Thursday, January 7, 2010

Curi enjin TUDM – Sarjan & Pengarah Syarikat yang di dakwa hanya sebagai ‘kambing hitam’ ?


N. Tharmendran, 42, sarjan dari Pengkalan Udara TUDM subang mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen Petaling Jaya di sini terhadap pertuduhan bersubahat mencuri dua enjin pesawat F-5E milik TUDM.

K. Rajandran Prasad, 38, Pengarah sebuah syarikat pembekalan, , turut mengaku tidak bersalah di mahkamah yang sama terhadap pertuduhan dengan sengaja membantu menghapuskan barang curi milik TUDM itu.

Kedua-dua mereka diikat jamin RM150,000 dengan seorang penjamin dan menetapkan 11 Feb ini untuk sebutan kes itu.

Manakala N. Tharmendran telah didakwa bersubahat dengan Laskar Udara Mohamad Shukri Mohamad Yusop, untuk melakukan kecurian dua enjin pesawat F-5E jenis J8521 itu di Bangunan Material Processing Shed MATRA 1, Pangkalan Udara TUDM Sungai Besi di sini. KLIK

Sementara itu, Peguam Negara, Tan Sri Abdul Gani Patail berkata, ramai lagi yang akan didakwa di mahkamah berhubung kes kecurian enjin jet pesawat pejuang F5E tersebut.

Beliau berkata demikian sebagai reaksi kepada soalan para pemberita sama ada terdapat lagi suspek yang akan didakwa berhubung kes tersebut. KLIK

Jelas bukan ? jadi 2 individu yang dituduh ini ‘kambing hitan’ pada siapa ?

‘Kambing hitam’ kepada UMNO-BN ? Dato’ Sri Najib ? atau Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi ?
Tak sangka ramai warga Malaysia sanggup jadi 'kambing hitam' ye......

Mari kita lihat bagaimana ceteknya pemikiran, bagaimana jumud dan hitamnya otak dalam kepala penyokong pembangkang ini menulis dalam blognya ;


Enjin Jet : 2 Ekor Kambing Hitam?

Apa benda cerita pasal dua ekor 'kambing hitam' ni?
Sorang atas tuduhan membantu hapuskan barang curi...
Sorang atas tuduhan bersubahat mencuri enjin...
PERSOALAN BESAR DI SINI...
SIAPA PENCURINYA???
Rakyat Malaysia nak tahu siapa Pengkhianat yang curi enjin jet itu?
BUKAN NAK TAHU siapa yang SUBAHAT dan siapa yang tolong HAPUS BUKTI!!!
Woi!!! Siapa KEPALA BAPAK PENYANGAK TU???!!
Tak faham isu ke... apa lagi yang nak dibodohkan 1 Malaysia ntah!!
:Author Faethal-KILIK

Begitulah apa yang ditulis oleh si jumud yang mengaku seorang penyokong parti yang kononnya berjuang berlandaskan Islam…………itulah gaya bahasa dari seorang manusia (kalau layak) yang nama penulisnya pun dah macam nama Yahudi, maka tidak mustahil pemikiran pun sama macam Yahudi jugalah ye……….

Inilah gambaran pemikiran yang ada pada setiap penyokong pembangkang agaknya…….

Sentiasa menabur fitanh, menabur kebencian rakyat terhadap Kerajaan UMNO, pemimpin-pemimpin UMNO.

Harga enjin pesawat yang dicuri hanya bernilai antara RM8 juta - RM27 juta didakwa sampai RM50 juta, inilah kerja-kerja munafik yang jelas dilakukan oleh puak-puak pembangkang ini.

Dari kenyataan di atas telah jelas menyebut dua individu tersebut didakwa kerana bersubahat dengan Laskar Udara Mohamad Shukri Mohamad Yusop, untuk melakukan kecurian dua enjin pesawat F-5E jenis J8521 itu di Bangunan Material Processing Shed MATRA 1, Pangkalan Udara TUDM Sungai Besi.

