Monday, January 18, 2010

Tangani isu agama ala PAS - kafir didahulukan, Islam dilacurkan



Kerajaan dan UMNO begitu serius memikirkan perundingan antara agama bagi membolehkan wakil-wakil agama untuk berbincang dan mencari kesefahaman supaya isu agama tidak lagi dibangkitkan dan mendatangkan masalah kepada negara pada masa depan.

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, menyarankan penubuhan majlis perundingan perlu disegerakan berdasarkan situasi semasa yang mana isu mengenai agama sering dibangkitkan sejak kebelakangan ini, termasuk penggunaan kalimah Allah.

Bagaimana dengan PAS ?

Kononnya PAS mengangkat parti mereka sebagai pejuang Islam tulen dan juga sebagai sebuah parti yang menjaga martabat Islam, secara langsungnya menafikankan hak perjuangan UMNO sebagai pembela agama dan bangsa.

PAS telah bersekonkol dengan permainan politik kotor Anwar, PAS secara membuta tuli telah menyokong penggunaan kalimah ‘Allah’ oleh pihak gereja kerana patut dengan agenda politik Anwar dengan tidak memikirkan bagaimana penerimaan umat Melayu Islam serta dari kalangan penyokong-penyokong PAS sendiri.

Ulama-ulama PAS seolah-olah terpaku, kaku, kelu lidah menuruti kehendak agenda politik Anwar pembelit sehingga habis segala ayat-ayat Quran dan Hadis diterjemahkan untuk menghalalkan serta mempertahankan penggunaan kalimah ‘Allah’ oleh gereja.

PAS sesungguhnya telah "melacurkan" nama Allah kepada kafir, semata-mata untuk kepentingan politik mereka.

Melihatkan kebanyakan umat Melayu Islam membantah seiring dengan kepimpinan UMNO bahawa kalimah ‘Allah’ hanya untuk umat Islam, maka macam cacing kepanasanlah tok-tok guru PAS bertempik lantang mengutuk serangan ke atas gereja di seluruh negara.

Inikah cara PAS bersama Anwar pembelit menangani isu ‘kalimah Allah’ ? Atau ini semua sengaja dirancang ?

Tok-Tok guru PAS bersama Anwar pembelit begitu megah berdiri didalam kelompok gereja dan begitu selesa menuding dari kepada UMNO dan kerajaan BN mengabaikan segala serangan ke atas gereja.

PAS dan Anwar pembelit kononnya dilihat sebagai pembela kepada seluruh masyarakat kristian yang menuntut hak penggunaan kalimah ‘Allah’, pembela keselamatan semua gereja-gereja dalam Negara.

Tidakkah kita nampak akan kelicikan agenda politik PAS dan Anwar pembelit ?

PAS sebenarnya sedang cuba menyembunyikan segala kemelut yang terdapat di dalam parti, penyelewengan wang dan kuasa Nik Aziz dan menantu sedangkan Anwar pembelit sedang berusaha membersihkan diri serta lari dari tuduhan liwatnya di Mahkamah.

Beginilah cara PAS berasmara dengan Anwar pembelit untuk menyelamatkan parti mereka dari masalah yang sedang melanda, mereka telah memanipulasi sentimen perkauman dan agama untuk berterusan mendapat sokongan kaum-kaum bukan Islam.

PAS kelihatan lebih meroyan menuding jari kepada UMNO dan Kerajaan BN yang bertanggung jawab melakukan perbuatan menyerang gereja.

Sudah terang lagi bersuluh, PAS yang berasmara dengan Anwar pembelit kononnya hero dalam memperjuangkan pihak gereja dan kaum-kaum bukan Islam.

Sedangkan sebelum ini, PAS yang berasmara dengan Anwar pembelit yang mencaturkan isu pengunaan kalimah ‘Allah’, kini mereka dengan megah berdiri di dalam kelompok gereja dan kaum bukan Islam sebagai pejuang, pembela sambil menghentam kepimpinan UMNO.

Inilah PAS, yang kononnya hendak menegakkan serta memartabatkan Islam tetapi sebenarnya telah melacurkannya untuk kepentingan politik…………

11 comments:

  1. Salam semua sahabat,

    Maaflah kalau 2-3 hari ni kawan tak dapat menjawab komen anda.... mulai esok kawan kena bertugas diluar kawassan lagi......

    ReplyDelete
  2. Salam bro.. memang lah itu budaya PAS, asas diaorang adalah undi tak kiralah nak jual nama Allah ke Islam ke hudud ke.. apa dia peduli... Apa yang berkaiatan dengan kroni mereka semua boleh... tak de hal punya...

    ReplyDelete
  3. sejak dulu lagi PAS ni hanyalah parti yang melacurkan agama. tak lebih dari itu. asal menguntungkan mereka semuanya halal. itulah pas. PG memang dah berpatah arang dengan PAS ini.

    ReplyDelete
  4. A'kum yang gambi..PAS sudah tidak boleh dipercayai lagi. Dah tak nampak kreadibiliti sendiri. Lain yang didendang dari yang terterbit di hati mungundang banyak perkara yang menjatuhkan PAS sendiri. Bagi CCZ, bagus juga jika PAS terus meroyan.

    ReplyDelete
  5. salam. tolong sebut skit pimpinan pas mana yg sokong org kristian guna nama allah membuta tuli? di sabah, penang, kl, n sarawak dibenarkn guna nama allah oleh kristian. sape nye undang2? klu bkn umno yg tetapkn mana mungkin org kristian brani nk gune nama allah. renung2kn la. dakwah pas da mkin tercapai. setiap hari ada ahli kelab penyokong pas dari gol india n cina peluk islam. dakyah umno lpas lebih 50thun pegg malaysia setiap hari ada org melayu murtad. sape yg lacur agama?

    ReplyDelete
  6. SLM BRO..BG PAK AJIS PENTING WLUPUN TERPAKSA MENYERAHKAN 'KEHORMATAN' DIRI TU BKN MSLH BESAR SDGKAN YG LEBIH DARI HARGA DIRI ADALAH UNDI!

    ReplyDelete
  7. APA LAGI NAK DI KATA. DAH MEMANG SEMULA JADI LAGI PAS MEMANG LACUR AGAMA. MEREKA MANA ADA MODAL LAIN LAGI.

    ReplyDelete
  8. nak bungkus dah tu. tengoklah nanti dalam pru13. melepuh dah kulit mereka sekarang kerana kepanasan

    ReplyDelete
  9. HAMPAS HANYA MENCARI KEUNTUNGAN POLITIK ..
    PERJUANGAN SEPERTI ITU TAK AKAN LAMA..HANYA PENGIKUT YG DAH TERLALU TONGGONG AJE YG TAKSUB

    ReplyDelete
  10. Aspirasi,Arif,CCZ,Jeffry,Mct,Abang Tuah, terima kasih dengan bantuan tuan-tuan.... komen yang baik.

    UM Wangsa Maju, terima kasih, insyaAllah, kita sama-sama terus berjuang demi kebenaran...

    Are-qief, kenapa tuan baru sedar dari mimpi.... jangan terlalu mudah menuding jari pada orang lain...... buangkan rasa benci tuan, kita sama-sama membuka minda bagi merenungi isu ini.... siapa sebenarnya yang sudah jauh meyimpang kerana harapkan sokongan demi kuasa ? Siapa yang berkata akan menghapuskan hak-hak bangsa dan agama.....

    ReplyDelete
  11. betulah dinamakan pakatan jahanamkan Islam sebab bila isu islam disentuh DAP PKR PAS hanya diam meredhakan dan merestui islam di caci hina.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..