Monday, January 25, 2010

Azan letak jwatan – misi PKR menawan Pahang berkecai


Anggota Parlimen Indera Mahkota, Azan Ismail hari ini mengumumkan perletakan jawatannya sebagai Timbalan Pengerusi Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pahang. KLIK

Azan tidak berpuashati dengan pentadbiran PKR negeri khususnya berhubung pengurusan kewangan dan kutipan derma.

Betul sangat dengan tindakan Azan, selama ini wang kutipan derma dari masyarakat kampung entak kemana perginya. Orang-orang kampung disajikan dengan ceramah-ceramah fitnah, maki hamun, menghasut membenci kerajaan UMNO, lepas itu kutip duit dengan alasan sumbangan untuk ‘berjihad’. Orang-orang kampung bukan sahaja dibodohkan, malah di tipu wang ringgit mereka……..

Azan mungkin sudah tidak dapat menutup lagi segala kepincangan yang berlaku dalam PKR Pahang, kudis pekong yang sudah sekian lama bernanah dalam PKR membuat Azan mengambil keputusan untuk meletakkan jawatan Timbalan Pengerusi II dan Pengarah Biro Keahlian PKR Pahang.

Apa kata Dato' Fauzi Abd Rahman Pengerusi Majlis Pimpinan Negeri PKR Pahang ?

Fauzi kata dia tidak faham apa yang Azan mahu lakukan. PKR Pahang kini berada ditahap yang terbaik dalam usaha untuk menawan Pahang.
Betul ke ?

Bukan di Pahang sahaja yang bergolak, boleh dikatakan keseluruhan negeri dalam Negara parti PKR sudah menampakkan kepincangan, kemungkaran, penipuan hala tuju perjuangan mereka, lebih-lebih lagi ketua umum mereka Anwar Ibrahim…….

Azan terlebih dahulu mencelikkan mata ke mana hala tuju sebenar perjuangan PKR yang lebih mengutamakan agenda Anwar untuk menerajui Negara disamping menutup segala kemungkaran jenayah yang dilakukannya.

Mungkin juga Azan sudah sedar, Anwar sanggup menjual hak-hak bangsa dan agama Islam semata-mata untuk memenuhi citarasa nafsu serakahnya untuk menjadi Perdana Menteri……

Apa macam Dato’ Fauzi ?

Fauzi selalu menujam bahawa kerajaan UMNO-BN sudah tidak boleh dipercayai lagi, tetapi adakah PKR dan kuncu-kuncu PAS serta DAP boleh dipercayai ?

Kalau PKR dan pakatan rakyat adalah gabungan yang terbaik, masakan sudah begitu ramai kepimpinan, wakil-wakil rakyat dan penyokong-penyokong mula meninggalkan PKR ?

Fauzi sendiri pernah berdokong dibelakang UMNO-BN, malah adik ipar Fauzi sendiri Dato’ Maznah Mazlan masih diberi kepercayaan dalam barisan kabinet Kerajaan BN. Kalau UMNO-BN tidak bagus, masakan Maznah Mazlan diberi jawatan Timbalan Menteri dalam Kementerian Sumber Manusia, dipilih menjadi ADUN Muadazam Shah, dilantik Senator…………. Itu menunjukkan bahawa UMNO-BN adalah sebuah kerajaan yang baik untuk membela nasib rakyat……..

Kalau kerajaan UMNO-BN tidak bagus untuk rakyat, bermakna adik ipar Fauzi, Dato’ Maznah Mazlan juga tidak bagus untuk rakyat lah…………. Kalau tidak masakan Maznah Mazlan memperolehi kemenangan dalam PRU ke12 menjadun ADUN, rakyat dalam kawasan Muadzam Shah juga menerima Maznah apabila dilantik Senator untuk jawatan Timbalan Menteri……

Waima apa sekali tujahan pembangkang terhadap kerajaan UMNO-BN, rakyat sudah mula membuka mata bahawa PKR dan pakatan tidak mampu menerajui Negara, lebih-lebih lagi dengan hasrat PKR hendak menawan Pahang dalam PRU 13 akan datang…..



7 comments:

  1. DETIK-DETIK KEHANCURAN PAKATAN RIMBA SUDAH HAMPIR..

    TERBENAM YANG ZULMAT TIMBUL CAHAYA KEBENARAN

    ReplyDelete
  2. SLM BRO...BEKAS PENGERUSI GERAK SI AZAN TU DH MASUK PKR SBB DIA TAKUT KENE SAMAN DGN SI GAGAP. SI GAGAP PULAK KATA WLU PUN DIA MASUK PKR, SAMAN TETAP SAMAN. TP IKUT "PINTU BELAKANG LA" KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  3. kalau betulpun dia insaf, baguslah..Tapi tak boleh percaya juga..mungkin cuma permainan anwar..

    tetapi setakat ini cuma pengikut anwar saja yang telah ramai balik ke pangkal jalan..pengikut nik aziz masih lagi mahu didalam kesesatan..

    ReplyDelete
  4. Abang Tuah, PKR dan pakatan juga akan hancur mengikut kehendak Nik Aziz dalam doanya....

    Jeffry, spesis beginilah yang banyak terdapat dalam pakatan......... nak kaya dengan hasil saman je....

    YB Raz, nampaknya putarbelit Anwar sudah semakin terserlah..... rakyat akan lebih sedar. InsyaAllah..

    ReplyDelete
  5. Salam Kawan,
    Bukan sahaja impian menawan Pahang berkecai, malah untuk bertahan sehingga ke PRU 13 pun PKR akan malap dan kabur.

    ReplyDelete
  6. PERJUANGAN DIA BUKAN DEMI PAHANG ATAU DEMI MALAYSIA ATAU DEMI RAKYAT. MEREKA BERJUANG DEMI ANWAR. TAPI ANWAR DAH NAK KENA HANTAR KE SUNGAI BULUH LAGI. TUNGGU APA LAGI.

    ReplyDelete
  7. tanda kiamat untuk PKR sudah bermula. itu sangkakala awal . dato fauzi? dia ingat balak aje. tak dapat balak tu le yang menybabkan dia buat repot terhadap tun khalil dan kemudian masuk pkr. dia dah expired lama dah . harta bapak pun dah diperabihkannya. itu yang dia nampak balak aje.

    ReplyDelete

Kalau anda sudi komen, silakan, tapi dengan penuh tanggungjawab...... terima kasih di atas komen anda..