Tuesday, January 12, 2010

Keluarga ‘chameleon’ - Saifuddin Pas atau PKR ?


Saifuddin Nasution diumumkan Setiausaha Agung baru Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkuat kuasa 1 Februari ini.

Persoalannya parti mana yang Saifuddin menjadi ahli ?

Maklumat menyatakan Saifuddin, Ahli Parlimen Macang, Kelantan ini telah menjadi ahli Pas Kawasan Pokok Sena, Kedah sejak tahun 2007 dan tidak pernah mengumumkan keluar parti PAS………

Penasihat PKR yang juga penasihat ekonomi-RM1 Kerajaan Selangor, Anwar Ibrahim tidak tahu kah status keahlian Saifuddin dalam parti mana ?

Salehuddin Hashim meletak jawatan sebagai Setiausaha Agung PKR kerana tidak berpuashati dengan tindaktanduk pentadbiran PKR yang dikuasai Ketua Umum PKR Anwar Ibrahim…….

Nampak dan jelas PKR sudah terlalu mengelabah dengan perletakkan jawatan Salehuddin………. Sehingga tidak tahu Saifuddin masih lagi menjadi ahli PAS……

Mungkin juga ini sudah menjadi gaya hidup keluarga ‘chameleon’ dalam pakatan rakyat, apa-apa saja boleh jadi…… Khatib boleh paderi pun boleh sebabnya ?

Anwar telah membuat kenyataan bahawa, "Tuhan yang kita sembah merupakan, Tuhan yang sama, Allah SWT, Tuhan yang memelihara dan mentadbirkan sekalian alam."

Tidakkah kenyataan Anwar sebegini merbahaya dan menyentuh soal Aqidah umat Islam, ianya boleh difahami sebagai berhala yang diada-adakan dan disembah oleh kaum Kristian dan Yahudi yang dinisbahkan kepada Allah SWT adalah sama dengan Allah SWT. Maha suci Allah SWT dari yang disifatkan itu.

Anwar dengan sengaja tidak memetik sepenuhnya dari surah Al-Imran, sedangkan di dalam surah tersebut juga menyatakan sepenuhnya seperti yang terdapat di dalam ayat ke 64 Surah Al-Imran ;

"Katakanlah (wahai Muhammad): "Wahai Ahli Kitab, marilah kepada satu Kalimah yang bersamaan antara kami dengan kamu, iaitu kita semua tidak menyembah melainkan Allah dan tidak kita persekutukan Dia dengan sesuatupun dan tidak [pula] sebagian kita menjadikan sebagian yang lain sebagai tuhan selain Allah. Jika mereka berpaling maka katakanlah kepada mereka: "Saksikanlah, bahwa kami adalah orang-orang yang berserah diri [kepada Allah]"

Itulah terjemahan sepenuhnya Ayat 64, Surah Aali-Imran, kenapakah Anwar mengerat-ngerat atau memisah-misahkan maksud ayat Quran tersebut ? KLIK

Apakah tujuan Anwar ?

Inilah yang dikatakan ‘chameleon’, Saifuddin pun sama dengan dalam keluarga ‘chameleon’………….




17 comments:

  1. salam bro,
    jenis makyeh nuar ni dia tak peduli parti pon, asal dapat merasa nikmat bersama nuar tak kisah la masuk depan belakang pas ke pkr, dasar perjuangan sempit

    ReplyDelete
  2. ape kata kita sarankn kpd org2 bangngang ni spy tukar patung yg kat salib tu, jgn letak jesus tp letak patung Anuwar, khalid & N.ajis, mmg sesuai kn dgn status diorg tu.

    ReplyDelete
  3. Salam bro,

    Jgn lupa Nizar sekali! dia nak sampai tahap da tue..

    ReplyDelete
  4. itu budak saifudin bagi dia tak penting parti ape dia join ..yang penting bagi Bro ANUwar jadi PM sahaja....walaupun dia tahu negara akan rosak jika ANUwar jadi PM...Macam itu tahun 1997 ekonomi sudah jahanam ANUwar kasi bikin itu macam....sekarang Penang sudah Jahanam...ANUwar peduli apa.....

    ReplyDelete
  5. sebok komen rumahtangga orang.... nazri tu menteri undang sial amno, khairy tu kp amno malingsial, zahid tu menteri injin amno gak.... sama satu parti pon korang tibai, apa nak jadi amno yang mandabik dada sebagai juara, juara apa....? juara pelingkup!!!!!