Tetapi, dah memang jenis manusia suka membuat ayat tak habis, baca dan tafsir ayat Quran pun suka sekerat-sekerat, ambik setakat mana yang dirasakan menguntungkan parti dia orang je…… maka itulah paparan fitnah yang mereka ini suka lontarkan……..

Puak-puak ini kalau bab betina, tak pun dengar cerita masuk tak habis…………… habis sapan dikerjakannya……. Tengok je lah perangai pemimpin muda PAS kat Kelantan tu……….. sapan anak dara orang dikerjakannya……..

Perangai penyangak-penyangak pembakang ini kerjanya memutarbelit isu, maka tidak hairan kalau sesuatu isu diwujudkan, kemudian tuduh kerajaan UMNO sengaja rahsiakan, sengaja melindungi pemimpin-pemimpin atau individu tertentu.

Bila kerajaan ambil tindakan, timbul pulak fitnah ini semua ‘kambing hitam’……

Apa lagi nak digelar manusia macam ini, lembu, kambing, biawak, bodoh macam batu p***r……… terserahlah pada tuan-tuan, puan-puan nak panggil apa pada manusia munafik ini…………..

























10 comments:

  1. MEREKA INILAH YANG BEROTAK KAMBING SEBENARNYA. HANYA MENCARI ISU. NAK SIASAT DR HASSAN ALI PUN SAMPAI SEKARANG TAK SIAP-SIAP. KALAU KERAJAAN KATA LAMBAT DAN LEMBAB DAN SEBAGAINYA. INI SIASAT KES TATATERTIB PARTI PUN DANH MAKAN MASA 4 BULAN. SUDAHLAH PAS

    ReplyDelete
  2. nama pun PENYOKONG PARTI PAS YG KONONNYA memperjuangkan Islam. Habis semua nak salahkan Kerajaan/UMNO kalau wujudnya satu kes.

    Nama pun dah macam nama orang yahudi, bahasa mamat tu pun dah macam bahasa Yahudi, yg mana tak reti berbahasa dengan baik, sopan santun gitu.. biarlah lahawau tu teruskan fitnah dia.. Kes Kecurian enjin tetap disiasat, tak usah dilayan mamat yahudi itu. Sepak jer terus.

    ReplyDelete
  3. awok bior bebenor weh...jangan..memain dengan koi

    ReplyDelete
  4. koi marah dengan awok ni weh..

    ReplyDelete
  5. klu otak dah kotor pikir mcm tu la!!!

    ReplyDelete
  6. SLM BRO..TAK KIRE LA APE BUKTI YG DI KEMUKAKAN PUAK2 GEROMBOLAN FUCKATAN NI X AKAN TERIMA PUNYE SB ANUWAR DH SET DLM KEPALE HOTAK DIORANG PECAYE KAT DIA SEKOR! KEHKEHKEH. PAK AJIS PLAK JGN CITER LA. TAK ABIS2 DOA CELAKO. HAA SI NIZAR TU PUN DH KENE KECELAKOAN DGN DOA DIA LA TU KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  7. kesian mereka nak dengar nama Dato Najib dalam senarai yg didakwa.

    apa lah busuknya hati depa ni..

    ReplyDelete
  8. Arif, MediaCyber, terima kasih komen yang berterusan menyokong blog kawan........

    LabuLabi, baik awak banyak menulis dalam blok awak tu....jangan buat kerja merepek...

    IpohMaley, Jeffry, Panglima PC, terima kasih juga kerana sudi menjenguk dan komen blog kawan.... sokongan tuan-tuan dihargai.

    10 Budak Hitam, terima kasihlah.....dah pun kawan senaraikan blog tuan...

    ReplyDelete
  9. salam
    kekadang tu kecewa jugak dgn sikap diorang ni, dia saja yg betol, DR M penah kata, diorang ni kita tunjuk putih pun dia kata hijau....hampeh betol

    ReplyDelete
  10. Akhbar perdana pencacai UMNO mungkin akan gulung tikar disebabkan tidak laku. Ini disebabkan berita yang disiarkan tidak telus dan memihak sebelah pihak oleh itu rakyat berpindah kepada berita di laman blog lapor NUJ

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..