Thursday, January 21, 2010

Rasuah PKR+DAP+PAS – lebih terserlah, bila terkankang…………


Inilah yang dikatakan, sudah nampak lagi di selak………….. puas sudah mencanang ke pelusuk kampong, Bandar, pekan, desa, hulu, hilir membawa fitnah, menghina, memakihamun kepimpinan UMNO-BN………

Tidak sampai setahun jagung dapat memerintah, segala yang dilemparkan kepada kerajaan UMNO-BN, bersembur-sembur, meleleh-leleh terhambur keluar dengan kesah-kesah rasuah, penyalahanguna kuasa, tida amanah, tamak kuasa dalam kerajaan Pakatan Rakyat………….. senang sebut PAKATAN ROMPAK RAKYAT……..

Tidak cukup dengan balak, pasir pun jadi santapan nafsu serakah mereka……

Tidak cukup dengan sogokkan wang ringgit, sex pun habis dijilat licin……..…..

Macam mana ye………… kalau puak-puak pakatan rompak ini dapat memerintah Negara ?

Tidak cukup dengan maruah bangsa, agama digadai, dijual untuk dapatkan kuasa, habis tanah air dan pasir-pasir pun mereka sanggup jual, seludup keluar Negara…..

Inilah yang dibayangkan oleh Pakatan Rompak Rakyat seiring dengan slogan, ‘Kerajaan Kebajikan’, ‘Islam for all’……. akhir-akhirnya ‘depan, belakang sama rasa…….. tapi sedap lagi kalau dibelakang’…..

Kebijaksanaan, amanahnya kerajaan PAS di serambi Mekah, rasuah menunaikan haji jadi hadiah…….. melantik anak-anak beranak, kaum kerabat dalam agensi-agensi kerajaan juga dikatakan telus…..membeli kompleks perniagaan Bazar Tok Guru bernilai RM23 juta untuk mengaut wang kerajaan, wang rakyat bagi kepentingan syarikat Sensa Timur juga bagus……… Entahlah………….. jumud sangatlah rakyat yang menjadi penyokong-penyokong puak-puak Pakatan Rompak Rakyat ini……

Semalam, SPRM menyerbu pejabat exco kerajaan negeri, Yaakob Sapari di Shah Alam atas dakwaan rasuah membabitkan penjualan pasir.
SPRM juga telah menangkap 34 orang, termasuk 24 kakitangan kerajaan dan dua pembantu ahli politik, kerana didakwa terbabit dalam rasuah eksport pasir.

Jumlah rasuah terbabit melebihi RM280,000 dan habuan seks. Mereka ditahan di lima negeri sejak seminggu lalu.

Rasuah untuk mempercepatkan permohonan mendapatkan pasir dan tidak melaporkan perbuatan penyeludupan pasir ke negara jiran…….

Sudahlah bahan rasuah…… jadi pengkhianat Negara kerana menyeludup pasir ke Negara jiran……

Tidak salah kalau dikatakan, puak-puak pembelit, penipu, perompak rakyat ini sanggup menjual tanah air, bangsa, agama untuk mendapatkan kuasa……… sudah jelas, sudah luas terkakang semua kemungkaran Pakatan Rompak Rakyat……..
Apa lagi di tunggu !!!!!!!!!!!


15 comments:

  1. adkh UMNO terlebih lengkap?? adakah MCA & MIC bagus sangat?? renung2kanlah.....

    kadang2, lebih sudu dari kuah, kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.....

    Melayu perlu bersatu, politik & segalanya...

    ReplyDelete
  2. BIARLAH, MKA LEBIH ISLAM, MALAYSIA SEDERHANA, MEMBANGUN BERSAMA ISLAM KEADILAN UNTUK DIA. BIARLAH. TANDA-TANDA NAK PADAM LE TU.

    ReplyDelete
  3. Sebenarnya memang yang dalam gambar tu lar perangai dia orang ...keluar dari Barisan Nasional dulu pun bukan kerana perjuangan islam..TGNA keluar sebab tak dapat jawatan penyelia KEMAS.TGHA keluar pun kerana tak dapat penyelia Yayasan DarulIman.DSAI Keluar sebab tak dapat jadi PM...DAP benih yang ditinggalkan PAP...renungkan wahai Anak bangsa Melayu...

    ReplyDelete
  4. akak....melihat perkara seperti ini semakin menjadi2 dikalangan mereka yang b ergelar pembangkang....akak duk perhatikan diorang ni buat benda yang tidak sepatutnya....contohnya lihat sahaja negeri Selangor...apa khalid ibrahim buat dengan pengundi dan penyokong dia di Kuala Selangor....setelah hasil negeri licin diperkosa dek Khalid Ibrahim and the kroni.....tambahan pula Penasihat Ekonomi Negeri Selangor adalah DSAI sendiri......cuab fikirkan apakah agenda mereka ni...lain tidak bukan hanya lah untuk membolot dan melicinkan harta rakyat Negeri Selangor.....itu sahaja agenda mereka.....