    ReplyDelete
  6. hahaha..marah betul madbi..rumahtangga UMNO dah tak ada apa nak selindung..habis you all londeh..la pakat-pakat kita londeh lah pulak PAS dan PKR..biar semua tak selindung..baru kita tahu semuanya sama saja..yang tak sama muslimah dengan pemuda saja..

    Bravo Yang Gambi..memang PKR ni tangkap muat saja..nanti-nanti lesbian pulak jadi Penasihat. Semua boleh..

    ReplyDelete
  7. Putera Merdeka, Galo, 10BH, Emokepok, CCZ, terima kasih membantu memberi komen...... kita sama perlu berhati-hati.....

    Madbi, boleh tak memberi sedikit bahasa yang baik keluar dari mulut tuan sebagai seorang yang redha bahawa Allah itu Tuhan kita... tak taulah kalau tuan bukan muslim.... berilah pendapat anda dengan dalam keadaan yang tenang dan ikhlas, kawan akan menerima setiap pandangan yang baik...

    ReplyDelete
  8. Wa ahli UMNO tapi tapi bila mengundi pangkan PR. Lu nak hukum wa apa?...

    ReplyDelete
  9. huarghhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.....ngantuknya baca blog syok diri sdiri

    ReplyDelete
  10. BEGITULAH PUAK JUAK NI..

    MEREKA SANGGUP MEREKA-REKA DAN MENTAFSIR IKUT PERSEPSI SENDIRI..

    MARTABAT MEREKA DAH LAYAK UNTUK KE PERUT NERAKA

    ReplyDelete
  11. Salam,

    Harapan kawan, walau apapun parti kita, bila mengundi buatlah pilihan yang terbaik. Demi masa depan agama dan kesejahteraan generasi yang akan datang.

    madbi & Dollah, wa bukan ahli Umno lu orang nak hukum wa apa pulak?

    ReplyDelete
  12. salam bro..ni pun spesis hentam belakang jugak dia hentam....

    namun antara sedar dan tak sedar si Chamelon ni lah yang hantar Saifuddin masuk dalam PAS untuk memecahbelahkan PAS. sama lahn juga dengan Khalid samad, Hussam Musa....

    Jahanam PAS

    ReplyDelete
  13. ada lagi si Madbi ni ...hari tu aku dah "TIBAI" sebab komen bodoh dia tentang kemudahan yang kerajaan buat untuk rakyat....lepas tu pergi tak kembali macam langau...

    ni siap tukar gambar lagi, maner pergi gambar ko posing dalam kereta yang nampak lubang hidung macam "AHMAD NISFU" tu??? sejak aku "TIBAI" dah insaf ye...

    ko jaga jelah kerja yang ko ada tu...jangan dok sibuk macam langau...langau pun tau pergi kalau dihalau...lantak kolah dengan fahaman PARTI SESAT tu...bukan ada untung pun pada kami kat BPN ni...

    jangan risau, ape yang ko komen, aku follow...aku sangkal setiap komen bodoh ko tu yang kadangkala tak reti bersyukur dengan ape yang ada...kalau nak harapkan YB PAS tolong, mimpilah...sudahnya ko datang gak cari YB UMNO @ BN....

    ReplyDelete
  14. Mereka ni nampaknya dah celaru habis habisan dah. Biarkan. Barangkali petunjuk dari Allah tiba dan nyatalah sudah.

    ReplyDelete
  15. SLM BRO..DIA MKN KIRI KANAN LA TUU. SEBIJIK MCM BOS DIA JUGAK. SPESIS SESUMPAH SAMA RATA SAMA RASE KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  16. Salam,
    Kawan tak kisah Setiausaha PKR tetapi pilihanraya umum k e 13, rakyat dan masyarakat telah tolak PKR kerana gelagat Anwar Ibrahim yang membuatkan rakyat menyampah. Sekarang apa yang kerajaan buat semua tidak betul tetapi semasa beliau menjadi TPM semua boleh.

    ReplyDelete
  17. Abang Tuah, Isac, Gomo, Habizam, CLJ, Jeffry dan Mat Yen, kwan ucapan terima kasih dengan sokongan tuan-tuan, komen yang baik.....

    Dollah, kalau dah rasa UMNO bukan pilihan, keluarlah secara terbuka.... kita ada pilihan sendiri, punya otak sendiri, perlu berani dan bukan bacul tidak menonjolkan diri.....

    Talikasut, tak payanh masuk ke blog macam ni.... kalau bolog tuan kawan rasa lagilah pulaknya macam tak sedar diri...

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..