana ye…….





11 comments:

  1. Masa kerajaan BN membentangkan perkara 121.1 (A) di Parlimen dalam tahun 2006 dahulu. Kenapa PAS tidak memberi sokongan malah membantah. Kenapa.

    Yang.... jumpa Rahim tu minta dia jawab. Kita tengok apa dia nak kata.

    Memang tak reti undang undang nak cakap bab undang undang.

    ReplyDelete
  2. Salam YG,

    Sombong PAS dengan Melayu je, bila archbishop bising mereka tak jawab pun. Tapi mengaku lebih Islam dari orang lain khasnya UMNO.

    Sebenarnya kerajaan telah menjalankan process Islimasasi sejak zaman Tun Dr. M lagi dengan 'mengIslamkan'-mengikut syariat Islam, banyak instituisi seperti Bank, Insurane, Pajak Gadai, memperkukuhkan Tabung Haji, Pusat Zakat, Hospital Islam dsb..dari segi Pengajian Islam, kita ada dari Tadika Islam ke Universiti.

    Kalau tak Islam juga lagi, tak tahulah.

    Dalam Islam ada dua jenis undang undang: Takzir dan Hudud. Tanyalah yang benar benar Arif dalam isu ini dengan lanjut.

    Saya memang sokong Hudud seratus peratus sebab siapa yang buat fitnah,hukumnya 80 sebatan. Dan kita tahu siapa yang suka buat fitnah...

    Tapi saya kurang ARIF bak undang undangnya, tak mampu ulas lanjut, yang saya tahu undang undang sekarang adalah Takzir...undang undang Islam juga.

    Yang kes bayi kena bakar di Kelantan tu pun Salah UMNO juga ke??

    ReplyDelete
  3. juak2 pas ni mmg suka mencari silap dan salah org lain dari membetulkan kesilapan sendiri. dasar munafiq dan hipokrit!

    ReplyDelete
  4. UMNO zalim sebab tak bagi seduit pun pada Kerajaan Negeri yang berlainan parti..Bagi sikit tak zalim lah..Paling2 kurang dipanggil jahat..

    ReplyDelete
  5. tanya dia ke mana duit baitulmal yang berjuta tu. oranag kaut pas yang mengebasnya. dah diganti ke belum. rumahnya warna hijau selapas jambatan temerloh dari kuantan. jalan lama. berpuloh ribu yang tidak dapat kerjakan haji. suroh dia selesai masalah itu dulu. dari 1987 lagi perkara ini tak selesai.

    ReplyDelete
  6. CLJ,MelayuAngkat,Malaysia Berubah, CCZ, Arf Omar, terima kasih dengan komen yg banyak membantu.... puak-puak PAS ni banyak yang buta dan tuli, hanya nampak jahat orang lain...

    ReplyDelete
  7. aku setuju pas ini cuma berani dengan melayu. bila berhadapan dengan kaum cina dan india, semua diam menikus.

    pas cuma kata perjuangan islam tapi niat sebenar bukanlah untuk islam. hanya untuk isi perut sendiri.

    pas bukanlah parti perjuangan islam cuma sebuah parti politik menggunakan nama islam.

    pas nak tegakkan hukum islam di malaysia tetapi pentadbiran negeri kelantan dan kedah berterabur. anak negeri tak peluang pekerjaan. pas memerintah hanya akan membuatkan negara musnah dan menjadi perang berpanjangan seperti afganistan dan iraq.

    ReplyDelete
  8. Salam YG,

    Sifat itu memang diajar oleh Nik Aziz kepada pemuja beliau... siapa yang ikut, akan masuk syurga..

    ReplyDelete
  9. Memang ya UMNO tidak mahu kepada Islam.. kalau tidak, kenapa sesudah lebih 50 tahun memerintah Malaysia masih tiada sebarang usaha untuk menjadikan Malaysia sebagai negara Islam... usah bercakap dalam konteks Kedah dan Kelantan lah... sendiri mau ingatlah... kemampuan kuasa negeri setakat mana... kecuali PAS/PR menguasai federal!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  10. OKB, Hilbert, terima kasih komen....

    Kuda Perang, betul kuasa negeri setakat mana, janganlah jadi bodoh dungu.... kan negeri boleh buat undang2 syariah sendiri.... kalau PAS-PKR dpt berkuasa pun, mungkin hanya dapat ubah undang2 syariah saja.... untuk mengubah perlembagaan, kena jilat jubur-jubur DAP pun belum tahu mampu.... poooooooooraaaaah...

    ReplyDelete
  11. Negeri boleh buat undang2 syariah YG, tetapi perlu selaras dengan kehendak perlembagaan negara. Bukannya main buat boleh terus kuatkuasa, ada proses dia... AHH sudahlah YG, sudahlah dengan kedunguan anda usahlah nak memperbodohkan orang ramai pulak...

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..