    ReplyDelete
  5. Kepada Ikhsan Radzuan...

    Kami tak kata orang umno tu baik belaka...tapi bila mengenangkan yang pemimpin dan parti yang ko tu berlagak baik sangat..seolah2 olah mereka tu bersih sangat..bab mengutuk pemimpin BN huhh..seolah-olah dia tu malaikat tak membuat sebarang salah laku ..

    Tetapi lihat lah sekarang ni baru sekejap je memerintah perangai mereka lagi terok daripada pemimpin bn..kalau diberi 2 penggal maybe habis satu malaysia ni dijual kut..peduli apa mereka..janji perut mereka berisi dan mereka dapat berkuasa..so pada mereka ni sebelum semua negeri itu ditawan oleh bn semuala..lebih baik mereka kikis hasil bumi habis-habisan...

    ReplyDelete
  6. Pada penyokong2 Pengencing Rakyat, rasuah tu hanyalah pemberian. Jadi boleh ambil.... umpamanya "rasuah seks, orang dah beri takkan nak tolak pula kut..." agak2nya siapalah si bahlul yang ungkapkan kata2 demikian??? Orang UMNO ke atau orang Parti Kufurkan Rakyat (PKR)???

    ReplyDelete
  7. ISHH..ISHHH..ISHHHH...

    SONGSANG JUGA RUPANYA MEREKA TU YE.
    TAK SANGKA KONON-KENENNYA MEREKALAH JAGUH MEMERANGI KORUPSI RUPA-RUPANYA ADALAH KINGKORUPSI SEBENAR...

    SEJAK KEBELAKANGAN INI PENGANUT PAS BILA MEMBACA AKHBAR SEMUA JADI TERSENYAP..

    MANA TAK AL-KISAH ALMENATUNYA TAK TERTEPIS LAGI..

    KINI TIMBUL PULA KISAH PEMIMPIN MEREKA MENJILAT-JILAT KATA-KATA YG MEREKA TELAH HAMBURKAN BAHAWA MEREKALAH JAGUH ANTI KORUPSI..

    AHLI DAN PENYOKONG BAWAHAN TERTUNDUK MALU DAN MERAH PADAM MUKA MEREKA APABILAKEONARAN PR DI SEBUT..

    MASHALLAH...

    ReplyDelete
  8. SALAM..

    SALAM APA NAK KATA LAGI, DIORANG MEMANG MACAM TU GAMBI.. BURUK PERANGAI TAK SUDAH.

    ReplyDelete
  9. Sahabat-sahabat, puak-puak ini sudah terpinga-pinga dengan kemunculan segala kemungkaran mereka........ sebab itulah amat sukar mereka menerima apabila parti yang disokong lebih teruk dari UMNO...... kita bukan menafikan kelemahan dalam UMNO, tetapi tidak pernah mendabik dada macam mereka, Islam dijadikan barangan lelongan semata-mata untuk dapatkan kuasa...... Terima kasih dengan komen tuan-tuan...

    ReplyDelete
  10. SLM BRO..RASA2NYA DAH NAK DEKAT2 DAH TU HEHEH. DH RAMAI YG KLUAR TINGGALKAN PERJUANGAN SIA2 TIM FUCKATAN NI..JUZ WAIT N SEE HUHUHU

    ReplyDelete
  11. Penyokong Pakatan Rapuh ptutnya bingkaikan poster janji manifesto PR pada PRU12 yg lalu. Buat senarai semak dan tandakan mana yg dah si khalid buat ikut janji2 manifesto tu. Itulah pasalnya, org melayu tak boeh jadi seperti anjing dengan bayang2...campak satu undi,khalid pun hilang.

    ReplyDelete
  12. Jeffry, PU Bhg Tapah, terima kasih komen yang membantu artikel kawan......... mantap....

    ReplyDelete
  13. Salam,
    Puak-puak itu jangan dipercayai kerana bila dapat kuasa mereka sanggup melakukan apa sahaja.

    ReplyDelete
  14. bersuykur la kita mc ada pembangkang...pebangkang maknanya dia protes apa yg x kena dlm politik BN & umno... apa yg berlaku d selangor!!!sebenarnya s'gor ni lg teruk sebelum pembengkang..kalo x teruk knp rakyat undi pmbangkang...!

    ReplyDelete
  15. contoh paling mudah..DR NIZAR bekas MB perak..bg tanah kat org cina utk brcucuk tanam!! melayu kata 'nizar penghianat melayu bg tanah kt org cina' CUBA fikir balik siapa yg bg TANAH 1 GUNUNG kat GENTING!! 1 gunung judi tu tauke besar cina yg punya..kenapa org melayu x cakap mcm diaorg ckp kat NIZAR...apapun kita sokong kerajan! itu sekadar membuka mata org2 yg mc mimpi..

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..